پیش از نشست سیاست پولی خود که در روز سه شنبه آغاز می شود، BOJ برای خرید JGBs امروز

نشست سیاست گذاری دو روزه بانک مرکزی ژاپن در روز سه شنبه 17 ژانویه 2023 آغاز می شود و در روز چهارشنبه به پایان می رسد. زمان مشخصی برای بیانیه BOJ در روز چهارشنبه وجود ندارد، BOJ دوست دارد ما را در حدس زدن نگه دارد. به احتمال زیاد می توانید آن را در پنجره

کد خبر : 307142
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱:۲۴
پیش از نشست سیاست پولی خود که در روز سه شنبه آغاز می شود، BOJ برای خرید JGBs امروز


نشست سیاست گذاری دو روزه بانک مرکزی ژاپن در روز سه شنبه 17 ژانویه 2023 آغاز می شود و در روز چهارشنبه به پایان می رسد. زمان مشخصی برای بیانیه BOJ در روز چهارشنبه وجود ندارد، BOJ دوست دارد ما را در حدس زدن نگه دارد. به احتمال زیاد می توانید آن را در پنجره زمانی 0230 تا 0330 GMT (این ساعت 2130 تا 2230 به وقت شرقی ایالات متحده است) انتظار داشته باشید، اگرچه من به دنبال آن هستم، نه اینکه از آن زمان پایانی گذشته باشد. من انتظار دارم در این جلسه بحث های زیادی در مورد برنامه کنترل منحنی بازده انجام شود.

در جلسه دسامبر، بانک محدوده بازدهی مجاز اوراق قرضه دولتی 10 ساله ژاپن را به +/- 0.5% (از 0.25) افزایش داد. بانک ممکن است مجدداً این محدوده را افزایش دهد (قسمت زیر صفر این محدوده نامربوط است) تا 0.75bp یا حتی 100bp. برخی گمانه زنی ها مبنی بر اینکه بانک ممکن است برنامه YCC را به طور کامل کنار بگذارد وجود دارد. تصمیم «هیچ کاری جدید نکن» نیز یک احتمال است. هر کسی که فکر می کند مطمئناً می داند که BOJ چه چیزی را اعلام خواهد کرد، احتمالاً خودش را مسخره می کند:

به هر حال به امروز برگردیم. BOJ امروز قبل از جلسه دوباره در بازار خرید JGB ها خواهد بود. بازدهی بیشتر تحت فشار قرار می گیرد، بانک در حال مداخله در بازار JGB است و آنها را می خرد تا بازدهی را کنترل کند (به همین دلیل به آن کنترل منحنی بازده می گویند).

به عنوان یک یادداشت، در دسامبر 2022، BOJ یک رکورد ماهانه برای JGBهایی که خریداری کرد، با 17.02 تریلیون ین ثبت کرد. در روز جمعه (13 ژانویه 2023) BOJ چیزی بیش از 5 تریلیون ین JGB خریداری کرد که یک رکورد یک روزه بود، و همچنین رکورد یک هفته ای (حدود 10 تریلیون ین) را ثبت کرد:

و مجموع ماهانه اکنون به درب ثبت یک رکورد جدید ماهانه می زند. اگر BOJ مبلغی مشابه با خرید روز جمعه خریداری کند، رکورد ماه گذشته را پشت سر خواهد گذاشت. و تنها 16 ژانویه است (یعنی نیمی از ماه).

همه این مقادیر بی سابقه خرید JGB به گمانه زنی ها کمک می کند که BOJ در این جلسه YCC را کنار بگذارد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.