پیشنهادات برای ارز رایج جدید در لاتام طنین انداز شد تا وابستگی به دلار آمریکا را تضعیف کند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] اخیراً دو پیشنهاد جدید برای ایجاد ارز مشترک جدید در لاتام ارائه شده است. رئیس جمهور و نامزد سابق برزیل، لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا در ماه مه به این ایده اشاره کرد و روی بارراس، رئیس کنگره کلمبیا، در جریان تحلیف رئیس جمهور گوستاوو پترو در اوایل ماه جاری به همین ایده اشاره کرد.

کد خبر : 242629
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۳:۳۰
پیشنهادات برای ارز رایج جدید در لاتام طنین انداز شد تا وابستگی به دلار آمریکا را تضعیف کند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

اخیراً دو پیشنهاد جدید برای ایجاد ارز مشترک جدید در لاتام ارائه شده است. رئیس جمهور و نامزد سابق برزیل، لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا در ماه مه به این ایده اشاره کرد و روی بارراس، رئیس کنگره کلمبیا، در جریان تحلیف رئیس جمهور گوستاوو پترو در اوایل ماه جاری به همین ایده اشاره کرد. ایده پشت این امر کاهش وابستگی منطقه به دلار آمریکا است.

لولا و بارراس ارز مشترک لاتام را پیشنهاد می کنند

پیشنهاد ایجاد واحد پول مشترک جدید بین کشورهای لاتام با توجه به شرایط اقتصادی فعلی که برخی از این کشورها با آن مواجه هستند، بار دیگر احیا شده است. دو سیاستمدار منطقه، رئیس جمهور سابق برزیل، لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، و رئیس کنگره کلمبیا، روی بارراس، اخیراً خواستار تجدید نظر در این طرح شده اند.

ماه گذشته، داسیلوا اظهار داشت که اگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود (او یکی از رقبای رئیس جمهور فعلی ژایر بولسونارو برای رای گیری عمومی است که در ماه اکتبر برگزار می شود)، از ایجاد یک واحد پولی مشترک برای لاتام حمایت خواهد کرد. این واحد پولی که «سور» (SUR) به «جنوب» ترجمه می‌شود، ظاهراً یکپارچگی بین کشورهای منطقه را تقویت می‌کند. وی در یک راهپیمایی در اردیبهشت ماه اظهار داشت:

ما قصد داریم در لاتام ارز ایجاد کنیم، زیرا نمی توانیم وابسته به دلار باشیم.

علاوه بر این، این یک فرصت جدید برای مهار تورم در منطقه است، مشکلی که کشورهایی مانند آرژانتین و ونزوئلا در حال حاضر با آن مبارزه می کنند. سور می تواند به کشورها اجازه دهد که استقلال بانک مرکزی خود را برخلاف مدل اتخاذ شده توسط اتحادیه اروپا حفظ کنند و گردش دوگانه ارزهای ملی فیات و سور مجاز خواهد بود.

اخیرا، روی باررس نیز خواستار ایجاد چنین ارزی شده است، بدون اینکه جزئیاتی در مورد جزئیات آن ارائه کند. بارراس در مراسم تحلیف گوستاوو پترو، رئیس جمهور اخیرا منتخب کلمبیا اظهار داشت:

اینجا سرزمینی است که مایل به تولد دوباره است، تا دست در دست دیگر ملت‌های لاتام تصمیم بگیریم سرنوشت مشترک، دستور کار رقابتی واحد، پارلمان الزام‌آور لاتام، امیدواریم یک ارز واحد و بالاتر از همه یک صدای با عزت واحد داشته باشیم.

در ماه جولای، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، طرح‌هایی را برای راه‌اندازی یک ارز مشترک برای کشورهای متشکل از بریکس، سازمانی که برزیل را نیز شامل می‌شود، فاش کرد، که برخی تحلیل‌گران معتقدند تلاشی برای رقابت با دلار آمریکا است.


پس زمینه ارز رایج

ایده یک ارز مشترک برای لاتام جدید نیست. در واقع، ارز مشترکی وجود داشت که برای تسویه بیش از یک میلیارد دلار مبادلات تجاری در سراسر قاره استفاده می شد. این واحد پولی “سوکره” نام داشت و نتیجه ادغام چندین کشور در ALBA، یک سازمان جایگزین بولیواری بود که با FTAA مورد حمایت ایالات متحده مخالف بود.

رئیس جمهور ونزوئلا هوگو چاوز مسئول ایجاد آن در سال 2009 و پذیرش آن در ونزوئلا، نیکاراگوئه، کوبا، بولیوی و اکوادور بود. با این حال، این ارز به دلیل چندین اتفاق، از جمله اعمال تحریم های آمریکا برای ونزوئلا و مرگ حامی اصلی آن، کنار گذاشته شد.

نظر شما در مورد پیشنهاد یک ارز رایج جدید در لاتام چیست؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شد. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا، و تحت تاثیر قرار گرفتن تحت تاثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.