پیش‌بینی کارشناسان از قیمت طلا/اولین کاهش در ۵ هفته اخیر رقم خورد

در حالی که تقویت دلار سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارزهای دیگر استفاده می کنند و تاثیر افت سوددهی اوراق قرضه آمریکا و آمارهای ضعیف اقتصادی را خنثی نموده است، قیمت طلا روز جمعه شاهد کاهش بود و در مسیر اولین هفته کاهشی ۵ هفته اخیر قرار گرفت. بر اساس این

کد خبر : 80962
تاریخ انتشار : جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
پیش‌بینی کارشناسان از قیمت طلا/اولین کاهش در ۵ هفته اخیر رقم خورد



در حالی که تقویت دلار سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارزهای دیگر استفاده می کنند و تاثیر افت سوددهی اوراق قرضه آمریکا و آمارهای ضعیف اقتصادی را خنثی نموده است، قیمت طلا روز جمعه شاهد کاهش بود و در مسیر اولین هفته کاهشی ۵ هفته اخیر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۱۸۰۲ دلار و ۷۸ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۱۸۰۶ دلار و ۶۰ سنت رسید. شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز به نزدیکی بالاترین رقم سه ماه و نیم گذشته رسید و در مسیر ثبت دومین هفته افزایشی متوالی قرار گرفت.

اشتها برای ریسک پذیری در بازارهای مالی در اکثر ایام هفته به دلیل نگرانی از سویه جدید ویروس کرونا حالی شکننده داشته و سرمایه گذاران را ترغیب به حضور در بازار دلار کرده است.

موسسه فیچ سولوشنز در یادداشتی نوشت: «ما انتظار داریم در طی هفته های آتی قیمت طلا نوسان محدودی را شاهد باشد. اما در ماه های آتی نرخ تورم عاملی تعیین کننده برای قیمت طلا خواهد بود و در کوتاه مدت قیمت ها را تقویت خواهد کرد.»

اکنون تمرکز سرمایه گذاران بر روی نشست هفته آینده فدرال رزرو معطوف شده تا سرنخ های بیشتری در مورد سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا کسب کنند. بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه متعهد شد که نرخ بهره را برای مدت طولانی تری پایین نگه دارد. این بانک هشدار داده که سویه دلتای ویروس کرونا که با سرعت بیشتری در حال گسترش است روند ترمیم اقتصادی حوزه یورو را تهدید می کند.

۲۲۳۲۲۳



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.