پیشنهاد تامین ۸۰ درصدی داروی کشورهای گروه ۵ از طریق خود اعضا

[ad_1] مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو پیشنهاد داد تامین ۸۰ درصد داروی مورد نیاز کشورهای عضو G۵ با تکیه بر پتانسیل‌های درونی این اعضا باشد. به گزارش هوشمند نیوز، دکتر محمد پیکان‌پور در اجلاس تخصصی کشورهای عضو گروه پنج با اشاره به لزوم یکپارچکی ضوابط ثبت داروهای صادراتی در کشورهای

کد خبر : 409856
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۴۳
پیشنهاد تامین ۸۰ درصدی داروی کشورهای گروه ۵ از طریق خود اعضا

[ad_1]

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو پیشنهاد داد تامین ۸۰ درصد داروی مورد نیاز کشورهای عضو G۵ با تکیه بر پتانسیل‌های درونی این اعضا باشد.

به گزارش هوشمند نیوز، دکتر محمد پیکان‌پور در اجلاس تخصصی کشورهای عضو گروه پنج با اشاره به لزوم یکپارچکی ضوابط ثبت داروهای صادراتی در کشورهای عضو این گروه، اظهار کرد: تا زمان یکپارچه سازی فرایندهای ثبت دارو، مسیر فست تِرک در خصوص بررسی‌های متقابل، بین کشورها مبنا باشد تا در صورت درخواست صادرات یک شرکت، حداکثر در یک بازه سه ماهه فرایند فست‌تِرک ثبت برای آن با رعایت شاخص‌های کیفی انجام گردد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های کشورهای عضو گروه پنج در تقویت اقتصاد زنجیره تامین، افزود: در حوزه صادراتی می‌توان از ظرفیت‌های مشترک استفاده کرده و داروی مازاد تولید در هر کشور عضو را به همسایگان دیگر کشورهای عضو، صادر و ارزش افزوده ایجاد کرد. با تحقق این مهم اقتصاد زنجیره تامین دارو در کشورهای عضو گروه پنج تقویت و ضمن رشد شرکت‌های تولیدی، به سمت تامین بلندمدت دارو پیش برویم تا ۸۰ درصد داروهای مورد نیاز اعضا را از خود آن‌ها تامین کنیم.

پیکان‌پور خاطرنشان کرد: در نشست با کشورهای خارجی شاهد استقبال آن‌ها از خرید داروهای ایرانی هستیم و کشورهای مقصد صراحتا داروهای ایران را باکیفیت‌تر از داروهای مشابه منطقه و انواع هندی می‌دانند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تحقق و عملیاتی شدن پیشنهادات ارائه شده در این اجلاس، کشورهای عضو به سمت تامین، تولید و صادرات مشترک پیش روند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.