پیشرفت نویدبخش تورم ایالات متحده، حال و هوای خوب بازار را تحریک می کند

[ad_1] شگفتی نزولی در تورم ایالات متحده راه را برای افزایش بیشتر در وال استریت یک شبه هموار کرد (DJIA + 0.25٪؛ S&P 500 + 0.74٪؛ Nasdaq + 1.15٪). به ترتیب. نشانه کاهش بازار با سقوط 8.7 درصدی در S&P 500 VIX منعکس شد، با افزایش شکاف زیر سطح کلیدی 20 و حفظ یک محیط

کد خبر : 374095
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۵:۴۴
پیشرفت نویدبخش تورم ایالات متحده، حال و هوای خوب بازار را تحریک می کند

[ad_1]

شگفتی نزولی در تورم ایالات متحده راه را برای افزایش بیشتر در وال استریت یک شبه هموار کرد (DJIA + 0.25٪؛ S&P 500 + 0.74٪؛ Nasdaq + 1.15٪). به ترتیب. نشانه کاهش بازار با سقوط 8.7 درصدی در S&P 500 VIX منعکس شد، با افزایش شکاف زیر سطح کلیدی 20 و حفظ یک محیط ریسک پذیر.

پیشرفت امیدوار کننده تورم در ایالات متحده در قرائت 3% شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در مقایسه با 3.1% مورد انتظار، نشان داده شد. مهمتر از آن، خواندن اصلی به پایین ترین سطح خود از دسامبر 2021 رسیده است، با چاپ 4.8٪ کمتر از پیش بینی 5٪ (5.3٪ قبلی). این اولین شگفتی نزولی در تورم اصلی ایالات متحده در هفت ماه گذشته بود. ماه به ماه، هم تورم کل و هم تورم اصلی به 0.2 درصد رسید (0.3 درصد انتظار می رود).

تقریباً همه اجزای شاخص قیمت مصرف کننده در مقایسه با ژوئن 2022 نسبت به ژوئن 2022 شاهد کاهشی در رشد قیمت سال به سال بودند، به ویژه در مورد قیمت انرژی و خودروهای دست دوم. تنها استثنا در قیمت سرپناه است، اما با توجه به اینکه فدرال رزرو به دلیل ماهیت عقب مانده این قطعه توجه کمتری به آن می کند، نمایش مداوم آن نگرانی زیادی ایجاد نکرد.

به طور کلی، پایین‌تر از حد انتظار نرخ تورم ایالات متحده نشان می‌دهد که چرخه انقباض فدرال رزرو تا کنون اثر مطلوب خود را در تعدیل فشارهای قیمت‌گذاری داشته است. انتظارات نرخ بهره برای 25 واحد پایه (bp) آخرین افزایش از سوی فدرال رزرو (فدرال رزرو) در این ماه به خوبی تثبیت شده است و این مورد برای توقف طولانی مدت در انقباض پس از آن تقویت شده است.

S&P 500 بازگشته است تا یک بار دیگر مقاومت خط روند کانال کلیدی را مجدداً آزمایش کند، با تشکیل یک اوج جدید در یک شبه که روند صعودی غالب خود را تکرار می کند. خطر این است که هر چرخش پایین‌تر در زمان کنونی همچنان می‌تواند شاخص قدرت نسبی روزانه (RSI) آن را پایین‌تر بگذارد، با واگرایی نزولی که به تعدیل در حرکت صعودی اشاره دارد. با این حال، روند گسترده به سمت بالا باقی می ماند و هر نزولی به طور بالقوه سطح 4330 را برای حمایت کوتاه مدت تحت نظارت قرار می دهد.

image1.png

منبع: نمودارهای IG

آسیا اوپن

به نظر می رسد سهام آسیایی برای باز شدن مثبت، نیکی + 0.61٪، ASX + 1.32٪ و KOSPI + 0.78٪ در زمان نگارش مقاله، پشت سر کاهش ترس از تورم در ایالات متحده باشد. شاخص Nasdaq Golden Dragon China یک شبه 3.4 درصد افزایش یافت. داده‌های اقتصادی صبح امروز شاهد یک شگفتی نزولی در فعالیت‌های تولیدی نیوزیلند از شاخص عملکرد تولید (PMI) (47.5 در مقابل 49.8 اجماع) بود که تصمیم بانک مرکزی آن را برای بازگشت به توقف نرخ دیروز به دلیل ریسک‌های اقتصادی بالاتر تأیید می‌کند.

روز پیش رو داده های تجاری چین را در کانون توجه قرار خواهد داد تا معیارهای بیشتری از شرایط اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان ارائه شود. انتظار می‌رود تقاضای خارجی همچنان ضعیف، صادرات سال به سال آن را بیشتر به محدوده انقباضی با 9.5- درصد در مقابل 7.5 درصد قبلی بکشاند. از سوی دیگر، انتظار می‌رود واردات به میزان کمتری در -4 درصد در مقایسه با -4.5 درصد قبلی کاهش یابد، اما بعید است که برای بهبودی واضح در محل، اطمینان زیادی ایجاد کند. نمایش ضعیف کلی در فعالیت‌های تجاری، مطابق با داده‌های کاهشی تورم اخیر، ممکن است امیدها را برای انجام کارهای بیشتر تقویت کند.

تا کنون، شاخص A50 چین از نوامبر سال گذشته در یک الگوی مثلث نزولی معامله می‌شود و پایه به طور بالقوه در محدوده 12300-12375 تشکیل شده است. با نزدیک‌تر شدن شاخص به سمت راس مثلث، ممکن است یک تصمیم کلیدی گرفته شود، جایی که مقاومت خط روند نزولی خریداران را به چالش می‌کشد در حالی که حمایت پایه مثلثی به عنوان پشتیبان برای غلبه بر فروشندگان عمل می‌کند. هر گونه شکست از سطح 12300 به پایین ترین سطح جدید می تواند روند نزولی غالب آن را تقویت کند و به طور بالقوه آن را در نوامبر 2022 برای آزمایش مجدد رها کند.

image2.png

منبع: نمودارهای IG

در لیست پیگیری: دلار آمریکا شاخص به پایین ترین حد خود در 14 ماه اخیر سقوط کرد

بازدهی خزانه داری ایالات متحده به شدت به نزولی واکنش نشان داد که پس از تورم پایین تر از حد انتظار ایالات متحده، شاخص دلار آمریکا را به پایین ترین سطح خود از آوریل 2022 رساند. در پایان فنی، واگرایی میانگین متحرک همگرایی آن (MACD) پس از ناکامی در عبور از بالای خط صفر کلیدی در این هفته، در نمودار روزانه کاهش یافت، در حالی که RSI نیز به زیر سطح کلید 50 کشیده شد که هر دو باعث تقویت حرکت نزولی در جای خود شدند.

پس از تلاش برای تثبیت و تشکیل یک پایه از فوریه سال جاری، به نظر می رسد شکست به پایین ترین سطح جدید، ادامه روند نزولی گسترده تر را تقویت می کند. سطح 100.50 اکنون به یک سطح مقاومت تبدیل شده قبلی تبدیل می شود تا بر آن غلبه شود، در حالی که نزول بیشتر ممکن است سطح 99.00 را در مرحله بعد ترک کند.

image3.png

منبع: نمودارهای IG

چهارشنبه: DJIA + 0.25%؛ S&P 500 + 0.74%; نزدک + 1.15٪، DAX + 1.47٪، FTSE + 1.83٪

مقاله نوشته شده توسط استراتژیست IG Jun Rong Yeap



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.