پیام وزیر بهداشت و درمان و سلامت روان و اعتیاد و معاون وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی رفع تبعیض نژادی

[ad_1] بیانیه روز جهانی رفع تبعیض نژادی هر ساله در 21 مارس، در سالگرد کشتار شارپویل، زمانی که پلیس آفریقای جنوبی در تظاهرات مسالمت آمیزی علیه “قوانین تصویب” آپارتاید در سال 1960 تیراندازی کرد و 69 نفر را کشت. 21 مارس 2022|اتاوا، انتاریو|بهداشت کانادا روز جهانی رفع تبعیض نژادی هر سال در 21 مارس

کد خبر : 181832
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱:۱۶
پیام وزیر بهداشت و درمان و سلامت روان و اعتیاد و معاون وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی رفع تبعیض نژادی

[ad_1]

بیانیه


21 مارس 2022|اتاوا، انتاریو|بهداشت کانادا

روز جهانی رفع تبعیض نژادی هر سال در 21 مارس در سالگرد کشتار شارپویل برگزار می شود، زمانی که پلیس آفریقای جنوبی در تظاهرات مسالمت آمیز علیه آپارتاید “تصویب قوانین” در سال 1960 تیراندازی کرد و 69 نفر را کشت.

موضوع امسال -صداهایی برای اقدام علیه نژادپرستی- بر اهمیت تقویت مشارکت معنادار و ایمن و نمایندگی افراد نژادپرستانه در فضای مدنی، برای جلوگیری و مبارزه با تبعیض نژادی تاکید دارد. برای سلامت کانادا، این روز فرصتی است برای تأمل در مورد تأثیرات نژادپرستی بر بیمارانی که خدمات بهداشتی دریافت می کنند و اهمیت ایجاد سیستم های بهداشتی ایمن برای همه.

دولت کانادا اذعان دارد که نژادپرستی سیستماتیک، ناشی از اقدامات ظالمانه و تبعیض آمیز طولانی مدت، همچنان در سیستم های بهداشتی کانادا نهفته است و همچنان اثرات فاجعه باری بر تمام جوامع نژادی دارد. نژادپرستی و بدرفتاری سیستماتیک و آشکار و بدرفتاری هنگام دسترسی به خدمات بهداشتی منجر به احتیاط قابل توجهی در جوامع نژادی شده و عدم اعتماد قابل توجهی به سیستم ها و نهادهای بهداشتی شده است. به نوبه خود، این منجر به پیامدهای بهداشتی ضعیف تر و نابرابری های بهداشتی گسترده برای جمعیت های نژادپرستانه در کانادا شده است.

پاندمی ماندگار کووید-19 نابرابری‌های اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی را برای مردم بومی، جوامع سیاه پوست، و جوامع اقلیت‌های مذهبی و نژادی تشدید و تشدید کرده است. این بیماری همه گیر همچنین باعث نفرت و تبعیض ضد آسیایی شده است، چه در خانه و چه در سراسر جهان. برای این جمعیت، همه‌گیری به معنای کاهش دسترسی به خدمات بهداشتی و اجتماعی، کاهش اشتغال و کاهش امنیت مسکن است.

نژادپرستی همچنین یکی از عوامل مؤثر در چالش های بهداشت روانی است که جمعیت های نژادپرستانه با آن مواجه هستند. اگر امروز احساسات دشواری را به همراه دارد، ما هر کسی را تشویق می‌کنیم که از خدمات پورتال آنلاین Wellness Together Canada استفاده کند، که خدمات رایگان و محرمانه مصرف مواد و سلامت روان را ارائه می‌دهد. خط کمک Hope for Wellness همچنین مشاوره بهداشت روانی و مداخله در بحران را به چندین زبان بومی ارائه می دهد.

در حالی که ما به سمت جامعه ای عادلانه تر پیشرفت کرده ایم، هنوز کارهای بیشتری باید انجام شود، و دولت کانادا همچنان به این کار متعهد است. از طریق استراتژی ضد نژادپرستی کانادا و با حمایت دبیرخانه فدرال ضد نژادپرستی، ما به کار خود برای مبارزه با نژادپرستی سیستماتیک در کانادا ادامه خواهیم داد. علاوه بر این، فقط در ماه گذشته، از طریق مؤسسه تحقیقات بهداشتی کانادا، ما 26.3 میلیون در 69 پروژه تحقیقاتی جدید متمرکز بر برابری سلامت در سراسر کشور سرمایه گذاری کردیم.

این پروژه‌ها بر تأثیر همه‌گیری بر جوامع بومی، سیاه‌پوست و نژادپرستانه، کودکان و جوانان و افرادی که با اچ‌آی‌وی، بیماری‌های روانی و شرایط سلامت مزمن زندگی می‌کنند، تمرکز خواهند کرد.

در کانادا، همه باید بدون ترس از تبعیض از خدمات بهداشتی با کیفیت بالا برخوردار باشند. اولویت دولت کانادا تضمین سلامت و ایمنی همه افراد در کانادا با رسیدگی فعالانه به نابرابری های بهداشتی، صرف نظر از عواملی مانند نژاد، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، دسترسی به خدمات بهداشتی و اجتماعی، اشتغال و امنیت مسکن است. ما متعهد به همکاری با دولت‌های استانی و منطقه‌ای و شرکای سیستم بهداشتی هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که سیستم‌های بهداشتی کانادا برای همه جوامع نژادی در کانادا کار می‌کنند.

ارجمند ژان ایو دوکلوس، PC، MP
کارولین بنت، نماینده محترم مجلس

مخاطب

ماری-فرانس پرولکس
دبیر مطبوعاتی
دفتر ژان ایو دوکلوس محترم
وزیر بهداشت
613-957-0200

ماجا استاکا
دبیر مطبوعاتی
دفتر کارولین بنت محترم
وزیر بهداشت روان و اعتیاد و معاون وزیر بهداشت
343-552-5568

روابط رسانه ای
بهداشت کانادا
613-957-2983
[email protected]

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.