پیش بینی قیمت طلا در سه ماهه دوم 2022: چشم انداز متفاوت است

هیچ دو راهی در مورد آن وجود ندارد: قیمت طلا بهتر از انتظارات ما در سه ماهه اول سال 22 بود. منطق ما برای عدم چشم‌انداز صعودی طلا کاملاً مستدل بود و هنوز هم است: بانک‌های مرکزی، از جمله فدرال رزرو، با شروع چرخه‌های افزایش نرخ بهره، تلاش‌های محرک دوران همه‌گیری را متوقف کرده‌اند. حداقل

کد خبر : 194127
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
پیش بینی قیمت طلا در سه ماهه دوم 2022: چشم انداز متفاوت است


هیچ دو راهی در مورد آن وجود ندارد: قیمت طلا بهتر از انتظارات ما در سه ماهه اول سال 22 بود. منطق ما برای عدم چشم‌انداز صعودی طلا کاملاً مستدل بود و هنوز هم است: بانک‌های مرکزی، از جمله فدرال رزرو، با شروع چرخه‌های افزایش نرخ بهره، تلاش‌های محرک دوران همه‌گیری را متوقف کرده‌اند.

حداقل در کوتاه مدت، یک کاتالیزور قوی به دست آمد که انتظارات را از بین برد: حمله روسیه به اوکراین. با فروپاشی بازارهای مالی جهانی و به هم ریختگی زنجیره تامین کالا، انتظارات تورمی دوباره افزایش یافت. به جای افزایش بازده واقعی، شاهد کاهش بازده واقعی از اواسط فوریه تا پایان مارس بودیم.

افسوس، با چشم انداز آتش بس روسیه و اوکراین در پایان سه ماهه اول بیست و دوم، این امکان وجود دارد که تحریم ها علیه روسیه برداشته شود و در نتیجه فشار بر زنجیره های عرضه کالاهای جهانی کاهش یابد. به نوبه خود، انتظارات تورمی می تواند عقب نشینی کند و مطابق با روایت بلندمدت بانک های مرکزی مبنی بر افزایش نرخ بهره، بازده واقعی می تواند دوباره شروع به افزایش کند.

چالش قیمت طلا در سه ماهه دوم سال 22 در همین جا نهفته است: اگر تشدید شدیدی در درگیری بین روسیه و اوکراین وجود نداشته باشد که اتحادیه اروپا و ایالات متحده را در دام اختلاف طولانی‌مدت گرفتار کند، کاتالیزوری که قیمت طلا را در ماه‌های اخیر افزایش داد این است. به احتمال زیاد کوتاه مدت

بازده واقعی ایالات متحده مشکل ساز است

با وجود اختلال ایجاد شده توسط حمله روسیه به اوکراین، از این پس همان موانع برای قیمت طلا باقی مانده است. با توجه به اقدامات بانک‌های مرکزی برای کاهش مداوم تورم واقعی بالاتر در کوتاه‌مدت، انتظارات تورمی بلندمدت باید کاهش یابد و بازدهی واقعی را پایین بیاورد و در نتیجه از حفظ قیمت‌های طلا در سودهای اخیر جلوگیری کند.

طلا، مانند سایر فلزات گرانبها، سود سهام، بازده یا کوپن ندارد، بنابراین افزایش بازده واقعی ایالات متحده همچنان مشکل ساز است. به عبارت دیگر، زمانی که سایر دارایی‌ها بازدهی بهتری را ارائه می‌دهند، یا مهم‌تر از آن، جریان‌های نقدی ملموس را در زمانی که فشارهای تورمی در حال افزایش است، ارائه می‌کنند، آن‌گاه دارایی‌هایی که بازده قابل‌توجهی به همراه ندارند، اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرند. طلا در واقع مانند یک دارایی طولانی مدت عمل می کند (که با مدت زمان اصلاح شده اندازه گیری می شود، نه مدت زمان مکالی). اوراق قرضه کوپن صفر

معاملات آتی طلا در مقابل خزانه داری آمریکا (نمودار 1)

منبع: بلومبرگ

حقایق روی زمین تغییر نکرده است و اگر حمله روسیه به اوکراین متوقف شود، تأثیر بیشتری خواهد داشت. تسهیلات پولی اعمال شده توسط بانک های مرکزی و محرک های مالی ارائه شده توسط دولت ها اکنون کاملاً در آینه عقب هستند. آتش بس میان روسیه و اوکراین فشار بر قیمت مواد غذایی و انرژی را کاهش خواهد داد که به نوبه خود به کاهش انتظارات تورمی کمک خواهد کرد. اما به دلیل بالا بودن نرخ تورم در اقتصادهایی مانند اتحادیه اروپا، ایالات متحده و بریتانیا، بانک‌های مرکزی همچنان نرخ‌های بهره را در طول سال 2022 به شدت افزایش خواهند داد.

لطفا توضیحی برای تصویر اضافه کنید.

منبع: بلومبرگ

بنابراین منطقی است که افزایش نرخ های واقعی مانعی معنادار برای قیمت طلا در چند ماه آینده خواهد بود. طی پنج سال گذشته، افزایش بازدهی واقعی ایالات متحده به طور کلی با کاهش قیمت طلا مرتبط بوده است. یک رگرسیون خطی ساده از رابطه بین تغییر قیمت هفتگی در قیمت طلا و تغییر نقاط پایه هفتگی برای بازده واقعی 10 ساله ایالات متحده، همبستگی 0.34- را نشان می دهد. به عنوان یک قانون کلی، افزایش بازده واقعی برای قیمت طلا مضر است.

به غیر از جنگ جهانی 3، تصور اینکه چگونه محیط برای قیمت طلا از منظر بنیادی جذاب تر می شود، دشوار است. بله، صحبت هایی در مورد اینکه تحریم های اتحادیه اروپا و ایالات متحده علیه روسیه چگونه هژمونی دلار آمریکا را تهدید می کند وجود دارد، که در نهایت ممکن است کشورهای بیشتری را تحریک کند که ذخایر دلاری را رها کرده و در عوض ذخایر بیشتری را به طلا اختصاص دهند. اما این یک داستان بلندمدت است، داستانی که در سه ماهه آینده یا حتی سال آینده رخ نخواهد داد، به خصوص که بیش از 40 درصد تجارت جهانی همچنان به دلار آمریکا (و 35 درصد دیگر به یورو) است.

به طور خلاصه، قیمت طلا دو مسیر محتمل در پیش دارد: جانبی (همزمان با تهاجم روسیه به اوکراین، بالا نگه داشتن انتظارات تورمی با افزایش نرخ ها توسط بانک های مرکزی، حفظ وضعیت موجود در بازده واقعی). یا پایین تر (با پایان تهاجم روسیه به اوکراین، انتظارات تورمی کاهش می یابد، زیرا بانک های مرکزی نرخ ها را افزایش می دهند، و بازده واقعی را بالاتر می برند).





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.