پیش بینی بورس دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ / سیگنال مهم برای سهامداران چیست؟

[ad_1] در پایان معاملات روز یکشنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۰.۲۲ درصدی (معادل چهار هزار و ۴۹۰ واحد از ارتفاع این شاخص)، در سطح دو میلیون و ۲۴ هزار و ۴۷۸ واحدی قرار گرفت. کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های

کد خبر : 435730
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱:۳۱
پیش بینی بورس دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ / سیگنال مهم برای سهامداران چیست؟

[ad_1]

در پایان معاملات روز یکشنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۰.۲۲ درصدی (معادل چهار هزار و ۴۹۰ واحد از ارتفاع این شاخص)، در سطح دو میلیون و ۲۴ هزار و ۴۷۸ واحدی قرار گرفت.

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با رشد ۰.۴۲ درصدی (معادل دو هزار و ۹۴۲ واحد)، در ارتفاع ۷۰۸ هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص‌ کل فرابورس که منعکس‌کننده سطح عمومی قیمت‌ سهام شرکت‌های حاضر در فرابورس است نیز با افت ۰.۲۴ درصدی معادل ۵۹ واحد از ارتفاع این شاخص، موفق شد در افق ۲۵ هزار و ۱۶۲ واحدی قرار گیرد.

بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) در روز یکشنبه را، چهار هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان نشان می‌داد. کارشناسان معتقدند تا زمانی که شاخص ارزیابی بورس تهران نتواند در محدوده‌های بالاتر از هشت همت تثبیت شود، از منظر تابلوخوانی تاییدیه رشد بلندمدتی بازار صادر نشده است. در حال حاضر با قرارگیری ارزش معاملات در کانال چهار هزار میلیاردی، به نظر می‌رسد بازار هنوز تا رسیدن به تاییدیه‌های صعود پایدار فاصله دارد.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز یکشنبه را هم ۷.۳ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد. کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه بازار در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس روز یکشنبه، خبر از خروج ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد. این در حالی است که روز آغازین هفته با وجود کاهش ارتفاع نماگرهای سهامی، شاخص ورود و خروج سرمایه افراد حقیقی مثبت بود.

پیش بینی بورس دوشنبه

کشمکش بانک‌ها و جریمه ۲۶ هزار میلیارد تومانی آنها ادامه دارد و با اظهار نظر تازه وزیر اقتصاد در این مورد، وزنه ضرر بانک‌ها سنگین شده است. احسان خاندوزی گفته است: اخذ جریمه ۲۶ هزار میلیاردی از بانک‌های متخلف در حوزه نهضت ملی مسکن، قانون است و باید آن را اجرا کنیم.

این در حالی است که سهامداران گروه بانکی، با خبر شکایت کتبی بانک‌ها از معاون اول رئیس جمهوری در خصوص اعمال جریمه ۲۶ هزار میلیارد تومانی، نسبت به لغو این جریمه امیدوار شده بودند. با این وجود، جریان دادوستدهای سهم‌های بانکی نشان می‌دهد، خبر پابرجا بودن جریمه‌ها، واکنش منفی شدیدی از سوی سهامداران بانکی در بر نداشت.

روند بازار در دومین روز معاملاتی هفته نشان می‌دهد، پس از حضور خریداران در دقایق ابتدایی آغاز جریان معاملات، در ادامه روز با رشد نسبی قیمت‌ها سفارش‌های فروش بر روی تابلو معاملات ظاهر شدند. از آن پس و تا پایان معاملات، تعادلی میان خریداران و فروشندگان حاکم بود که هیچکدام از دو گروه برتری خاصی نسبت به گروه دیگر نداشت. از این رو می‌توان نتیجه گرفت فروشندگان همچنان در قیمت‌های فعلی وجود دارند.

در راستای پیش‌بینی بورس دوشنبه، با توجه به نبود عرضه‌های آبشاری در دقایق پایانی بازار، به نظر می‌رسد جو مثبت خرید در بازار روز یکشنبه، به جریان دادوستدهای روی میانی هفته نیز سرایت کند.

۲۲۳۲۲۳

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.