پیش بینی قیمت طلا: رالی در آستانه NFP ایالات متحده به مقاومت می رسد

[ad_1] چشم انداز قیمت طلا: افزایش قیمت طلا چشمگیر بوده است، اما اکنون با اولین آزمون واقعی خود مواجه است زیرا بازدهی خزانه داری ایالات متحده و دلار آمریکا (از طریق شاخص DXY) در حال بازگشت هستند. همانطور که به گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده مربوط می شود، «خبر خوب خبر بدی است»

کد خبر : 237677
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۲۷
پیش بینی قیمت طلا: رالی در آستانه NFP ایالات متحده به مقاومت می رسد

[ad_1]

چشم انداز قیمت طلا:

  • افزایش قیمت طلا چشمگیر بوده است، اما اکنون با اولین آزمون واقعی خود مواجه است زیرا بازدهی خزانه داری ایالات متحده و دلار آمریکا (از طریق شاخص DXY) در حال بازگشت هستند.
  • همانطور که به گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده مربوط می شود، «خبر خوب خبر بدی است» و برعکس برای قیمت طلا.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IG، قیمت طلا در کوتاه مدت یک سوگیری صعودی دارد.

اولین موانع ظاهر می شوند

پس از صعود شدید هفته گذشته، قیمت طلا به اولین موانع اساسی و فنی خود رسید. از جنبه اساسی، اظهار نظرهای کمی از سوی مقامات معمولی فدرال رزرو باعث افزایش بازدهی خزانه داری ایالات متحده و به نوبه خود دلار آمریکا (از طریق شاخص DXY) شده است. با این حال، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه ژوئیه می تواند یک لحظه شکست در کوتاه مدت برای قیمت طلا باشد.

یک گزارش قوی مشاغل در ایالات متحده، شانس افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و در نتیجه بازدهی خزانه داری ایالات متحده را افزایش می دهد، که جرقه ای را در بازده واقعی ایالات متحده افزایش می دهد، که تحولی منفی برای قیمت طلا خواهد بود. از سوی دیگر، گزارش ضعیف‌تر مشاغل ایالات متحده می‌تواند بر شانس افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده تأثیر بگذارد و به بازده واقعی آمریکا اجازه دهد تا کاهش یابد و قیمت طلا را افزایش دهد. به یک معنا، «خبر خوب خبر بد است» و «خبر بد خبر خوب است» برای قیمت طلا.

نوسانات طلا در نزدیکی پایین ترین سطح ژوئن ثابت است

از نظر تاریخی، قیمت طلا برخلاف سایر طبقات دارایی با نوسانات رابطه دارد. در حالی که سایر طبقات دارایی مانند اوراق قرضه و سهام از افزایش نوسانات خوششان نمی آید – که نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت کوپن و غیره است – طلا در دوره هایی با نوسانات بالاتر سود می برد. در حال حاضر که یک رژیم بنیادی جدید در حال شکل گیری است، هنوز خواندن بیش از حد تغییرات در نوسانات طلا دشوار است. نشست جولای فدرال رزرو.

تجزیه و تحلیل فنی GVZ (نوسانات طلا): نمودار قیمت روزانه (اوت 2021 تا اوت 2022) (نمودار 1)

پیش بینی قیمت طلا: رالی در آستانه NFP ایالات متحده به مقاومت می رسد - سطوح XAU/USD

نوسانات طلا (همانطور که با نوسانات طلای Cboe اندازه گیری می شود ETF، GVZ، که نوسانات ضمنی یک ماهه طلا را بر اساس زنجیره اختیار معامله GLD دنبال می کند) در 16.81 در زمان نگارش این گزارش همبستگی 5 روزه بین GVZ و قیمت طلا است +0.11 در حالی که همبستگی 20 روزه است -0.77. یک هفته پیش، در 28 جولای همبستگی 5 روزه بود -0.76 و همبستگی 20 روزه بود +0.22.

تحلیل فنی نرخ قیمت طلا: نمودار روزانه (اوت 2021 تا اوت 2022) (نمودار 2)

پیش بینی قیمت طلا: رالی در آستانه NFP ایالات متحده به مقاومت می رسد - سطوح XAU/USD

هفته گذشته اشاره شد که “تصویر فنی قیمت طلا به سرعت در حال بهبود است … بازگشت به سال 1800 در جلسات آینده دور از ذهن نیست – که باعث می شود قیمت طلا به خط روند نزولی از اوج های نوسانی مارس و آوریل بازگردد. ” این دقیقاً همان جایی است که قیمت طلا امروز با رسیدن به اولین مانع فنی بزرگ خود به خود می رسد.

نمایه حرکت همچنان در حال بهبود است. قیمت طلا بالاتر از محدوده روزانه 5، 8، 13 و 21 EMA است که اکنون به ترتیب متوالی صعودی است. MACD روزانه در حال افزایش است، اگرچه هنوز کمتر از خط سیگنال خود است، در حالی که روزانه Slow Stochastics در قلمروی بیش از حد خرید باقی مانده است. گزارش NFP ژوئیه ایالات متحده می تواند به تسریع یک بازگشت کوتاه مدت به عقب در سال 1760 یا شکست به سمت 1832 در جلسات آینده کمک کند.

تحلیل فنی قیمت طلا: نمودار هفتگی (اکتبر 2015 تا آگوست 2022) (نمودار 3)

پیش بینی قیمت طلا: رالی در آستانه NFP ایالات متحده به مقاومت می رسد - سطوح XAU/USD

هیچ چیز تغییر نکرده است: «یک بالا دوبل در جای خود باقی می‌ماند، اما یک پایین چهارگانه در حدود سال 1680 نیاز به بررسی مجدد دارد: ممکن است یک محدوده بزرگ جانبی بین سال‌های 1680 و 2075 شکل گرفته باشد. یک جهش از 1680، 1800 را به عنوان اولین منطقه قبل از یافتن مقاومت می بیند. تغییر ناگهانی در محیط نشان می‌دهد که بازه زمانی روزانه (و پایین‌تر، مانند بازه زمانی 4 ساعته) برای توجه به آن در روزها/هفته‌های آینده مناسب‌تر خواهد بود، زیرا زمان زیادی طول خواهد کشید تا شاخص‌های فنی در بازه زمانی هفتگی.»

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت طلا (4 اوت 2022) (نمودار 4)

پیش بینی قیمت طلا: رالی در آستانه NFP ایالات متحده به مقاومت می رسد - سطوح XAU/USD

طلا: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد 79.37 درصد از معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 3.85 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص 4.76 درصد نسبت به دیروز و 16.42 درصد کمتر از هفته گذشته است. تعداد معامله گران نت-شورت 6.75 درصد بیشتر از دیروز و 35.70 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

با این حال معامله گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته سود خالص کمتری دارند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که روند فعلی قیمت طلا ممکن است به زودی معکوس شود، علیرغم این واقعیت که معامله گران به مدت خالص باقی می مانند.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.