پیش بینی بورس / سقوط اعتماد در بازار سهام

به گزارش سرویس بورس هوشمند نیوز؛‌ در آخرین روز معاملاتی هفته اول آبان ماه شاخص کل به روند نزولی خود ادامه داد و با افت بیش از ۲۶هزار واحدی از یکسو دومین ریزش سنگین بورس در سال ۱۴۰۱ را رقم زد و از سوی دیگر، شاخص کل تا ارتفاع یک میلیون ۲۴۱ هزار واحدی پایین

کد خبر : 273054
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹
پیش بینی بورس / سقوط اعتماد در بازار سهام


به گزارش سرویس بورس هوشمند نیوز؛‌ در آخرین روز معاملاتی هفته اول آبان ماه شاخص کل به روند نزولی خود ادامه داد و با افت بیش از ۲۶هزار واحدی از یکسو دومین ریزش سنگین بورس در سال ۱۴۰۱ را رقم زد و از سوی دیگر، شاخص کل تا ارتفاع یک میلیون ۲۴۱ هزار واحدی پایین آمد. به این ترتیب، شاخص کل در این هفته بازدهی ۵.۳- درصدی را ثبت کرد تا با اختلاف بدترین عملکرد هفتگی بورس در سال ۱۴۰۱ رقم خورده باشد. نگاهی به روند تغییرات ساعتی شاخص کل در معاملات روز چهارشنبه نشان می‌دهد فشار فروش بازار در میانه‌های بازار اوج گرفت؛ به گونه‌ای که در حد فاصله ساعت ۱۰ تا ۱۰:۳۰ شاخص کل با افت بیش از ۵هزار و ۵۰۰ واحدی همراه شد. البته در ادامه بازار افت شاخص کل کم تعدیل شد.

شاخص هم‌وزن هم روز چهارشنبه بیش از ۸هزار و ۳۰۰ واحد کاهش یافت تا در این هفته بازدهی ۴.۶- درصدی را ثبت کند. این بدترین عملکرد هفتگی شاخص هم وزن محسوب می‌شود.روند تغییرات شاخص هم وزن در طول روز هم حاکی از فشار فروش بالا در میانه های بازار دارد.

پیش بینی بورس شاخص هم وزن

ارزش معاملات خرد در معاملات چهارشنبه به بیش از ۲هزار و ۶۴۵ میلیارد تومان رسید که بالاترین میزان از میانه‌های شهریور محسوب می شود. با این وجود نگاهی به روند تغییرات ارزش معاملات خرد نشان می‌دهد که با گذشت زمان ارزش معاملات خرد ساعتی هم کاهش یافته است. در شرایطی که شاخص کل افت قابل توجهی را تجربه کرده است، افزایش حجم معاملات را نمی‌توان نشانه خوبی قلمداد کرد.

پیش بینی بورس ارزش معاملات خرد

باید توجه داشت که افزایش ارزش معاملات خرد در جریان معاملات روز چهارشنبه با تشدید خروج پول حقیقی همراه شد؛ حقیقی‌های در جریان معاملات امروز حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند. به بیان دیگر،‌ بیش از ۲۶ درصد ارزش معاملات خرد مربوط به خروج پول حقیقی بود.

پیش بینی بورس پول حقیقی

پیش بینی بورس

شرایط بورس آنقدر تکراری و ملال‌آور شد که برخی خبرها حاکی از اعتراض معامله گران و ترک سالن‌های معاملاتی در چند شهر است. ادامه روند نزول بورس در حالی که نسبت قیمت به سود بازار سهام به کم‌ترین میزان از سال ۱۳۹۴ رسیده است،‌نشان می‌دهد که مشکل بورس تنها در یک کلمه خلاصه می‌شود؛ نااطمینانی

نه تنها فعالان بازار سرمایه بلکه فعالان اقتصادی از آینده نامطمئن هستند. در این شرایط نباید انتظار داشت که پول ترسو وارد هر بازاری شود. بنابراین به نظر می‌رسد که فعلا شرایط بازار سهام بر همین منوال باشد. اما تجربه نشان داده است که وقتی بازار یک شوک منفی را تجربه می‌کند و شاهد افزایش اعتراض ها هستیم، چند روزی به هر زوری که شده،‌ رنگ سبز به تابلوها باز می‌گردد و نمادهای شاخص ساز احتمالا حمایت بیش‌تری را تجربه کنند. شاید هفته آینده هفته شاخص بازی باشد. با این وجود رنگ سبز دلچسبی منتظر بازار نخواهد بود.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.