پیشرفت هایی در ژاپن در مورد شکاف دستمزد جنسیتی حاصل شده است، اما باید کارهای بیشتری انجام شود

[ad_1] توکیو (رویترز) – دبیر ارشد کابینه ژاپن روز چهارشنبه گفت که پیشرفت هایی در زمینه بهبود شرایط کار برای زنان در ژاپن حاصل شده است، اما باید کارهای بیشتری انجام شود و افزود که نگرش های اجتماعی در مورد برابری جنسیتی ضعیف است. ژاپن در گزارش جهانی مجمع جهانی اقتصاد در سال گذشته رتبه

کد خبر : 330520
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
پیشرفت هایی در ژاپن در مورد شکاف دستمزد جنسیتی حاصل شده است، اما باید کارهای بیشتری انجام شود

[ad_1]

توکیو (رویترز) – دبیر ارشد کابینه ژاپن روز چهارشنبه گفت که پیشرفت هایی در زمینه بهبود شرایط کار برای زنان در ژاپن حاصل شده است، اما باید کارهای بیشتری انجام شود و افزود که نگرش های اجتماعی در مورد برابری جنسیتی ضعیف است.

ژاپن در گزارش جهانی مجمع جهانی اقتصاد در سال گذشته رتبه 116 را از میان 146 کشور از نظر برابری جنسیتی کسب کرد و تلاش ها برای ارتقای زنان در مدیریت و دولت متوقف شده است. در میان 20 عضو کابینه نخست وزیر فومیو کیشیدا، تنها دو وزیر زن در کابینه حضور دارند.

زنان اغلب برای ایجاد توازن بین کار و وظایف خانه مشکل دارند، که هنوز به طور گسترده به عنوان مسئولیت زنان تلقی می شود و بسیاری را مجبور به کار قراردادی «موقت» با دستمزد پایین تر و بی ثبات می کند.

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه، در یک کنفرانس مطبوعاتی منظم گفت: «وضعیت زنان که در تلاش برای ایجاد تعادل بین مسئولیت‌های خانه و محل کار هستند، در کشور ما بسیار دشوار است و به عنوان یک موضوع مورد توجه قرار گرفته است».

«بر اساس اقداماتی که ما انجام داده ایم، مشاغل برای زنان افزایش یافته است. اما این نیز درست است که بسیاری از آنها هنگام زایمان به کار موقت روی می آورند و اقدامات برای مقابله با آن هنوز در نیمه راه است.

بر اساس یک نظرسنجی منتشر شده در روزنامه Sankei Shimbun، 65٪ از زنان گفتند که برای انجام هر دو مجموعه از مسئولیت ها اولویت کمی برای خود قائل هستند، در مقایسه با 42٪ از مردان.

زنان 80 درصد از پخت و پز را انجام می دادند، در مقایسه با مردان 8 درصد، و سایر کارهای خانه نیز وزن مشابهی داشتند. تنها کاری که مردان بیش از زنان انجام می‌دادند بیرون بردن زباله بود که 49 تا 43 درصد بود.

(گزارش توسط Elaine Lies)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.