پیام وزیر بهداشت و درمان و سلامت روان و اعتیاد و دستیار وزیر بهداشت به مناسبت هفته ملی پیشگیری از مسمومیت – 29 تا 5 اسفند 1391

[ad_1] بیانیه پیام وزیر بهداشت و درمان و سلامت روان و اعتیاد و دستیار وزیر بهداشت به مناسبت هفته ملی پیشگیری از مسمومیت – 29 تا 5 اسفند 1391 23 مارس 2022 | اتاوا، ON | بهداشت کانادا در این هفته ملی پیشگیری از سموم، مایلیم به کانادایی ها یادآوری کنیم که بسیاری از اقلامی

کد خبر : 182578
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
پیام وزیر بهداشت و درمان و سلامت روان و اعتیاد و دستیار وزیر بهداشت به مناسبت هفته ملی پیشگیری از مسمومیت – 29 تا 5 اسفند 1391

[ad_1]

بیانیه

23 مارس 2022 | اتاوا، ON | بهداشت کانادا

در این هفته ملی پیشگیری از سموم، مایلیم به کانادایی ها یادآوری کنیم که بسیاری از اقلامی که در خانه های ما یافت می شوند می توانند سمی باشند و در صورت عدم استفاده، نگهداری یا دور انداختن صحیح، آسیب جدی به بار آورند. با موضوع امسال – برنامه خود را بسازید – در ذهن، Health Canada کانادایی ها را تشویق می کند تا با درک اینکه چه محصولاتی سمی هستند و بررسی اینکه آیا آنها به طور ایمن در خانه نگهداری می شوند، عزیزان خود را ایمن نگه دارند.

تخمین زده می شود که 90 درصد از مسمومیت های غیرعمدی و قابل پیشگیری در خانه اتفاق می افتد. کودکان خردسال و افراد دارای اختلال شناختی در معرض بیشترین خطر مسمومیت های غیرعمدی هستند. اثرات بهداشتی مسمومیت ها می تواند به طور گسترده ای متفاوت باشد، از آسیب موقت تا مرگ، و به موادی که فرد در معرض آن قرار می گیرد، میزان و نوع تماس بستگی دارد.

سه مورد از شایع ترین منابع گزارش شده مسمومیت های غیرعمدی، محصولات پاک کننده خانگی مانند بسته های شوینده، حشیش، و مایعات بخار حاوی نیکوتین هستند.

  • محصولات پاک کننده: محصولات تمیز کننده رایج مانند بسته های شوینده لباسشویی و ماشین ظرفشویی می توانند سمی باشند. این بسته های کوچک و رنگ های روشن با آب نبات اشتباه گرفته شده و بلعیده شده اند و باعث صدمات جدی می شوند. برای جلوگیری از مسمومیت، چنین محصولاتی باید در ظروف اصلی مقاوم در برابر کودکان نگهداری شوند و دور از دید و دسترس نگهداری شوند.
  • حشیش: مصرف حشیش شایع ترین علت مسمومیت با حشیش در کودکان است. نتایج نظرسنجی کانابیس کانادا در سال 2021 نشان داد که 36 درصد از کانادایی‌هایی که حشیش را در خانه خود داشتند، آن را در کابینت‌ها یا کشوهایی که قفل نداشتند و 17 درصد از کانادایی‌ها آن را در قفسه‌ها یا میزهای باز نگهداری می‌کردند. به یاد داشته باشید که محصولات خوراکی غیرقانونی شاهدانه اغلب به گونه ای بسته بندی می شوند که شبیه محصولات غذایی محبوب به نظر برسند و به راحتی می توانند با آب نبات یا سایر غذاهایی که برای بچه ها جذاب هستند اشتباه گرفته شوند. حشیش قانونی را فقط از خرده فروشان مجاز خریداری کنید و آن را دور از دسترس در بسته بندی اصلی مقاوم در برابر کودکان نگهداری کنید.
  • مایع بخارپز: مایع ویپینگ حاوی نیکوتین سمی است، به ویژه برای کودکان خردسال. حتی در مقادیر کم، اگر بلعیده شود یا از طریق پوست جذب شود، می تواند بسیار مضر باشد. هنگام خرید یک ظرف مایع تبخیر کننده با نیکوتین، به دنبال ظرفی باشید که دارای درب ضد کودک و نماد خطر سمی با هشدار «POISON» باشد، که هر دو طبق قانون الزامی هستند.

نگهداری ایمن مواد شیمیایی خانگی، شاهدانه، و مایع بخارپز کلید کاهش احتمال مسمومیت در خانه شما است.

مسمومیت ها می توانند به سرعت اتفاق بیفتند. دانستن اینکه قدم بعدی شما چیست، می تواند زندگی را نجات دهد. اگر مشکوک هستید که ممکن است خود یا اطرافیانتان مسموم شده باشند، فوراً با مرکز مسمومیت یا 911 تماس بگیرید.

ما می‌خواهیم از همه کانادایی‌ها برای کمک به ایجاد محیط‌هایی که خانواده‌های ما در آن زندگی می‌کنند، یاد می‌گیرند و بازی می‌کنند تا حد امکان ایمن‌تر شوند، تشکر کنیم.

اطلاعات بیشتر در مورد خرید، استفاده، ذخیره و دفع ایمن داروها، محصولات بهداشتی و محصولات شیمیایی خانگی را در وب سایت Health Canada بیابید.

ارجمند ژان ایو دوکلوس، PC، MP
کارولین بنت محترم، PC، MP

مخاطب

ماری-فرانس پرولکس
دبیر مطبوعاتی
دفتر ژان ایو دوکلوس محترم
وزیر بهداشت
613-957-0200

ماجا استاکا
دبیر مطبوعاتی
دفتر کارولین بنت محترم
وزیر بهداشت روان و اعتیاد و معاون وزیر بهداشت
343-552-5568

روابط رسانه ای
بهداشت کانادا
613-957-2983
[email protected]

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.