پیشینه – دولت قوانینی را برای تضمین جبران منصفانه رسانه های خبری و پایداری اخبار محلی معرفی می کند

[ad_1] GATINEAU – 5 آوریل 2022 در روز سه شنبه، 5 آوریل، دولت کانادا لایحه C-18 را ارائه کرد قانون خبر آنلاینکه تضمین می‌کند که پلت‌فرم‌های دیجیتال عمده به ناشران اخبار برای محتوایشان جبران می‌کنند و عدالت را در بازار اخبار دیجیتال کانادا، از جمله پایداری کسب‌وکارهای خبری مستقل محلی، افزایش می‌دهند. معیارهای واجد شرایط

کد خبر : 188805
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۵:۳۲
پیشینه – دولت قوانینی را برای تضمین جبران منصفانه رسانه های خبری و پایداری اخبار محلی معرفی می کند

[ad_1]

GATINEAU 5 آوریل 2022

در روز سه شنبه، 5 آوریل، دولت کانادا لایحه C-18 را ارائه کرد قانون خبر آنلاینکه تضمین می‌کند که پلت‌فرم‌های دیجیتال عمده به ناشران اخبار برای محتوایشان جبران می‌کنند و عدالت را در بازار اخبار دیجیتال کانادا، از جمله پایداری کسب‌وکارهای خبری مستقل محلی، افزایش می‌دهند.

معیارهای واجد شرایط بودن

این قانون تمام کسب و کارهای خبری را که معیارهای واجد شرایط بودن را دارند، صرف نظر از نوع رسانه، از جمله روزنامه ها و مجلات خبری با حضور دیجیتال، رسانه های خبری آنلاین، پخش کنندگان خصوصی و عمومی که محتوای اصلی اخبار آنلاین تولید و منتشر می کنند، هدف قرار می دهد. پخش کنندگان تلویزیون و رادیو. به عنوان مثال، در مورد یک کسب و کار خبری واجد شرایط که صاحب رسانه‌های خبری مختلف است، می‌تواند با پلتفرم‌های دیجیتال برای محتوای تولید شده توسط هر یک از رسانه‌های خبری خود، مانند یک منبع خبری دیجیتال، یک روزنامه روزانه یا یک روزنامه اجتماعی، چانه بزند.

کسب‌وکارهای خبری واجد شرایط با استفاده از معیارهایی مشابه با تعیین سازمان روزنامه‌نگاری کانادایی واجد شرایط (QCJO) در قانون مالیات بر درآمد. QCJO ها و همچنین پخش کنندگانی که معیارها را برآورده می کنند، واجد شرایط خواهند بود. کسب و کار خبری واجد شرایط به صورت زیر تعریف می شود:

  • به طور منظم دو یا چند خبرنگار در کانادا استخدام می کند.
  • در کانادا فعالیت می کند؛
  • در تولید محتوای خبری هدفمند مشغول است. و
  • به طور قابل توجهی درگیر تولید محتوایی نیست که علایق خود را ارتقا دهد یا از فعالیت های یک سازمان گزارش دهد.

فهرست همه سازمان‌های خبری واجد شرایط عمومی خواهد شد.

برخی از ویژگی های Bill C-18 عبارتند از:

  • یک چارچوب قانونی و نظارتی جدید که عدم تعادل در چانه زنی بین پلتفرم های دیجیتال و رسانه های خبری را در مورد نحوه دسترسی پلت فرم های دیجیتال و به اشتراک گذاری محتوای خبری در پلتفرم هایشان کاهش می دهد.
  • این قانون، مشروط به آستانه مقررات، در مورد پلتفرم های دیجیتالی اعمال می شود که:
  1. اجازه دسترسی به محتوای خبری و اشتراک گذاری آن در پلتفرم های آنها را می دهد. یک
  2. عدم تعادل چانه زنی قابل توجهی با رسانه های خبری دارند که با موارد زیر مشخص می شود:
    1. اندازه پلت فرم؛
    2. آیا این پلتفرم در بازاری کار می‌کند که مزیتی استراتژیک نسبت به کسب‌وکارهای خبری ایجاد می‌کند. و
    3. آیا پلتفرم جایگاه برجسته ای را در بازار خود اشغال می کند.
  • پلتفرم‌های دیجیتال فرصتی برای دستیابی به معاملات تجاری منصفانه با طیف گسترده‌ای از کسب‌وکارهای خبری خارج از محدوده چارچوب قانونی دارند، قبل از اینکه آنها ملزم به مراجعه به داوری شوند. اگر پلتفرم‌ها معاملات تجاری انجام دهند که به طور کلی دارای معیارهای زیر باشد، از داوری اجباری معاف خواهند بود:
  1. ارائه غرامت عادلانه به کسب و کارهای خبری برای محتوای خبری که در پلتفرم های آنها در دسترس است.
  2. اطمینان حاصل شود که بخش مناسبی از غرامت توسط مشاغل خبری برای حمایت از تولید محتوای خبری محلی، منطقه ای و ملی استفاده می شود.
  3. اجازه ندهید نفوذ شرکت‌ها آزادی بیان و استقلال روزنامه‌نگاری را که رسانه‌های خبری از آن برخوردار هستند، تضعیف کند.
  4. کمک مناسب به پایداری بازار اخبار دیجیتال کانادا؛
  5. به طور مناسب تنوع بازار اخبار دیجیتال از جمله با توجه به زبان، گروه های نژادی، جوامع بومی، اخبار محلی را منعکس می کند.
  6. از پشتیبانی کسب و کارهای خبری مستقل محلی اطمینان حاصل کنید و اطمینان حاصل کنید که بخش قابل توجهی از مشاغل مستقل خبری محلی از معاملات سود می برند.
  • لایحه C-18 شامل معافیت از بخش های 45 و 90.1 می شود قانون رقابت، به کسب و کارهای خبری واجد شرایطی که توسط CRTC تعیین شده اند اجازه دهد تا برای اهداف مذاکره با پلتفرم های دیجیتال جمع شوند و چانه زنی کنند.
  • کسب‌وکارهای خبری می‌توانند مطمئن باشند که مذاکرات با پلتفرم‌های دیجیتال از طریق اقدامات اضافی، مانند کد رفتار و مقررات ترجیحی ناروا، منصفانه و شفاف خواهد بود.
  • CRTC با انجام این موارد نقشی اداری ایفا می کند: ارزیابی اینکه آیا این پلتفرم ها با شش معیار معافیت عمومی مطابقت دارند یا خیر. مدیریت مذاکره و داوری پیشنهاد نهایی از طریق فهرست عمومی تأمین‌کنندگان مورد توافق پلتفرم‌ها و ناشران؛ و حصول اطمینان از تامین منافع عمومی از طریق جلوگیری از سوء استفاده پلتفرم های دیجیتال از سلطه خود علیه رسانه های خبری. CRTC با یک حسابرس مستقل قرارداد می بندد تا گزارش سالانه ارزش قراردادهای تجاری و سایر اطلاعات کلیدی را منتشر کند. این امر سالانه میزان تأثیر این قانون را بر بازار اخبار دیجیتال کانادا به عموم ارائه می دهد

مشارکت ذینفعان

در بهار 2021، Canadian Heritage شروع به تعامل با سهامداران متعدد در زمینه تقسیم درآمد عادلانه بین پلتفرم های دیجیتال و رسانه های خبری کرد. مرحله اول شامل تعامل هدفمند با مخاطبین موجود بود. در مرحله دوم، نظرات عمومی و ذینفعان، به ویژه در مورد سندی که یک اکوسیستم خبری و اطلاعاتی کانادایی پایدار، منصفانه، متنوع و مستقل را تشریح می کرد، درخواست شد. مرحله سوم شامل دو میزگرد با ناشران اخبار بومی بود. ده نفر به نمایندگی از ناشران اخبار بومی شرکت کردند. در مجموع، Canadian Heritage 46 ارسالی در مرحله اول و 22 پاسخ به سند بحث در مرحله دوم دریافت کرد. تمام ورودی های ذینفعان به توسعه لایحه C-18 کمک کرد.

صندوق دوره ای کانادا

صندوق دوره ای کانادا (CPF) به مجلات چاپی کانادایی، روزنامه های غیر روزانه و نشریات دیجیتال دیجیتال کمک مالی 75 میلیون دلاری ارائه می کند و به آنها اجازه می دهد بر معایب بازار غلبه کنند و به ارائه محتوا به خوانندگان کانادایی ادامه دهند. با توجه به بحران COVID-19، CPF از طریق مؤلفه کمک به ناشران، 25 میلیون دلار اضافی را طی دو سال دریافت کرد. همچنین، یک جزء موقت جدید CPF، به نام اقدامات ویژه برای روزنامه‌نگاری، برای ارائه کمک‌های مالی اضطراری کوتاه‌مدت به ناشرانی که محتوای خود را به صورت رایگان ارائه می‌کنند یا آن‌هایی که تیراژ پولی پایینی دارند، ایجاد شد. در مجموع، 45 میلیون دلار در سال 2020-21 توزیع شد و 23.3 میلیون دلار در سال 2021-22 اختصاص یافت.

ابتکار روزنامه نگاری محلی

ابتکار روزنامه نگاری محلی (LJI) با 50 میلیون دلار بودجه در طی پنج سال برای حمایت از تولید روزنامه نگاری مدنی برای جوامع محروم، از بیش از 200 موقعیت روزنامه نگاری در سراسر کشور حمایت می کند. بودجه 2021 این سرمایه گذاری را به عنوان بخشی از صندوق بازیابی برای بخش های هنر، فرهنگی، میراث و ورزش طی دو سال 10 میلیون دلار افزایش داد. از سال 2023-2024، این طرح به صورت دائمی با 15.4 میلیون دلار در سال تمدید می شود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.