پیش بینی قیمت طلا: خرس ها در کنترل باقی می مانند

[ad_1] چشم انداز قیمت طلا: قیمت طلا با افزایش بازدهی واقعی ایالات متحده به بالاترین سطح سالانه خود، در تلاش برای حفظ قیمت پیشنهادی بالاتر هستند. رشد دوباره دلار آمریکا (از طریق شاخص DXY) هیچ لطفی برای قیمت طلا ندارد. بر اساس شاخص احساسات مشتری IGقیمت طلا همچنان در کوتاه مدت دارای یک سوگیری نزولی

کد خبر : 251846
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۱۷
پیش بینی قیمت طلا: خرس ها در کنترل باقی می مانند

[ad_1]

چشم انداز قیمت طلا:

  • قیمت طلا با افزایش بازدهی واقعی ایالات متحده به بالاترین سطح سالانه خود، در تلاش برای حفظ قیمت پیشنهادی بالاتر هستند.
  • رشد دوباره دلار آمریکا (از طریق شاخص DXY) هیچ لطفی برای قیمت طلا ندارد.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IGقیمت طلا همچنان در کوتاه مدت دارای یک سوگیری نزولی است.

بازده واقعی فشار را ادامه می دهد

قیمت طلا در دو هفته گذشته با دو باد مخالف معنادار مواجه بوده است: رشد دوباره دلار آمریکا (از طریق شاخص DXY)، به لطف فشار مداوم بر پوند انگلیس، یورو و ین ژاپن. و افزایش بازدهی واقعی آمریکا. برای دومی، بازده واقعی 10 ساله ایالات متحده به +81-bps بازگشته است که بالاترین سطح آن از زمان دستیابی به بالاترین سطح سالانه در 14 جولای در +86-bps است.

این فشارهای اساسی به استرس فنی تبدیل شده است، به طوری که نمودارها نشان می دهند که بازگشت به پایین ترین سطح سال 2022 یک احتمال متمایز در کوتاه مدت باقی می ماند – به ویژه به عنوان تمایل فصلی سپتامبر برای قیمت طلا نزولی است

نوسانات طلا با کاهش قیمت طلا همچنان به رشد خود ادامه می دهد

از نظر تاریخی، قیمت طلا برخلاف سایر طبقات دارایی با نوسانات رابطه دارد. در حالی که سایر طبقات دارایی مانند اوراق قرضه و سهام از افزایش نوسانات خوششان نمی آید – که نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت های کوپن و غیره است – طلا در دوره هایی با نوسانات بالاتر سود می برد. نوسانات طلا همچنان در حال افزایش است و در شرایط بازدهی بالاتر و تقویت دلار آمریکا، همچنان یک باد مخالف برای قیمت طلا در کوتاه مدت باقی می ماند.

تجزیه و تحلیل فنی GVZ (نوسانات طلا): نمودار قیمت روزانه (سپتامبر 2021 تا سپتامبر 2022) (نمودار 1)

پیش بینی قیمت طلا: خرس ها در کنترل باقی می مانند - سطوح XAU/USD

نوسانات طلا (همانطور که با نوسانات طلای Cboe اندازه گیری می شود ETF، GVZ، که نوسانات ضمنی یک ماهه طلا را بر اساس زنجیره اختیار معامله GLD دنبال می کند) در 17.69 در زمان نگارش این گزارش همبستگی 5 روزه بین GVZ و قیمت طلا است -0.97 در حالی که همبستگی 20 روزه است -0.66. یک هفته پیش، در 30 اوت، همبستگی 5 روزه بود -0.67 و همبستگی 20 روزه بود +0.08.

تحلیل فنی نرخ قیمت طلا: نمودار روزانه (اوت 2021 تا سپتامبر 2022) (نمودار 2)

پیش بینی قیمت طلا: خرس ها در کنترل باقی می مانند - سطوح XAU/USD

در طول دو به روز رسانی قبلی، مشاهده شده است که «قطعیت حول خط روند نزولی چند ماهه، که توسط سخنرانی جکسون هول، رئیس فدرال رزرو، پاول ایجاد شد، به روشن شدن سوگیری معاملاتی کوتاه مدت کمک خواهد کرد: یا به سمت بالاترین سطح آگوست در 1807.96 برگردد. یا به پایین‌ترین حد سالانه در 1680.94 برمی‌گردد… به نظر می‌رسد که تمایل به سمت پایین‌ترین سطح سالانه است زیرا قیمت طلا به سرعت به زیر خط روند نزولی از اوج‌های نوسانی مارس و آوریل سقوط کرده است.

مطابق با این دیدگاه، قیمت طلا نتوانست قیمت پیشنهادی خود را حفظ کند زیرا حرکت نزولی باقی مانده است. قیمت طلا همچنان پایین تر از 5، 8، 13 و 21 EMA روزانه است و قیمت EMA به ترتیب نزولی است. MACD روزانه در زیر خط سیگنال خود روند پایین تری دارد و Slow Stochastics روزانه در قلمروی بیش از حد فروش باقی مانده است. بازگشت به پایین سالانه را نمی توان در کوتاه مدت رد کرد. با این حال، یک شکست احتمالاً مستلزم آن است که بازدهی واقعی ایالات متحده بالاترین قیمت سالانه را تعیین کند.

تحلیل فنی قیمت طلا: نمودار هفتگی (اکتبر 2015 تا سپتامبر 2022) (نمودار 3)

پیش بینی قیمت طلا: خرس ها در کنترل باقی می مانند - سطوح XAU/USD

دیدگاه درازمدت بدون تغییر باقی می‌ماند: «یک بالا دوتایی در جای خود باقی می‌ماند، اما یک پایین چهار برابری در حدود سال 1680 نیاز به تجدید نظر دارد: ممکن است یک محدوده بزرگ جانبی بین سال‌های 1680 و 2075 شکل گرفته باشد. یک جهش از 1680، 1800 را به عنوان اولین منطقه قبل از یافتن مقاومت می بیند. تغییر ناگهانی در محیط نشان می‌دهد که بازه زمانی روزانه (و پایین‌تر، مانند بازه زمانی 4 ساعته) برای توجه به آن در روزها/هفته‌های آینده مناسب‌تر خواهد بود، زیرا زمان زیادی طول می‌کشد تا شاخص‌های فنی در بازه زمانی هفتگی.»

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت طلا (6 سپتامبر 2022) (نمودار 4)

پیش بینی قیمت طلا: خرس ها در کنترل باقی می مانند - سطوح XAU/USD

طلا: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 84.76 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به فروش کوتاه 5.56 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص 1.32 درصد بیشتر از دیروز و 11.38 درصد بیشتر از هفته گذشته است. تعداد معامله گران نت-شورت 5.14 درصد کمتر از دیروز و 17.25 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند و ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری معاملاتی بر خلاف نزولی طلایی قوی تر می دهد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.