پیش‌بینی‌های شش بانک بزرگ، انتظار می‌رود که تورم در ماه می به شدت کاهش یابد

[ad_1] اشتراک گذاری: Statistics Canada داده های شاخص قیمت مصرف کننده ماه می (CPI) را در روز سه شنبه 27 ژوئن ساعت 12:30 منتشر خواهد کرد و با نزدیک شدن به زمان انتشار، در اینجا پیش بینی های اقتصاددانان و محققان شش بانک بزرگ در مورد داده های تورم آینده کانادا آمده است.

کد خبر : 366751
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
پیش‌بینی‌های شش بانک بزرگ، انتظار می‌رود که تورم در ماه می به شدت کاهش یابد

[ad_1]


اشتراک گذاری:

Statistics Canada داده های شاخص قیمت مصرف کننده ماه می (CPI) را در روز سه شنبه 27 ژوئن ساعت 12:30 منتشر خواهد کرد و با نزدیک شدن به زمان انتشار، در اینجا پیش بینی های اقتصاددانان و محققان شش بانک بزرگ در مورد داده های تورم آینده کانادا آمده است. .

تورم باید در ماه می بهتر به نظر برسد. CPI سرفصل در مقایسه با انتشار قبلی 4.4 درصد به 3.4 درصد سال به سال کاهش یافته است. به صورت ماهانه، انتظار می‌رود که سرعت 0.5% در مقایسه با نسخه قبلی 0.7% را نشان دهد. در همین حال، CPI Core به 3.9% در مقابل 4.1% در آوریل کاهش یافته است.

TDS

ما به دنبال کاهش 0.9 درصدی CPI به 3.5 درصد سالانه در ماه مه هستیم، با افزایش 0.5 درصدی MoM که توسط اثرات پایه جبران می شود. انرژی کشش متوسطی را اعمال خواهد کرد، اما ما انتظار داریم سهم بزرگی از غذا همراه با اجاره و MIC داشته باشد. ما همچنین به دنبال قدرت گسترده در جاهای دیگر هستیم، که باید به افزایش 0.4 درصدی MoM دیگر برای معیارهای اصلی تبدیل شود و روند ترمیم CPI/میانگین بالای 4 درصد را در سالی 3 میلیونی باقی بگذارد. اساس.

اقتصاد RBC

ما به دنبال کاهش رشد قیمت “سرخط” هستیم – از 4.4٪ در آوریل به 3.6٪ سالانه کاهش می یابد. کاهش قیمت انرژی (قیمت بنزین و نفت کوره به ترتیب 18 و 36 درصد نسبت به سطح سال قبل در ماه مه کاهش یافت) بیشتر این کندی را توضیح می دهد. و انتظار می رود تورم قیمت مواد غذایی پس از رسیدن به اوج در ژانویه، دوباره کاهش یابد.

NBF

کاهش جزئی قیمت بنزین، همراه با تعدیل بیشتر در بخش مواد غذایی، می تواند به افزایش 0.3 درصدی در شاخص قیمت مصرف کننده در ماه مه (قبل از تعدیل فصلی) منجر شود. اگر حق با ما باشد، نرخ تورم 12 ماهه باید از 4.4 درصد به کمترین میزان در دو سال گذشته یعنی 3.2 درصد کاهش یابد. اقدامات اصلی ترجیح داده شده توسط بانک کانادا نیز باید کاهش یابد.

ING

ما امیدواریم که تورم تا حدی تعدیل شود و CPI اصلی به طور بالقوه به زیر 4 درصد کاهش یابد. با این حال، مانند فدرال رزرو، این احتمالاً برای جلوگیری از افزایش 25 bps نهایی در ماه جولای کافی نخواهد بود.

CIBC

تورم کانادا در ماه می بسیار رام‌تر به نظر می‌رسد، البته عمدتاً به دلیل تأثیرات پایه، زیرا قیمت‌های بنزین در سال جاری با اوج‌های مشاهده شده در سال 2022 مقایسه می‌شود. نرخ تورم کل 3.3 درصد پایین‌ترین نرخ از ژوئن 2021 خواهد بود، اگرچه همچنان باقی خواهد ماند. بالاتر از انتهای بالایی کران هدف بانک کانادا. علاوه بر این، معیارهای اصلی تورم احتمالاً پیشرفت کمی داشته است، به طوری که انتظار می‌رود مواد غذایی/انرژی سابق با کاهش کمتری نسبت به 4.3 درصد در ماه قبل به 4.0 درصد سالانه کاهش یابد. وزن‌دهی مجدد سبد تورمی که وزن خدماتی مانند حمل‌ونقل هوایی و تورهای مسافرتی را افزایش می‌دهد، می‌تواند افزایش قیمت ماهانه کمی قوی‌تر را نسبت به اوزان قبلی در اردیبهشت به همراه داشته باشد.

سیتی

ما انتظار داریم 0.4٪ افزایش ماهانه در CPI سرفصل در ماه می، با اثرات پایه منجر به کاهش قابل توجهی در سالانه به 3.4٪ شود. پس از افزایش شدیدتر از حد انتظار در CPI آوریل، خطرات صعودی برای تورم ماه مه وجود دارد. در حالی که شاخص CPI سرفصل سالانه در ماه مه پس از افزایش غیرمنتظره در آوریل به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت، مهمترین عنصر داده های تورم ماه می روند 3 ماهه در معیارهای تورم اصلی خواهد بود. متوسط ​​نرخ اجرای 3 ماهه CPI-trim و CPI-median به طور غیرمنتظره ای در آوریل از 3.4 درصد به 3.7 درصد افزایش یافت. در حالی که «اثرات پایه» احتمالاً نرخ‌های سالانه تورم اصلی را نیز در ماه می به تعدیل‌تر خواهد رساند، اما نرخ تورم هسته‌ای 3 ماهه که از آگوست 2022 در محدوده 3.5 تا 4 درصد ثابت باقی مانده است، به معنای نرخ سالانه تورم اصلی خواهد بود. به احتمال زیاد نیز به زودی در این محدوده تثبیت می شود. ما انتظار داریم که با باقی ماندن یا افزایش نرخ تورم اصلی 3 ماهه در سطح 3.7 درصد، این افزایش نرخ 25 واحدی دیگر در جولای را تقویت کند. CPI اصلی باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد و احتمالاً به کمتر از 3.4٪ برسد تا به طور قابل توجهی احتمال افزایش در جولای کاهش یابد.

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.