پیش‌بینی قیمت طلا: تحریم‌های روسیه باعث بازگشت، نوسانات شدید می‌شوند

[ad_1] چشم انداز قیمت طلا: قیمت طلا به بالای 1900 بازگشت – اما بازگشت به بالاترین سطح تاریخ مستلزم تشدید تنش بین روسیه و غرب است. همچنان که با آشکار شدن بحران روسیه و اوکراین، روند صعودی بیشتری ممکن است، اما به احتمال زیاد بالاترین سطح در سال 2022 ایجاد شده است. بر اساس شاخص

کد خبر : 172653
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۵:۱۲
پیش‌بینی قیمت طلا: تحریم‌های روسیه باعث بازگشت، نوسانات شدید می‌شوند

[ad_1]

چشم انداز قیمت طلا:

  • قیمت طلا به بالای 1900 بازگشت – اما بازگشت به بالاترین سطح تاریخ مستلزم تشدید تنش بین روسیه و غرب است.
  • همچنان که با آشکار شدن بحران روسیه و اوکراین، روند صعودی بیشتری ممکن است، اما به احتمال زیاد بالاترین سطح در سال 2022 ایجاد شده است.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IG، قیمت طلا در کوتاه مدت تمایل نزولی را حفظ می کند.

تحریم ها باعث افزایش نوسانات می شوند

هفته گذشته مورد توجه قرار گرفت که “هنوز امکان صعود بیشتر وجود دارد، اما منطقی است که قیمت طلا از قبل به اوج خود رسیده است.” قیمت طلا از آن زمان از پایین ترین سطح هفته گذشته به زیر سال 1880 بازگشته و در حدود سال 1910 در زمان نگارش این گزارش معامله می شود. تحریم های تهاجمی اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه در حالی که روسیه با تهاجم خود به اوکراین به پیش می رود، تنش ها را افزایش داده اند. تز اصلی باقی می ماند: این جنگ جهانی 3 یا نیم تنه است اگر قیمت طلا قرار است شانسی برای بازگشت به بالاترین حد خود در هفته گذشته داشته باشد.

افزایش نوسانات طلا از افزایش قیمت طلا حمایت می کند

از نظر تاریخی، قیمت طلا برخلاف سایر طبقات دارایی با نوسانات رابطه دارد. در حالی که سایر طبقات دارایی مانند اوراق قرضه و سهام افزایش نوسانات را دوست ندارم نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت کوپن و غیره.طلا تمایلس برای بهره مندی در دوره های نوسان بالاتر. جنگ جاری در اروپای شرقی به نوسانات طلا ادامه داده است و به افزایش قیمت طلا تبدیل شده است.

تجزیه و تحلیل فنی GVZ (نوسانات طلا): نمودار قیمت روزانه (فوریه 2021 تا فوریه 2022) (نمودار 1)

پیش‌بینی قیمت طلا: تحریم‌های روسیه باعث بازگشت، افزایش نوسانات - سطوح XAU/USD

نوسانات طلا (همانطور که با نوسانات طلای Cboe اندازه گیری می شود ETF، GVZ، که نوسانات ضمنی یک ماهه طلا را بر اساس زنجیره اختیار معامله GLD دنبال می کند) در زمان نگارش این گزارش در ساعت 21.00 معامله می شد که اکنون بالاترین سطح از مارس است. 2021. همبستگی 5 روزه بین GVZ و قیمت طلا 0.03+ است در حالی که همبستگی 20 روزه 0.79+ است. یک هفته پیش، در 27 بهمن، همبستگی 5 روزه 0.53+ و همبستگی 20 روزه 0.71+ بود.

تحلیل فنی نرخ قیمت طلا: نمودار روزانه (فوریه 2021 تا فوریه 2022) (نمودار 2)

پیش‌بینی قیمت طلا: تحریم‌های روسیه باعث بازگشت، افزایش نوسانات - سطوح XAU/USD

هفته گذشته اشاره شد که «شایان ذکر است که شمع روزانه به نظر می رسد به شکل یک ستاره تیرانداز با فتیله بالایی بلند است، که نشان می دهد محدوده جدیدی بین 1916.62 و 1974.49 ممکن است پدیدار شود. سقوط به زیر 1916.62 احتمالا تنها زمانی رخ خواهد داد که نیروهای روسی خاک اوکراین را تخلیه کنند. بدیهی است که این یک اشتباه محاسباتی بوده است، اما شایان ذکر است که قیمت طلا در روز جمعه و امروز نتوانست بر 1916.62 غلبه کند، و این نشان می دهد که بازارها لزوماً معتقد نیستند که تهاجم روسیه به اوکراین برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت.

همچنان این موضوع وجود دارد که «هنوز افزایش قیمت طلا در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر است، زیرا قیمت طلا بالاتر از پوشش روزانه 5، 8، 13، و 21-EMA است که به ترتیب صعودی است». اما اینکه حرکت MACD روزانه به سمت بالاتر در حالی که بالای خط سیگنال آن در حال محو شدن است و Slow Stochastics روزانه از قلمرو خرید بیش از حد خارج شده اند، ارزشی ندارد. هر خبری از آتش بس روسیه و اوکراین می تواند عقب نشینی شدیدی را برانگیزد.

تحلیل فنی قیمت طلا: نمودار هفتگی (اکتبر 2015 تا فوریه 2022) (نمودار 3)

پیش‌بینی قیمت طلا: تحریم‌های روسیه باعث بازگشت، افزایش نوسانات - سطوح XAU/USD

در طول چند روز گذشته هیچ چیز برای چشم انداز فنی بلندمدت تغییر نکرده است. چشم انداز فنی بلندمدت لحن صعودی تری به خود گرفته است و نشان می دهد که نمی توان در کوتاه مدت حرکت دیگری را به سمت 1974.49 رد کرد. قیمت طلا بالاتر از پاکت هفتگی 4، 13 و 26 EMA است که به ترتیب متوالی صعودی است. MACD هفتگی در حالی که بالاتر از خط سیگنال خود است، روند بالاتری دارد، و Slow Stochastics هفتگی به محدوده خرید بیش از حد پیشرفت کرده است. با توجه به طولانی بودن فیتیله بالایی در بازه زمانی هفتگی، دلیل بر این است که مقاومت (با وجود بیش از حد) باقی مانده است.» تا زمانی که ناتو به طور رسمی وارد درگیری روسیه و اوکراین نشود، محو کردن هرگونه تجمع منطقی است.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت طلا (28 فوریه 2022) (نمودار 4)

پیش‌بینی قیمت طلا: تحریم‌های روسیه باعث بازگشت، افزایش نوسانات - سطوح XAU/USD

طلا: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد 75.39 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 3.06 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص 6.37 درصد بیشتر از دیروز و 7.69 درصد بیشتر از هفته گذشته است. تعداد معامله گران نت-شورت 2.20 درصد بیشتر از دیروز و 39.84 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند و ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری معاملاتی بر خلاف نزولی طلایی قوی تر می دهد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.