پیش‌نمایش هفته پیش‌رو: نکات برجسته شامل CPI ایالات متحده و انتخابات میان‌دوره‌ای است

[ad_1] دوشنبه: یوروگروپ؛ تراز تجاری چین (اکتبر)، بیکاری سوئیس (اکتبر)، EZ Sentix (نوامبر)، روند اشتغال ایالات متحده (اکتبر)، احساسات مصرف کننده استرالیا (نوامبر). TUE: میان‌ترم‌های ایالات متحده، اعلامیه سیاست CBR، BoJ SOO (اکتبر)، EIA STEO. خرده فروشی EZ (سپتامبر)، NFIB ایالات متحده (اکتبر). چهارشنبه: اطلاعیه سیاست NBP؛ CPI چین (اکتبر). پنج شنبه: اطلاعیه های سیاست

کد خبر : 276825
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
پیش‌نمایش هفته پیش‌رو: نکات برجسته شامل CPI ایالات متحده و انتخابات میان‌دوره‌ای است

[ad_1]

  • دوشنبه: یوروگروپ؛ تراز تجاری چین (اکتبر)، بیکاری سوئیس (اکتبر)، EZ Sentix (نوامبر)، روند اشتغال ایالات متحده (اکتبر)، احساسات مصرف کننده استرالیا (نوامبر).
  • TUE: میان‌ترم‌های ایالات متحده، اعلامیه سیاست CBR، BoJ SOO (اکتبر)، EIA STEO. خرده فروشی EZ (سپتامبر)، NFIB ایالات متحده (اکتبر).
  • چهارشنبه: اطلاعیه سیاست NBP؛ CPI چین (اکتبر).
  • پنج شنبه: اطلاعیه های سیاست Banxico; CPI نروژ (اکتبر)، CPI ایالات متحده (اکتبر)، IJC (در تاریخ 31 اکتبر)، PMI تولید نیوزلند (اکتبر)، M2 چین (اکتبر).
  • جمعه: CPI آلمان نهایی (اکتبر)، برآورد تولید ناخالص داخلی بریتانیا (سپتامبر)، GDP مقدماتی. (Q3)، دانشگاه ایالات متحده میشیگان Prelim. (نوامبر).

توجه: پیش نمایش ها به ترتیب روز فهرست شده اند

تراز تجاری چین (دوشنبه):

انتظار می‌رود که مازاد تجاری چین از نظر دلاری بیشتر شود و تحلیلگران از 84.74 میلیارد دلار قبلی به 95.80 میلیارد دلار انتظار دارند. پیش‌بینی می‌شود صادرات 4.1 درصد سالانه در سال (قبلی 5.7 درصد) رشد داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود واردات 0.1 درصد سالانه در سال (قبلی + 0.3 درصد) افزایش یابد. شایان ذکر است که با توجه به صحبت‌های اخیر پیرامون سیاست هدفمندتر کووید-19 از چین، داده‌ها به احتمال زیاد بسیار عقب‌نما خواهند بود. گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که CDC چین در حال کار بر روی یک مسیر بازگشایی است و مقامات بهداشتی چین کنفرانس مطبوعاتی در مورد پیشگیری هدفمند از کووید در 5 نوامبر برگزار خواهند کرد. روز جمعه، یک کارشناس سابق دولت چین در یک کنفرانس گفت که بسیاری از سیاست‌های جدید کووید-19 طی 5 تا 6 ماه آینده معرفی خواهند شد و به زودی یک «تغییر اساسی» در سیاست کووید-19 اضافه کرد.

انتخابات میان دوره ای ایالات متحده (سه شنبه):

همه کرسی های مجلس برای انتخابات و 35 کرسی سنا برای رای گیری مشخص خواهد شد. به گزارش FiveThirtyEight، رقابت در سنا در حال حاضر به عنوان یک چالش تلقی می شود، اما در روزهای اخیر، نظرسنجی ها به نفع جمهوری خواهان متمایل شده است. انتظار می رود جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را در دست بگیرند. FiveThirtyEight شانس 80 درصدی را می بیند که GOP بین 215-248 کرسی داشته باشد، اضافه می کند که سرنوشت مجلس در ناحیه 3 آیووا، ناحیه 13 کارولینای شمالی و ناحیه 8 کلرادو است، در حالی که سه ناحیه در امتداد مرز تگزاس و مکزیک نیز خواهند بود. کلید در سنا، توجه ویژه ای به رقابت های جورجیا، نوادا و پنسیلوانیا وجود دارد، جمهوری خواهان در تلاش برای تصاحب جورجیا و نوادا هستند، در حالی که دموکرات ها به دنبال گرفتن پنسیلوانیا از مخالفان هستند. اگر دموکرات‌ها کنترل سنا را حفظ کنند و مجلس نمایندگان جمهوری‌خواه شود، تصویب قانونی در دو سال آینده دشوار خواهد بود، که در آن هر اقدامی که توسط مجلس تصویب شود احتمالاً با ورود به سنا مرده خواهد بود و بالعکس. با این حال، برخی تحلیلگران استدلال می کنند که جمهوری خواهان احتمالاً از محدودیت بدهی و محدودیت های بودجه دولت استفاده خواهند کرد تا دموکرات ها را تحت فشار قرار دهند تا آنها را به پای میز مذاکره برای کاهش هزینه ها وادار کنند. رقابت برای فرمانداری برای 36 سمت است که از 20 جمهوری خواه و 16 دموکرات تشکیل شده است. رقابت‌های فرمانداری می‌تواند پیامدهایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده داشته باشد، با توجه به اینکه آیا ران دی سانتیس، فرماندار فلوریدا قرار است برای ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان نامزد شود یا خیر، و همچنین رئیس‌جمهور سابق ترامپ که اشاره می‌کند انتظار دارد دوباره نامزد شود یا خیر. تورم و اقتصاد اگر نگوییم دغدغه اصلی رای دهندگان بوده است. بانک آمریکا پیشنهاد می‌کند که اگر جمهوری‌خواهان پیروز شوند، نشان‌دهنده این است که رای‌دهندگان خواهان تورم پایین هستند، در حالی که اگر دموکرات‌ها برنده شوند، به این معنی است که رای‌دهندگان خواهان بیکاری پایین هستند. BofA پیشنهاد می‌کند که پیروزی جمهوری‌خواهان به سیاست‌های پولی سفت‌تر منجر می‌شود و منحنی بازدهی بیشتر معکوس می‌شود، در حالی که پیروزی دموکرات‌ها احتمالاً منجر به سیاست مالی ضعیف‌تر و منحنی بازدهی تندتر خواهد شد.

خرده فروشی EZ (سه شنبه):

تحلیلگران انتظار دارند که خرده فروشی منطقه یورو در ماه سپتامبر 0.3 درصد افزایش یابد، پس از کاهش 0.3 درصدی در ماه اوت. انتظار می‌رود که اندازه‌گیری سالانه اندکی بهبود یابد، اما هنوز -1.3٪ سالی / سال (قبلی -2.0٪) مشاهده می‌شود. تحلیلگران مودیز خاطرنشان می‌کنند که داده‌های خرده‌فروشی منطقه‌ای خارج از آلمان و فرانسه در ماه فوق‌العاده شگفت‌انگیز بوده است که نویدبخش داده‌های جمع‌آوری شده منطقه یورو است. با این حال، مودیز می‌گوید که «آن را نگه نمی‌دارد [its] در عوض، انتظار می‌رود که خرده‌فروشی‌ها «در بقیه سال کاهش یابد، زیرا تورم به کاهش قدرت خرید ادامه می‌دهد و اعتماد ناامیدکننده به تقاضا کاهش می‌یابد».

CPI چین (چهارشنبه):

انتظار می‌رود قیمت‌های مصرف‌کننده سالانه در ماه اکتبر اندکی کاهش یابد و به 2.5% سالانه (2.8٪ قبلی) برسد، در حالی که متریک ماهانه کمی تا + 0.4% M/M (قبلی 0.3%) افزایش یافته است. پیش‌بینی می‌شود که PPI کاهش -1.4% سالانه (قبلی +0.9%) داشته باشد. با استفاده از Caixin PMI به عنوان پروکسی، در ماه اکتبر «نرخ تورم سریع‌ترین نرخ از فوریه و بالاتر از میانگین بلندمدت سری بود. شواهد حکایتی نشان می‌دهد که قیمت‌های تولید افزایش یافته است، که اغلب منعکس‌کننده انتقال هزینه‌های بالاتر به مشتریان است. در کنار افزایش قیمت‌های مرتبط با نفت، شرکت‌ها قبوض دستمزد بالاتری را گزارش کردند که منجر به افزایش هزینه‌های عملیاتی شد. با این اوصاف، نرخ تورم کلی هزینه ها دومین کندترین نرخ تورم در 14 ماه گذشته بوده است. به عنوان یادآوری، معیارهای CPI ماه گذشته تحت تأثیر قرنطینه‌ها (قبل از کنگره ملی ح‌ک‌چ) قرار گرفت که به عادات هزینه‌کردن ضربه زد. به‌علاوه، قیمت‌های گوشت خوک در ماه سپتامبر به دنبال افزایش ۲۲.۴ درصدی در آوریل، به دلیل قیمت‌های بالاتر مواد غذایی، به‌دلیل افزایش قیمت‌های مواد غذایی بود – توجه داشته باشید که دولت چین در تلاش برای کاهش قیمت‌ها، گوشت خوک منجمد را از ذخایر دولتی آزاد می‌کند.

CPI ایالات متحده (پنجشنبه):

تحلیلگران انتظار دارند که قیمت های مصرف کننده در ماه اکتبر 0.7% M/M افزایش یابد که نسبت به نرخ 0.4% M/M در سپتامبر افزایش یافته است. معیار اصلی با لمس 0.5% M/M، پایین‌تر از 0.6% M/M در ماه سپتامبر، سرد می‌شود، اما در مقایسه با سطوح تاریخی همچنان سطح بالایی دارد. این داده‌ها در چارچوبی قرار می‌گیرند که فدرال رزرو چقدر در جهت کاهش تورم پیشرفت کرده است. پس از جلسه نوامبر FOMC، پاول، رئیس فدرال رزرو، گفت که بررسی توقف یا پایان دادن به چرخه افزایش نرخ بهره «بسیار زودهنگام» است و اشاره کرد که تورم بسیار بالاتر از اهداف بلندمدت فدرال رزرو باقی می ماند و فشارهای قیمتی در کالاها و خدمات مشهود است. اگرچه انتظارات تورمی درازمدت هنوز به خوبی تثبیت شده است، فدرال رزرو می خواهد تورم را به طور قاطع کاهش دهد و آماده است تا زمانی که کار به پایان برسد، در مسیر خود باقی بماند. پیام پاول این بود که فدرال رزرو به شدت به هدف تورم 2 درصدی خود متعهد است. با این حال، پاول به سرعت بالقوه کندتر افزایش نرخ بهره در دسامبر اشاره کرد. در این بیانیه آمده است که فدرال رزرو هنگام تعیین سرعت افزایش نرخ های آتی، «انباشته شدن سیاست های پولی، تأخیرهایی که سیاست پولی بر فعالیت های اقتصادی و تورم، و تحولات اقتصادی و مالی تأثیر می گذارد» را در نظر خواهد گرفت. تحلیلگران منطقی می‌دانند که با نرخ‌ها در قلمرو محدودکننده، فدرال رزرو می‌تواند برای ارزیابی تأثیر انقباض 375 واحدی بر ثانیه که از مارس آغاز شده است، به سرعت عادی‌سازی کندتر تغییر کند. در حال حاضر، دیدگاه‌های بازار در مورد اینکه آیا فدرال رزرو در ماه دسامبر افزایش نرخ بهره را 50 یا 75 واحد در ثانیه اجرا خواهد کرد، دچار اختلاف نظر شده است. بر این اساس، به نظر می‌رسد بازار این دیدگاه را دارد که اگر شاخص‌های تورم پایین‌تر حرکت کنند (و معامله‌گران به داده‌های تورم کل، از جمله CPI، PCE، معیارهای دستمزد در داده‌های مشاغل، انتظارات تورمی مصرف‌کننده از طریق نظرسنجی‌ها و غیره توجه داشته باشند)، این امر نشان می‌دهد. پوشش فدرال رزرو به پایین شیفت به افزایش پایین تر. با این حال، اگر داده‌های تورم با یکدیگر همکاری نکنند، فدرال رزرو افزایش اندازه بزرگ‌تر و احتمالاً حتی یک نرخ پایانی بالاتر را ترجیح می‌دهد (پاول پیشنهاد کرد که اوج هدف نهایی نرخ وجوه فدرال رزرو بالاتر از 4.6 درصد است که در پیش‌بینی‌های سپتامبر پیش‌بینی شده بود). بازارهای پول اوج خود را بین 5.00-5.25٪ در سه ماهه دوم 2023 مشاهده می کنند.

اطلاعیه Banxico (پنجشنبه):

بانکسیکو در آخرین نشست سیاست خود، نرخ بهره را 75 واحد در ثانیه افزایش داد و به 9.25 درصد رساند، مطابق با دیدگاه اجماع، و دقایقی از آن جلسه حاکی از آن بود که افزایش بیشتر نرخ ها روی میز است. نظرسنجی ماهانه اخیر بانک مرکزی نشان داد که تحلیلگران فکر می کنند که نرخ بهره در سال 2022 با 10.50 درصد به پایان می رسد، که انتظارات آنها را از 10.25 درصد در نظرسنجی ماه قبل افزایش می دهد – و به نظر می رسد که سطح فعلی نرخ ها شروع به گفتگو در هیئت مدیره درباره زمان پایان آن شده است. چرخه پیاده روی اسکویول، عضو هیئت مدیره، که دوره ریاستش در پایان سال جاری به پایان می رسد، اخیراً نسبت به افزایش نرخ ها به یک سطح محدود کننده تهاجمی با توجه به تضعیف اقتصاد هشدار داد و گفت که سیاست گذاران باید به فکر پایان دادن به چرخه افزایش نرخ باشند، با این استدلال که نرخ معیار بین 10.25 است. -10.50% باید یک سطح به اندازه کافی بالا و محدود کننده از نرخ باشد. او همچنین گفت که انتظارات برای نرخ‌ها در سال آینده «غیر معمول» بالا است و «نمی‌توانیم فکر کنیم که آنها می‌توانند برای مدت طولانی در آنجا بمانند». در واقع، این تفکر با نظرسنجی بانک مرکزی مطابقت دارد، جایی که تحلیلگران فکر می کنند که نرخ ها در سال آینده به 9.75٪ کاهش می یابد (در نظرسنجی قبلی، آنها انتظار 10.25٪ در سال 2023 را داشتند).

برآورد تولید ناخالص داخلی انگلستان (جمعه):

داده‌های تولید ناخالص داخلی ماهانه آگوست – 0.3% M/M چاپ شد، که تصویری از کاهش شتاب اقتصادی را ترسیم می‌کند، و تحلیلگران Investec فکر می‌کنند که تصویر مشابهی را می‌توان در داده‌های سپتامبر مشاهده کرد، با پتانسیل کاهش حتی تندتر. کاهش ماهانه 1.0% را پیش بینی می کند. نزولی سپتامبر توسط یک عامل یکبار مربوط به مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم در ماه، که یک تعطیلات ملی بود، تشدید می‌شود – Investec خاطرنشان می‌کند که ویژگی این نوع تعطیلات با سایر تعطیلات بانکی متفاوت است، با بسیاری از مشاغل. بستن به نشانه احترام داده های سپتامبر همچنین سه ماهه سوم را تکمیل می کند، جایی که خیابان ها انتظار دارند تولید ناخالص داخلی بریتانیا 0.2% در Q/Q کاهش پیدا کند، که جبران کننده 0.2% رشد Q/Q مشاهده شده در سه ماهه دوم است. انتظار می رود که اندازه گیری سالانه رشد 2.8٪ سالانه را نشان دهد. Investec می‌گوید که اگر داده‌های قبلی بازنگری نشود، بریتانیا در حال حاضر موفق به جلوگیری از رکود فنی شده است (همانطور که توسط معیار سنتی “دو فصل متوالی رشد منفی” تعریف شده است). بانک می نویسد: «و همچنین احتمال رکود در سه ماهه چهارم وجود ندارد، زیرا به احتمال زیاد در ماه اکتبر با از سرگیری فعالیت ها پس از پایان دوره سوگواری ملی، بازگشت تولید ناخالص داخلی به دنبال خواهد آمد. نرخ‌های بهره بالاتر در پس‌زمینه انقباض مالی کاهش می‌یابد.»

برای تحقیقات بیشتر مانند این، Newsquawk’s را بررسی کنید

جعبه جیغ زنده به مدت 7 روز رایگان

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.