پیش‌بینی قیمت طلا: تلاش‌های رو به پایین شکست می‌خورد

[ad_1] چشم انداز قیمت طلا: با افزایش دوباره بازدهی آمریکا – چه اسمی و چه واقعی – قیمت طلا در حال کاهش است تا زمانی که قیمت طلا روند نزولی را از اوج‌های نوسانی مارس و آگوست شکست ندهد، به هر افزایشی باید با احتیاط نگاه کرد. قیمت طلا در کوتاه مدت دارای یک سوگیری

کد خبر : 274894
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۶:۱۹
پیش‌بینی قیمت طلا: تلاش‌های رو به پایین شکست می‌خورد

[ad_1]

چشم انداز قیمت طلا:

  • با افزایش دوباره بازدهی آمریکا – چه اسمی و چه واقعی – قیمت طلا در حال کاهش است
  • تا زمانی که قیمت طلا روند نزولی را از اوج‌های نوسانی مارس و آگوست شکست ندهد، به هر افزایشی باید با احتیاط نگاه کرد.
  • قیمت طلا در کوتاه مدت دارای یک سوگیری متفاوت است شاخص احساسات مشتری IG.

توصیه شده توسط کریستوفر وکیو، CFA

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

بازده واقعی بازگشت

افزایش قیمت طلا که در نیمه دوم ماه شروع به رشد کرد، با نزدیک شدن به ماه اکتبر در حال تزلزل است. افزایش بازدهی ایالات متحده – چه اسمی و چه واقعی – بر فلزات گرانبها فشار می آورد، موضوعی که در بیشتر سال 2022 ثابت بوده است. نشانه های یک چرخش فنی، بالقوه دو کفی که هفته گذشته شناسایی شد، در حال حاضر پیگیری زیادی پیدا نمی کنند. و در حالی که الگوی دوگانه هنوز باطل نشده است، ساختار فنی قیمت طلا نشان می دهد که معامله گران نمی توانند نزول را به پایین ترین حد سالانه بنویسند.

نوسانات طلا، رابطه قیمت طلا سفت می شود

از نظر تاریخی، قیمت طلا برخلاف سایر طبقات دارایی با نوسانات رابطه دارد. در حالی که سایر طبقات دارایی مانند اوراق قرضه و سهام از افزایش نوسانات خوششان نمی آید – که نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت های کوپن و غیره است – طلا در دوره هایی با نوسانات بالاتر سود می برد. نوسانات طلا از بالاترین حد خود در ماه اکتبر کاهش یافته است و همراه با آن، قیمت طلا نیز کاهش یافته است.

تجزیه و تحلیل فنی GVZ (نوسانات طلا): نمودار قیمت روزانه (اکتبر 2021 تا اکتبر 2022) (نمودار 1)

نوسانات طلا (همانطور که با نوسانات طلای Cboe اندازه گیری می شود ETF، GVZ، که نوسانات ضمنی یک ماهه طلا را بر اساس زنجیره اختیار معامله GLD دنبال می کند) در زمان نگارش این گزارش در 18.43 معامله می شد. همبستگی 5 روزه بین GVZ و قیمت طلا 0.43+ و همبستگی 20 روزه 0.38+ است. یک هفته پیش، در 24 اکتبر، همبستگی 5 روزه 0.22- و همبستگی 20 روزه 0.31+ بود.

تحلیل فنی نرخ قیمت طلا: نمودار روزانه (اکتبر 2021 تا اکتبر 2022) (نمودار 2)

به یک معنا، در چند هفته گذشته هیچ تغییری در قیمت طلا ایجاد نشده است. در واقع، مشاهدات هفته گذشته معتبر هستنداول، ممکن است یک کف دوتایی در برابر 1614/17 تشکیل شود که توسط الگوی شمعدانی ستاره صبح در پایان هفته گذشته تقویت شده است. این نشان می دهد که چشم انداز صعودی تر در حال حرکت رو به جلو است. دوم، با این حال، این موضوع باقی می‌ماند که یک حرکت دیگر به سمت خط روند نزولی از اوج‌های مارس و آگوست امکان‌پذیر است، اما تا زمانی که روند نزولی شکسته نشود، باور به افزایش معنی‌دار قیمت طلا دشوار است.

«تا زمانی که شرط دوم برآورده شود – روند نزولی چند ماهه شکسته شود – پس پتانسیل دو کفی محدود باقی می ماند. صبر لازم است، اما همچنان این وضعیت وجود دارد که حرکت به بالای منطقه در حدود سال 1680 تا پایان اکتبر باعث می شود که قیمت طلا به بالاتر از حمایت چند ماهه سابق (مقاومت تبدیل شده) بازگردد و روند نزولی در محل از اوج های مارس و آگوست شکسته شود. “

مومنتوم دوباره به سمت نزولی تر شدن حرکت می کند و پتانسیل افزایش یافته برای بازگشت به پایین سالانه را برجسته می کند. قیمت طلا کمتر از پاکت روزانه 5-، 8-، 13- و 21-EMA است که به ترتیب نزولی تراز شده است. Daily MACD یک متقاطع نزولی را در حالی که زیر خط سیگنال خود است، منتشر کرده است، و روزانه Slow Stochastics پس از شکست در خط سیگنال خود، شروع به کاهش کرده اند.

تحلیل فنی قیمت طلا: نمودار هفتگی (اکتبر 2015 تا اکتبر 2022) (نمودار 3)

دیدگاه بلندمدت بدون تغییر باقی می‌ماند، زیرا هیچ پیشرفت قابل‌توجهی در بازه زمانی هفتگی حاصل نشده است: «یک بالا دو برابر باقی می‌ماند، اما یک پایین چهار برابری در حدود سال 1680 مستلزم تجدید نظر است: ممکن است یک محدوده بزرگ جانبی بین سال‌های 1680 و 2075 شکل گرفته باشد. یک جهش از 1680، 1800 را به عنوان اولین منطقه قبل از یافتن مقاومت می بیند. تغییر ناگهانی در محیط نشان می‌دهد که بازه زمانی روزانه (و پایین‌تر، مانند بازه زمانی 4 ساعته) برای توجه به آن در روزها/هفته‌های آینده مناسب‌تر خواهد بود، زیرا زمان زیادی طول می‌کشد تا شاخص‌های فنی در بازه زمانی هفتگی.»

توصیه شده توسط کریستوفر وکیو، CFA

ایجاد اعتماد در معاملات

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت طلا (25 اکتبر 2022) (نمودار 4)

طلا: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 81.80 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به فروش کوتاه 4.50 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص 1.05 درصد کمتر از دیروز و 1.18 درصد کمتر از هفته گذشته است. تعداد معامله گران نت-شورت نسبت به روز گذشته 49.18 درصد و نسبت به هفته گذشته 20.82 درصد بیشتر است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

با این حال معامله گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته سود خالص کمتری دارند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که روند فعلی قیمت طلا ممکن است به زودی معکوس شود، علیرغم این واقعیت که معامله گران به مدت خالص باقی می مانند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.