پیش بینی قیمت طلا: ضعیف بودن دلار آمریکا که باد موقتی را ایجاد می کند

[ad_1] چشم انداز قیمت طلا: قیمت طلا به یک دلیل در حال افزایش است: کاهش ارزش دلار; بازده واقعی ایالات متحده در محدوده مثبت باقی می ماند. قبل از اینکه مقاومت وارد عمل شود، نمی توان در کوتاه مدت سودهای سال 1880 را رد کرد. بر اساس شاخص احساسات مشتری IG، قیمت طلا در کوتاه

کد خبر : 212362
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
پیش بینی قیمت طلا: ضعیف بودن دلار آمریکا که باد موقتی را ایجاد می کند

[ad_1]

چشم انداز قیمت طلا:

  • قیمت طلا به یک دلیل در حال افزایش است: کاهش ارزش دلار; بازده واقعی ایالات متحده در محدوده مثبت باقی می ماند.
  • قبل از اینکه مقاومت وارد عمل شود، نمی توان در کوتاه مدت سودهای سال 1880 را رد کرد.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IG، قیمت طلا در کوتاه مدت دارای یک سوگیری صعودی است.

یک مهلت موقت

قیمت طلا در آغاز ماه ژوئن افزایش یافت و به سرعت فلز گرانبها را به بالاترین سطح مشاهده شده از 9 می برگرداند. اما به نظر می رسد که چرخش در ثروت طلا محدود به چند ارز خاص، به طور عمده ین ژاپن و دلار آمریکا، هر دو باشد. که طی دو هفته گذشته در برابر سبدی از همتایان خود ضعیف شده اند (مثلاً XAU/CAD و XAU/EUR ریباند قابل توجهی نداشته اند). افزایش قیمت طلا – حداقل بر حسب دلار – ممکن است بیشتر تابعی از ارزش طلا باشد تا تغییر مشروع در ثروت.

به طور اساسی، هیچ چیز از نظر مادی تغییر نکرده است. ثابت شده است که یک دلار ضعیف تر آمریکا یک باد عقب است، اما دلیل اصلی برای نداشتن چشم انداز صعودی بلندمدت – افزایش بازدهی واقعی ایالات متحده – همچنان معتبر است. با این حال، چرخش فنی ممکن است هنوز پاره‌ای داشته باشد، اما با درجه‌ای بدبینانه به آن نگریسته می‌شود که ذهنیت «فروش رالی» را تضمین می‌کند.

نوسانات طلا کاهش می یابد، به طرز شگفت انگیزی به قیمت طلا کمک می کند

از نظر تاریخی، قیمت طلا برخلاف سایر طبقات دارایی با نوسانات رابطه دارد. در حالی که سایر طبقات دارایی مانند اوراق قرضه و سهام از افزایش نوسانات خوششان نمی آید – که نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت کوپن و غیره است – طلا در دوره هایی با نوسانات بالاتر سود می برد. عجیب است که افت چند هفته‌ای نوسانات طلا با افزایش قیمت طلا مواجه شده است که یک اتفاق تاریخی غیرعادی است.

تجزیه و تحلیل فنی GVZ (نوسانات طلا): نمودار قیمت روزانه (می 2021 تا مه 2022) (نمودار 1)

پیش‌بینی قیمت طلا: دلار ضعیف با باد موقتی - سطوح XAU/USD

نوسانات طلا (همانطور که با نوسانات طلای Cboe اندازه گیری می شود ETF، GVZ، که نوسانات ضمنی یک ماهه طلا را بر اساس زنجیره اختیار معامله GLD دنبال می کند) در 17.09 در زمان نگارش این گزارش همبستگی 5 روزه بین GVZ و قیمت طلا -0 است.27 در حالی که همبستگی 20 روزه -0 است.56. یک هفته پیش، در 26 مه، همبستگی 5 روزه بود +0.13 و همبستگی 20 روزه -0 بود.45.

تحلیل فنی نرخ قیمت طلا: نمودار روزانه (ژوئن 2021 تا ژوئن 2022) (نمودار 2)

پیش‌بینی قیمت طلا: دلار ضعیف با باد موقتی - سطوح XAU/USD

قیمت طلا امروز به بالای 21-EMA روزانه (میانگین متحرک یک ماهه) خود بازگشته اند و به نوبه خود به بالاترین سطح خود در سه هفته گذشته معامله شده اند. بازگشت دیروز که تا امروز ادامه داشت، نزدیک به 23.6% اصلاح فیبوناچی در محدوده بالای 2015/2020 در 1832.48 شروع شد، که نشان می دهد نوسان کوتاه مدت بالاتر به سمت حمایت/مقاومت پویا که به نوامبر 2021 نزدیک به 1877 باز می گردد، امکان پذیر است. در حالی که حرکت صعودی در حال بهبود است – MACD روزانه در حال صعود است، اما زیر خط سیگنال خود باقی می‌ماند، و Slow Stochastics روزانه به محدوده بیش از حد خرید نزدیک می‌شود – شواهد فنی کافی وجود ندارد که فکر کنیم بدترین وضعیت برای قیمت طلا به پایان رسیده است.

تحلیل فنی قیمت طلا: نمودار هفتگی (اکتبر 2015 تا ژوئن 2022) (نمودار 3)

پیش‌بینی قیمت طلا: دلار ضعیف با باد موقتی - سطوح XAU/USD

هیچ چیز تغییر نکرده است. “بازه زمانی هفتگی همچنان پیشنهاد می کند که الف بالا دوبل برای گل در حال شکل گیری استد قیمت، با دو قله حک شده در اوج 2020 و مارس 2022. تا بحال در بازه زمانی هفتگی، نوار فراگیر خارج از نزولی در اواخر آوریل، قیمت طلا نتوانسته است قیمت قابل توجهی را حفظ کند.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت طلا (2 ژوئن 2022) (نمودار 4)

پیش‌بینی قیمت طلا: دلار ضعیف با باد موقتی - سطوح XAU/USD

طلا: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد 79.98 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 4.00 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص 3.64 درصد کمتر از دیروز و 8.56 درصد کمتر از هفته گذشته است. تعداد معامله گران نت-شورت نسبت به روز گذشته 4.80 درصد و نسبت به هفته گذشته 11.13 درصد بیشتر است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

با این حال معامله گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته سود خالص کمتری دارند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که روند فعلی قیمت طلا ممکن است به زودی معکوس شود، علیرغم این واقعیت که معامله گران به مدت خالص باقی می مانند.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.