پیش‌بینی هفتگی قیمت نفت خام فنی: وضعیت فنی صعودی باقی می‌ماند

پیش بینی هفتگی قیمت نفت خام فنی: خنثی قیمت نفت خام همچنان به افزایش خود ادامه می‌دهد و بادهای دنباله‌دار بنیادین وضعیت فنی از قبل صعودی را تقویت می‌کنند. حتی با وجود اینکه معاملات آتی نفت خام به بالاترین حد خود در 52 هفته اخیر رسیده است، اما موقعیت یابی خالص به مدت طولانی به

کد خبر : 215960
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱:۳۸
پیش‌بینی هفتگی قیمت نفت خام فنی: وضعیت فنی صعودی باقی می‌ماند


پیش بینی هفتگی قیمت نفت خام فنی: خنثی

  • قیمت نفت خام همچنان به افزایش خود ادامه می‌دهد و بادهای دنباله‌دار بنیادین وضعیت فنی از قبل صعودی را تقویت می‌کنند.
  • حتی با وجود اینکه معاملات آتی نفت خام به بالاترین حد خود در 52 هفته اخیر رسیده است، اما موقعیت یابی خالص به مدت طولانی به پایان نرسیده است.
  • در شاخص احساسات مشتری IG پیشنهاد میکند کهقیمت نفت خام دارای الف نزولی سوگیری در کوتاه مدت

بررسی هفته قیمت انرژی

در اولین هفته کامل ژوئن شاهد افزایش قیمت‌های انرژی بودیم و به روند قوی در پنج ماهه اول سال 2022 ادامه دادیم. به طور کلی، قیمت نفت خام در هفته گذشته +1.51٪ افزایش یافت و اکنون +5.23٪ در ژوئن و ژوئن افزایش یافته است. 60.44٪ در سال 2022 به طور کلی. قیمت نفت برنت +1.27 درصد افزایش یافت و اکنون 3.43+ درصد در ماه تا به امروز و 52.64+ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. قیمت گاز طبیعی با افزایش 3.84 درصدی در هفته پیشروی کرد، هرچند در ژوئن 1.77+ درصد و در سال 2022 +137.27 درصد افزایش یافت و بسیار بیشتر از همتایان خود بود.

{{HOW_TO_TRADE_CRUDE_OIL}}

رویدادهای اقتصادی برتر در هفته پیش رو

بدتر شدن آمارهای اقتصادی از سراسر جهان در هفته‌های اخیر تأثیر چندانی بر بازارهای انرژی داشته است. در عوض، تمرکز بر افزایش تقاضای خارج از چین (در نتیجه استراتژی صفر کووید) باقی مانده است، در حالی که نگرانی ها در مورد توانایی اوپک پلاس برای افزایش موثر عرضه انرژی در میان کاهش قابل توجه در صادرات روسیه به لطف جنگ در شرق اروپا.

با این اوصاف، انتشار داده های اقتصادی مربوط به بازارهای انرژی – به طور مستقیم یا غیرمستقیم – باید واکنش قیمت نفت را به دنبال داشته باشد، البته فقط به صورت کوتاه مدت:

– روز دوشنبه، 13 ژوئن، ارقام تولید ناخالص داخلی بریتانیا در ساعت 6 به وقت گرینویچ، و همچنین داده های تولید صنعتی و تولیدی بریتانیا در آوریل ارائه می شود.

– در روز سه شنبه، 14 ژوئن، نرخ تورم نهایی ماه مه آلمان (HICP) و گزارش مشاغل مارس در بریتانیا در ساعت 6 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد. شاخص های احساسات اقتصادی ژوئن منطقه یورو و آلمان ZEW در ساعت 9 GMT منتشر می شود. شاخص قیمت تولیدکننده ماه می ایالات متحده در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ قرار دارد.

– روز چهارشنبه، 15 ژوئن، ارقام تولید صنعتی و خرده فروشی چین در ساعت 2 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد. خرده فروشی ماه می ایالات متحده در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ منتشر می شود و به دنبال آن موجودی های تجاری ایالات متحده در آوریل و شاخص بازار مسکن NAHB ایالات متحده در ژوئن در ساعت 14 GMT منتشر می شود. تصمیم فدرال رزرو در ماه ژوئن در ساعت 18 GMT اعلام خواهد شد.

– در روز پنجشنبه، 16 ژوئن، تصمیم بانک مرکزی انگلیس در مورد نرخ ژوئن در ساعت 11 GMT اعلام خواهد شد.

– در روز جمعه، 17 ژوئن، تصمیم بانک مرکزی ژاپن در ساعت 3 به وقت گرینویچ اعلام خواهد شد. آخرین نرخ تورم منطقه یورو (HICP) در ماه مه در ساعت 9 به وقت گرینویچ اعلام می شود. ارقام تولید صنعتی ماه مه ایالات متحده در ساعت 13:15 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد و پس از آن شاخص اصلی کنفرانس هیئت کنفرانس ماه می ایالات متحده در ساعت 14 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد.

نوسانات نفت، همبستگی قیمت نفت ضعیف است

قیمت نفت خام مانند بسیاری از طبقات دارایی دیگر با نوسانات ارتباط دارد، به ویژه آنهایی که مصارف اقتصادی واقعی دارند – به عنوان مثال، سایر دارایی های انرژی، فلزات نرم و سخت. شبیه به چگونه اوراق قرضه و سهام افزایش نوسانات را دوست ندارند – نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت کوپن، و غیره – نفت خام در طول دوره های نوسانات بالاتر متضرر می شود. روند اخیر کاهش نوسانات نفت در بالا نگه داشتن قیمت نفت خام مفید بوده است.

تحلیل فنی OVX (نوسان‌پذیری نفت): نمودار قیمت روزانه (ژوئن 2021 تا ژوئن 2022) (نمودار 1)

پیش‌بینی هفتگی قیمت نفت خام فنی: وضعیت فنی صعودی باقی می‌ماند

نوسانات نفت (همانطور که با نوسانات طلای Cboe ETF، OVX اندازه گیری می شود، که نوسانات ضمنی یک ماهه نفت را که از زنجیره اختیاری USO مشتق شده است، ردیابی می کند) در زمان نگارش این گزارش با قیمت 42.92 معامله می شد که پایین ترین سطح آن از اواسط فوریه بود. همبستگی 5 روزه بین OVX و قیمت نفت خام است -0.80 در حالی که همبستگی 20 روزه است -0.75. Oنه هفته پیش، در 3 ژوئن همبستگی 5 روزه بود -0.89 و همبستگی 20 روزه بود -0.77.

تحلیل فنی قیمت نفت خام: نمودار روزانه (اکتبر 2020 تا ژوئن 2022) (نمودار 2)

پیش‌بینی هفتگی قیمت نفت خام فنی: وضعیت فنی صعودی باقی می‌ماند

قیمت نفت خام از محدوده دو ماهه اخیر خود به صعود خود ادامه می دهد و به بالای سطح 100 درصدی فیبوناچی (114.20) که از پایین ترین سطح نوامبر 2020، اوج اکتبر 2021 و دسامبر 2021 اندازه گیری شده است حرکت می کند. حرکت صعودی با نفت خام ثابت است. قیمت‌ها بالاتر از 5-، 8-، 13-EMA روزانه و پوشش EMA به ترتیب متوالی صعودی است. MACD روزانه به روند بالاتر از خط سیگنال خود ادامه می دهد، در حالی که روزانه Slow Stochastics در قلمروی بیش از حد خرید نگه داشته می شود. تا زمانی که قیمت نفت خام در بالاترین سطح باقی بماند 114.20اکشن قیمت نسبت به پسوند 123.6% فیبوناچی در 126.42 سازنده باقی می ماند.

تحلیل فنی قیمت نفت خام: نمودار هفتگی (مارس 2008 تا ژوئن 2022) (نمودار 3)

پیش‌بینی هفتگی قیمت نفت خام فنی: وضعیت فنی صعودی باقی می‌ماند

در بازه زمانی هفتگی، حرکت صعودی نیز به همین ترتیب شتاب می گیرد. قیمت نفت خام به بالای 4، 8، و 13-EMA هفتگی خود بازگشته است و پوشش EMA در ترتیب متوالی صعودی باقی می ماند. MACD هفتگی مجدداً بالاتر از خط سیگنال خود روند صعودی دارد و Slow Stochastics هفتگی به سمت قلمرو خرید بیش از حد حرکت می کند. سوگیری صعودی همچنان برای قیمت نفت خام در آینده قابل پیش‌بینی مناسب است.

قیمت نفت خام در مقابل موقعیت غیرتجاری خالص تختخوابی: بازه زمانی روزانه (ژوئن 2020 تا ژوئن 2022) (نمودار 4)

پیش‌بینی هفتگی قیمت نفت خام فنی: وضعیت فنی صعودی باقی می‌ماند

بعد، یک نگاه در موقعیت یابی در بازار آتی بر اساس COT CFTC داده ها، برای هفته به پایان رسید 7 ژوئن دلالان کاهش یافته آنها موقعیت معاملات آتی نفت خام خالص به 385510 رسید قراردادها، از 386845 کاهش یافته است خالص-طولانی جقراردادهایی که در هفته منتهی به 31 مه برگزار شد. حتی با وجود اینکه معاملات آتی نفت خام به بالاترین حد خود در 52 هفته اخیر رسیده است، موقعیت خالص در مدت زمان طولانی به پایان نرسیده است: بالاترین رقم 52 هفته اخیر برای معاملات خالص در هفته دوم ژوئیه 2021 رخ داد، زمانی که 594465 قرارداد منعقد شد.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت نفت خام (10 ژوئن 2022) (نمودار 5)

پیش‌بینی هفتگی قیمت نفت خام فنی: وضعیت فنی صعودی باقی می‌ماند

نفت – نفت خام آمریکا: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 35.99 درصد معامله‌گران لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران کوتاه به لانگ 1.78 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص 2.97 درصد کمتر از دیروز و 4.04 درصد کمتر از هفته گذشته است. در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت نسبت به روز گذشته 15.49 درصد و نسبت به هفته گذشته 10.45 درصد کاهش داشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت نفت – نفت خام آمریکا ممکن است به افزایش خود ادامه دهد.

با این حال معامله گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته کمتر کوتاهی می کنند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که علیرغم این واقعیت که معامله گران به طور خالص کوتاه می مانند، روند فعلی قیمت نفت – نفت آمریکا ممکن است به زودی کاهش یابد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.