پیش بینی قیمت دلار بعد از ماه رمضان

هوشمند نیوز – پانیذ رحیمی؛ کامران سلطانی‌زاده، رییس سابق کانون صرافان در گفت و گو با خبرنگار هوشمند نیوز در رابطه با شرایط بازار ارز پس از ماه رمضان گفت: در طی هفته گذشته کشورهایی مانند ترکیه و امارات تعطیلات طولانی مدتی را به‌مناسبت عید فطر داشته‌اند. از سوی دیگر نیز با افزایش حجم مسافران،

کد خبر : 203183
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
پیش بینی قیمت دلار بعد از ماه رمضان



هوشمند نیوز – پانیذ رحیمی؛ کامران سلطانی‌زاده، رییس سابق کانون صرافان در گفت و گو با خبرنگار هوشمند نیوز در رابطه با شرایط بازار ارز پس از ماه رمضان گفت: در طی هفته گذشته کشورهایی مانند ترکیه و امارات تعطیلات طولانی مدتی را به‌مناسبت عید فطر داشته‌اند. از سوی دیگر نیز با افزایش حجم مسافران، تقاضا برای ارز بیشتر شده؛ با این حال به‌طور کلی تغییرات اساسی که نرخ ارز به آن وابسته است مانند فاکتورهایی چون اخبار سیاسی مثبت و منفی، تراز مثبت تجاری، افزایش فروش نفت، تزریق ارز توسط بانک مرکزی، افزایش فروش، کاهش نرخ بازارساز و… تغییری نکرده است، در نتیجه به‌دنبال این شرایط پیش بینی می‌شود بازار شاهد نوسانات شدیدی نخواهد بود، به‌طوری‌که دلار در کانال ٢٨ هزار تومان اندکی ثبات و البته عدم کاهش قیمت را تجربه خواهد کرد. 

وی همچنین پیرامون نوسانات اخیر بازار ارز و رفت و برگشت دلار در دو کانال ٢٧ و ٢٨ هزار تومان ادامه داد: نوسان قیمت دلار در یک کانال، نشان دهنده این است که بازار سازان می‌خواهند نرخ این اسکناس را روی قیمتی مشخص در کانال مشخص وارد کنند و از طرفی نیز با افزایش کم، شوک قیمت را خنثی کرده و نرخ را ثابت نگه دارند. در نتیجه گویا نظر بازارسازان ماندگاری نرخ ارز در کانال ٢٨ هزار تومان است.

رییس اسبق کانون صرافان در انتها درباره فرصت ٣ ماهه بانک مرکزی برای ورود ارز مردم به بازار خاطر نشان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در طی چند روز گذشته رخ داده، فرصت ٣ ماهه بانک مرکزی به مردم است، با این هدف که مردم بتوانند ارزهای خود را وارد بازار کنند. اما مشکل این تصمیم آن است که زمانیکه ارز برای مثال در بازار آزاد در کانال ٢٨ هزار تومان است، فروش آن با نرخ صرافی‌های رسمی سبب ایجاد ضرر برای مردم شده و رغبت را برای فروش دلار کاهش می‌دهد. اگر بنا بر این است که مشوقی برای مردم بگذاریم، این مشوق باید بر مبنای قیمت واقعی بازار باشد تا رغبت برای فروش ارز یا کالا را ایجاد کند. در نتیجه این معضل عملی شدن بازگشت ارز مردم به بازار را با ابهام و این سوال روبرو می‌کند که آیا این اتفاق شدنی هست یا خبر؟ و یا اینکه تا چه اندازه ممکن است موفق عمل کند؟ در چنین موقعیتی سپرده کردن ارز راه حل مناسب‌تری به‌نظر می‌رسد، اما مسئله‌ای که در اینجا مطرح می‌شود نیز آن است که آیا مردم هر زمان که بخواهند می‌توانند ارز خود را باز پس بگیرند؟ چراکه پیش از این، این اتفاق رخ داده و مردم در این رابطه دغدغه‌مند هستند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.