پیش‌بینی قیمت طلا: اولین آزمون با شکست صعودی

[ad_1] چشم انداز قیمت طلا: قیمت طلا در حال درمان مقاومت سابق است – خط روند نزولی از اوج های نوسان مارس و آوریل – به عنوان پشتیبانی در حالی که داده‌های اخیر نشان می‌دهد که فدرال رزرو کمتر جنگ‌طلب است، صورتجلسه آتی FOMC در ماه ژوئیه ممکن است به این خط فکری مکث کند.

کد خبر : 242175
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱:۲۳
پیش‌بینی قیمت طلا: اولین آزمون با شکست صعودی

[ad_1]

چشم انداز قیمت طلا:

  • قیمت طلا در حال درمان مقاومت سابق است – خط روند نزولی از اوج های نوسان مارس و آوریل – به عنوان پشتیبانی
  • در حالی که داده‌های اخیر نشان می‌دهد که فدرال رزرو کمتر جنگ‌طلب است، صورتجلسه آتی FOMC در ماه ژوئیه ممکن است به این خط فکری مکث کند.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IG، قیمت طلا در کوتاه مدت دارای یک سوگیری متفاوت است.

اولین آزمون فنی

در حالی که گزارش تورم ژوئیه ایالات متحده به تسریع حرکت قیمت طلا به بالای 1800 در هفته گذشته کمک کرد، شروع این هفته برای شمش مشکل ساز است. صورتجلسه آتی FOMC در ژوئیه در روز چهارشنبه باید بر اعتقاد سیاستگذاران تاکید کند که سیاست پولی سخت‌تر لازم است، حتی اگر داده‌های اقتصادی اخیر ایالات متحده این گمانه‌زنی را برانگیخته باشد که فدرال رزرو کمتر تهاجمی به جلو خواهد رفت.

موقعیت پیش از انتشار صورتجلسات FOMC در ماه ژوئیه، شانس افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و بازدهی خزانه داری ایالات متحده را افزایش می دهد که منجر به افزایش بازدهی واقعی ایالات متحده می شود که یک تحول منفی واقعی برای قیمت طلا است. اگرچه تغییر جزئی در پارادایم پیرامون داده‌های اقتصادی ایالات متحده وجود دارد: اخبار خوب دوباره خبر بدی هستند، تا جایی که هر چیزی که نشان دهد اقتصاد ایالات متحده انعطاف‌پذیر است، به طور ضمنی گمانه‌زنی‌ها درباره یک فدرال رزرو جنگ‌طلب‌تر را افزایش می‌دهد، چیزی که قیمت طلا در آن خوشایند نبوده است. هفته های اخیر

نوسانات طلا نزدیک به پایین ترین حد ژوئن ثابت است

از نظر تاریخی، قیمت طلا برخلاف سایر طبقات دارایی با نوسانات رابطه دارد. در حالی که سایر طبقات دارایی مانند اوراق قرضه و سهام از افزایش نوسانات خوششان نمی آید – که نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت کوپن و غیره است – طلا در دوره هایی با نوسانات بالاتر سود می برد. قیمت طلا نسبتاً کاهش یافته است، اما پیامدهای آن برای قیمت طلا هر چیزی جز واضح بوده است.

تجزیه و تحلیل فنی GVZ (نوسانات طلا): نمودار قیمت روزانه (اوت 2021 تا اوت 2022) (نمودار 1)

پیش‌بینی قیمت طلا: اولین آزمایش با شکست صعودی - سطوح برای XAU/USD

نوسانات طلا (همانطور که با نوسانات طلای Cboe اندازه گیری می شود ETF، GVZ، که نوسانات ضمنی یک ماهه طلا را بر اساس زنجیره اختیار معامله GLD دنبال می کند) در 15.46 در زمان نگارش این گزارش همبستگی 5 روزه بین GVZ و قیمت طلا است +0.28 در حالی که همبستگی 20 روزه است -0.87. یک هفته پیش، در 8 آگوست همبستگی 5 روزه بود +0.06 و همبستگی 20 روزه بود -0.85.

تحلیل فنی نرخ قیمت طلا: نمودار روزانه (اوت 2021 تا اوت 2022) (نمودار 2)

پیش‌بینی قیمت طلا: اولین آزمایش با شکست صعودی - سطوح برای XAU/USD

قیمت طلا به شدت معکوس شده است و دوباره به محدوده EMA خود مبادله می شود و به مقاومت سابق که اکنون خط روند نزولی از اوج های نوسانی مارس و آوریل است، سقوط کرده است. در حال حاضر، مشخصات حرکت صعودی باقی مانده است. قیمت طلا کمتر از 5 و 8-EMA روزانه است، اما همچنان بالاتر از میانگین 13- و 21-EMA روزانه است، در حالی که پوشش EMA در ترتیب متوالی صعودی باقی می ماند. MACD روزانه همچنان از طریق خط سیگنال خود در حال افزایش است، در حالی که روزانه Slow Stochastics در قلمروی بیش از حد خرید باقی مانده است. سقوط به زیر 21-EMA روزانه یک شکست صعودی شکست خورده را تشکیل می دهد و تمرکز خود را بر روی پایین ترین سطح آگوست در 1754.35 قرار می دهد.

تحلیل فنی قیمت طلا: نمودار هفتگی (اکتبر 2015 تا آگوست 2022) (نمودار 3)

پیش‌بینی قیمت طلا: اولین آزمایش با شکست صعودی - سطوح برای XAU/USD

دیدگاه درازمدت تغییری نکرده است: «یک بالا دوبل در جای خود باقی می‌ماند، اما یک پایین چهارگانه در حدود سال 1680 نیاز به بررسی مجدد دارد: ممکن است یک محدوده بزرگ جانبی بین سال‌های 1680 و 2075 شکل گرفته باشد. یک جهش از 1680، 1800 را به عنوان اولین منطقه قبل از یافتن مقاومت می بیند. تغییر ناگهانی در محیط نشان می‌دهد که بازه زمانی روزانه (و پایین‌تر، مانند بازه زمانی 4 ساعته) برای توجه به آن در روزها/هفته‌های آینده مناسب‌تر خواهد بود، زیرا زمان زیادی طول خواهد کشید تا شاخص‌های فنی در بازه زمانی هفتگی.»

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت طلا (15 اوت 2022) (نمودار 4)

پیش‌بینی قیمت طلا: اولین آزمایش با شکست صعودی - سطوح برای XAU/USD

طلا: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 79.04 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 3.77 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص 7.98 درصد بیشتر از دیروز و 5.35 درصد کمتر از هفته گذشته است. تعداد معامله گران نت-شورت 13.60 درصد کمتر از دیروز و 3.23 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

موقعیت‌یابی نسبت به دیروز خالص‌تر است، اما نسبت به هفته گذشته کمتر است. ترکیب احساسات کنونی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری مختلط معاملات طلا را می دهد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.