پیش بینی فنی دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/CAD، USD/JPY

پیش بینی فنی دلار آمریکا: صعودی این یک هفته وحشیانه برای دلار آمریکا بود. این ارز در هفته با روند صعودی که چند هفته قبل ایجاد شده بود، وارد شد دلار آمریکا در حال تقویت حمایت بود حدود ساعت 105.00 سطح روانیو 23.6٪ فیبوناچی اصلاح. همچنین وجود داشت تشکیل پرچم گاو نر، با یک کانال

کد خبر : 247698
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۰۳
پیش بینی فنی دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/CAD، USD/JPY


پیش بینی فنی دلار آمریکا: صعودی

این یک هفته وحشیانه برای دلار آمریکا بود. این ارز در هفته با روند صعودی که چند هفته قبل ایجاد شده بود، وارد شد دلار آمریکا در حال تقویت حمایت بود حدود ساعت 105.00 سطح روانیو 23.6٪ فیبوناچی اصلاح. همچنین وجود داشت تشکیل پرچم گاو نر، با یک کانال نزولی که از روز پس از انتشار CPI در ماه جولای ایجاد شده بود. دلار از این شکل گیری عبور کرد در اواسط ماه آگوست و گاوها کنترل قیمت را در تمام طول مسیر تا آزمایش مجدد بالاترین سطح قبلی در 109.25 در دست داشتند.

اون قیمت اومد سه شنبه وارد بازی شد و پیشرفت را متوقف کرد.

سخنرانی جمعه رئیس پاول، به نظر من، بسیار جنگ طلب و مستقیم بود. این یک صندلی فدرال رزرو را برجسته کرد مبارزه با تورم را در اولویت قرار می دهد زیرا، صادقانه بگویم، او مجبور است. ناتوانی در مهار تورم می تواند دردسرهایی را ایجاد کند که ممکن است فدرال رزرو ابزاری برای مبارزه با آن نداشته باشد، بدون اینکه در جاهای دیگر بازارها نابسامانی دیگری ایجاد کند. پاول با صحبت از کلمه “درد” در واقع از این اصطلاح برای توصیف اثر جانبی که از آنچه فدرال رزرو در افق خواهد داشت استفاده کرد.

نکته مهم برای من از سخنرانی جکسون هول از پاول این است که او به آرامی اما با دقت زبان شاهین را تقویت می کند. و اگر به رالی‌های سهام میم نگاه کنیم که در پشت آن ایجاد شد تصمیم نرخ ژوئیههنگامی که پاول صرفاً گفت که فدرال رزرو در «نرخ خنثی» است، کاملاً واضح است که هنوز مقدار زیادی سرمایه مازاد در بازارهای مالی وجود دارد. و این دقیقاً همان چیزی است که فدرال رزرو باید به آن بپردازد تا تورم را کاهش دهد. بنابراین به نظر می رسد که این امر مدتی طول بکشد زیرا فدرال رزرو همچنان به آهسته آهسته زبان شاهین را تقویت می کند در حالی که همچنان نرخ ها را افزایش می دهد و امیدوار است که تورم شواهد بیشتری را نشان دهد که در حال حاضر به اوج خود رسیده است.

فاکتور دیگری نیز وجود دارد که به فدرال رزرو ربطی ندارد: یورو/دلار آمریکا همچنان در اطراف نرخ برابری حرکت می کند. این هفته شاهد آزمون بزرگ دیگری در اطراف آن منطقه از قیمت ها بودیم و با توجه به تخصیص 57.6 درصدی آن به DXY، انجام هر گونه حرکت مهمی بدون حداقل مشارکت یورو برای دلار دشوار خواهد بود.

دلار آمریکا

با توجه به اینکه چقدر آشفته است اقدام قیمت در روز جمعه بود، من قصد دارم به مدت طولانی در اینجا شروع کنم. مقاومت فعلی در سطح بلندمدت فیبوناچی 109.14 نشان می دهد. این تغییر 76.4% از حرکت عمده 2001-2008 در دلار است. این بازی در ماه ژوئیه وارد بازی شد، که منجر به برگشت آن تا پایان ماه گذشته شد، و در روز سه‌شنبه این هفته دوباره به بازی برگشت و یک بار دیگر گاوها را در آغوش گرفت. و در کوتاه‌مدت‌تر، این امر منجر به امکان‌پذیر شد تشکیل دو بالا که در زیر به آن نگاه خواهم کرد.

نمودار قیمت ماهانه دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

با رفتن به نمودار هفتگی، یک روند صعودی بسیار تهاجمی وجود دارد که در اینجا قیمت گذاری شده است. با توجه به تغییر شکل v که در ماه آگوست نشان داد، نمودار هفتگی علیرغم پس‌زمینه پرنوسانش، پتانسیل شکست ادامه دارد.

توقف قیمت درست در مقاومت از آن سطح فیبوناچی، در را برای یک الگوی برگشت احتمالی باز می کند. یک تاپ دوتایی نزولی است – اما برای فعال شدن، قیمت باید از زیر خط گردن که پایین‌ترین نقطه بین دو تاپ است، بشکند. در نمودار من، این کاهش در 104.71 است، که شکستن آن در را برای پتانسیل برگشت باز می کند. اما در حال حاضر، این نمودار همچنان صعودی است، زیرا قیمت‌ها نزدیک به بالاترین سطح ۱۹ سال اخیر هستند.

نمودار قیمت هفتگی دلار آمریکا

نمودار قیمت هفتگی USD

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

اروپا در وضعیت خوبی قرار ندارد و اساساً من از یک گاو در یورو دور هستم. امیدوارم اوضاع بهتر شود، اما می‌دانم که بازارها به امید من اهمیت چندانی نمی‌دهند، بنابراین سعی می‌کنم چنین مسائلی را عینی ببینم. آسیب‌پذیری‌های زیادی وجود دارد، به‌ویژه زمانی که وارد زمستانی می‌شویم که جنگ در شرق اروپا ادامه دارد.

این امر بانک مرکزی اروپا را در وضعیت بسیار بدی قرار می دهد، زیرا این بانک کاملاً انعطاف پذیری مشابه فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در تلاش برای مهار تورم ندارد. این امر باعث ایجاد اختلاف در نرخ بین یورو و دلار آمریکا شده است. این نابرابری فزاینده قبلاً یک حرکت عظیم در EUR/USD ایجاد کرده است که این جفت ارز را به سطح روانی برابری سوق داده است..

سطوح روانی معمولا معاملات بزرگ هستند و قیمت برابری در یورو/دلار آمریکا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زمانی که این جفت در سال 2002 در حال پرش بودند، حتی در میانه یک روند صعودی تهاجمی، شش ماه طول کشید تا از برابری عبور کنند.

قیمت 1.0001 به سادگی برای بسیاری از افراد گرانتر از دو پیپ بالاتر از 0.9999 است و این می تواند تغییراتی در پویایی قیمت گذاری ایجاد کند. به همین دلیل است که می‌توانیم به نمودار نگاهی بیندازیم و بالاترین قیمت EURUSD را در اطراف سطح 1.6000 ببینیم.

نمودار ماهانه EUR/USD

نمودار قیمت ماهانه EUR/USD

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; یورو دلار در Tradingview

از نمودار هفتگی EUR/USD، می‌توانیم شاهد ادامه مبارزه برای خرس‌ها در اطراف سطح برابری باشیم. شکستن زیر ممکن است به سادگی زمان بیشتری ببرد. من EUR/USD نزولی و USD صعودی باقی می‌مانم، اما زمان‌بندی ادامه روند نزولی در EUR/USD در این لحظه خاص را زیر سوال می‌برم.

این بدان معناست که اگر/زمانی که پشتیبانی ها حذف شوند، می توان از استراتژی های شکست استفاده کرد. در غیر این صورت، می توانم به دنبال قیمت عقب نشینی به مقاومت در نقاط حمایت قبلی باشم، مانند آنچه در EUR/USD با 1.0340 دو هفته پیش رخ داد.

نمودار هفتگی EUR/USD

نمودار قیمت هفتگی EUR/USD

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

GBP/USD

کابل از طریق زمینه ای مشابه با EUR/USD در بالا کار می کند، به استثنای نقطه حمایت بلندمدت که سطوح پایین را حفظ می کند. این جفت دو هفته پیش با شکست قابل توجهی روبرو شدند که من درست قبل از رخنه به آن نگاه کرده بودم. من در اوایل این هفته GBP/USD را بررسی کرده بودم، مبتنی بر ساخت پشتیبانی است که به دنبال مضامین بازگشتی است. این عقب نشینی ظاهر شد و قیمت مستقیماً به مقاومت رسید، پس از آن فروشندگان آن را برای حمایت عقب انداختند.

به طور معمول، با پس‌زمینه‌ای از این ماهیت، من به دنبال ادامه کار خواهم بود، و این می‌تواند یکی از موارد مورد علاقه برای گاوهای USD برای هفته آینده باشد، زیرا پوند/دلار آمریکا پتانسیل شکست را دارد.

نمودار روزانه GBP/USD

نمودار قیمت روزانه GBP/USD

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

USD/CAD

من در روز پنجشنبه USD/CAD را بررسی کرده بودم، به اشتراک گذاشتن اینکه فکر می کردم شاید یکی از جذاب ترین مکان ها برای خرس های USD باشد.

این برگرفته از چند عامل است که کلید آن واگرایی است که در روند USD و USD/CAD از ماه می سال گذشته نشان داده شده است. اما اخیراً، USD/CAD احساس نزولی را حفظ کرده است، زیرا قیمت در حال حفظ مقاومت در اطراف 38.2% اصلاحی حرکت اصلی 2020-2021 است. و همچنین یک پرچم خرس در کار است.

در کوتاه مدت، مقاومت تمایلی به حفظ حول و حوش سطح 1.3000 داشته است و با توجه به روندهای خروشان USD که در جاهای دیگر با شکست EUR/USD و GBP/USD نشان داده شده است، این نمایش ملایم تر از قدرت USD در USD/USD قابل توجه است. CAD.

نمودار هفتگی USD/CAD

نمودار هفتگی USD/CAD

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCAD در Tradingview

USD/JPY

نمودار هفتگی USD/JPY در حال حاضر تا حدودی چالش برانگیز است. تقریباً 900 پیپ انحراف بین اوج جولای و پایین‌ترین حد اوت وجود دارد.

کوتاه مدت، وجود داشت یک مثلث صعودی که ساخته شده بود که در این هفته به یک شکست از بالا تسلیم شد و هنوز آن منطقه مقاومت قبلی به عنوان پشتیبانی آزمایش نشده است. این می تواند در را برای سناریوهای ادامه صعودی در محدوده میان مدت که بین 130.40 و 139.39 ساخته شده است باز نگه دارد.

نمودار روزانه USD/JPY

نمودار روزانه USD/JPY

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.