پیش‌بینی آل‌اسحاق از اقتصاد پساتوافق وین/ دولت نگذاشت قیمت دلار به ۴۰ هزار تومان برسد

[ad_1] یحیی آل اسحاق درباره عملکرد ۶ ماه گذشته دولت اظهار داشت: دولت علمکرد و نقاط مثبتی را داشتند. یکی از نقاط مثبت دولت مربوط به روابط خارجی است که توانستند عضویت در سازمان شانگهای را عملیاتی کنند. همچنین مقدمات مذاکرات وین را فراهم کنند. وی افزود: با این حال، دولت توانست نقدینگی را کنترل کند و

کد خبر : 185915
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
پیش‌بینی آل‌اسحاق از اقتصاد پساتوافق وین/ دولت نگذاشت قیمت دلار به ۴۰ هزار تومان برسد

[ad_1]

یحیی آل اسحاق درباره عملکرد ۶ ماه گذشته دولت اظهار داشت: دولت علمکرد و نقاط مثبتی را داشتند. یکی از نقاط مثبت دولت مربوط به روابط خارجی است که توانستند عضویت در سازمان شانگهای را عملیاتی کنند. همچنین مقدمات مذاکرات وین را فراهم کنند.

وی افزود: با این حال، دولت توانست نقدینگی را کنترل کند و رقم های رشد نقدینگی به نسبت گذشته فرق کرده است. همچنین اقدامات نسبتا خوبی در حمایت از صنایع و کمک به بخش تولید انجام دادند.

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: در برخورد با مفاسد اقتصادی و در برخورد عملیاتی با واحدها و کمک به آنان مقدمات اقداماتی را چیده‌اند اما، اینکه چه زمانی نتیجه دهد بحث‌های بعدی است. در رابطه با تجارت بالای ۳۷ الی ۳۸ درصد نسبت به ۱۱ ماه قبل وضع صادراتمان بیشتر بوده است. فروش نفت بالای یک میلیون و خرده‌ای از نقاط مثبت عملکرد دولت است.

آل‌اسحاق تصریح کرد: با همه این ها، هنوز نگرانی هایی در حوزه معیشت مردم و تورم وجود دارد چرا که دولت نتوانست تورم را کنترل کند. یعنی، اسباب عمده معیشتی مردم مثل برنج، روغن، گوشت، مرغ و … را نتوانستند کنترل کنند و مسئله قدرت خرید مردم و اشتغال هنوز حل نشده است. البته، اینها از جمله کارهای بلندمدت است.

وی متذکر شد: از سوی دیگر دولت توانست جلوی رشد نرخ ارز را بگیرد.  با توجه به پیش بینی هایی که درباره ارز می شد که قیمت دلار به ۴۰ هراز تومان نیز می رسد، دولت موفق شد جلوی آن را گرفته در نرخ ارز در حد ۲۶ هزار تومان باقی بماند.

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: اگر مسائل مربوط به مذاکرات به نتیجه مثبتی برسد و بتوانند مسائلشان را حل کنند؛ به نظر می رسد که دستشان یک مقدار بازتر می شود. یعنی دستشان به ارزهای منجمد شده‌ می‌رسد و فروش نفت و مبادلات تجاری‌ بهتر می شود. به نظر من هنوز امید وجود دارد و ان‌شاءالله مشکلات حل شود.

۲۲۳۲۲۵

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.