پیش‌بینی مهم یک نماینده از قیمت خودرو در بازار/ خودرو بخریم یا نخریم؟

[ad_1] جلال رشیدی‌کوچی در گفت‌وگو با خبرگزاری هوشمند نیوز درباره تاثیر واردات خودرو روی بازار اظهار داشت: الان همین خودروها با همین قیمت‌هایی که وارد شده، باعث شده که به شدت روی خودروهای خارجی و چینی بالای یک میلیارد تومان اثر بگذارد. مثالی می‌زنم. خودروهای چینی تا چند ماه قبل در بازار آزاد تا ۴

کد خبر : 421744
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۳۴
پیش‌بینی مهم یک نماینده از قیمت خودرو در بازار/ خودرو بخریم یا نخریم؟

[ad_1]

جلال رشیدی‌کوچی در گفت‌وگو با خبرگزاری هوشمند نیوز درباره تاثیر واردات خودرو روی بازار اظهار داشت: الان همین خودروها با همین قیمت‌هایی که وارد شده، باعث شده که به شدت روی خودروهای خارجی و چینی بالای یک میلیارد تومان اثر بگذارد. مثالی می‌زنم. خودروهای چینی تا چند ماه قبل در بازار آزاد تا ۴ میلیارد تومان هم به فروش می‌رود. یا همین هیوندای النترا که الان مدل ۲۰۲۳ آن وارد کشور شده، مدل ۲۰۱۶ آن در حدود ۳ میلیارد تومان قیمت دارد. ولی مدل ۲۰۲۳ با همین افزایش سرسام‌آور تعرفه‌ها، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. یعنی ۵۰۰ میلیون تومان از مدل ۲۰۱۶ ارزان‌تر است. بنابراین حتما واردات خودرو باعث کاهش قیمت بیشتری در بازار می‌شود.

وی افزود: ما موضوع خودروهای کارکرده را که مطرح کردیم، هدف‌مان این است که بتوانیم بازه قیمتی خودروهای تولید داخل مثل سایپا و ایران‌خودرو را تحت‌الشعاع قرار دهیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: البته با توجه به این‌که تازه ابتدای کار است، امکان دارد برخی کارشکنی‌ها وجود داشته باشد، اما نگاه من بر این است که هر چه جلوتر برویم، شرایط بهتر می‌شود؛ کمااین‌که تعرفه را برای خودروهای برقی صفر کرده‌اند و برای هیبرید و پلاگین هیبرید هم به ترتیب ۹ و ۱۶ درصد تعرفه گذاشته‌اند.

رشیدی‌کوچی عنوان کرد: شما تصور کنید یک خودرو کارکرده هیبریدی مثلا تویوتا کمری ۲۲، ۲۳ هزار دلار در کشورهای حوزه خلیج‌فارس است. این خودرو اگر با ۱۰ درصد تعرفه بیاید، ۲۴، ۲۵ هزار دلار می‌شود.

وی تاکید کرد: به این ترتیب، اگر واردات به درستی انجام شود، این خودرو اگر با قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به دست مردم برسانیم، قطعا روی خودروهای تولید داخل که ۷۰۰، ۸۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رود، تاثیر می‌گذارد.

مشروح گفت‌وگو با جلال رشیدی‌کوچی را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.