پیام وزیر بهداشت – هفته جهانی آگاهی از ضد میکروبی، 18 تا 24 نوامبر 2021

[ad_1] بیانیه بیانیه محترم ژان ایو دوکلوس، وزیر بهداشت، در مورد هفته جهانی آگاهی از ضد میکروبی. 18 تا 24 نوامبر، هفته جهانی آگاهی از ضد میکروبی است و موضوع امسال “توسعه آگاهی، توقف مقاومت” است. در این هفته، من از همه دعوت می کنم تا در مورد استفاده مسئولانه از آنتی بیوتیک ها و

کد خبر : 131177
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
پیام وزیر بهداشت – هفته جهانی آگاهی از ضد میکروبی، 18 تا 24 نوامبر 2021

[ad_1]

بیانیه

18 تا 24 نوامبر، هفته جهانی آگاهی از ضد میکروبی است و موضوع امسال “توسعه آگاهی، توقف مقاومت” است.

در این هفته، من از همه دعوت می کنم تا در مورد استفاده مسئولانه از آنتی بیوتیک ها و سایر داروهای ضد میکروبی بیشتر بیاموزند تا به حفظ اثربخشی این داروهای بسیار مورد نیاز کمک کنند.

مقاومت ضد میکروبی (AMR) در حال حاضر پزشکی مدرن را تضعیف می کند و یک تهدید بزرگ برای سلامت عمومی است که می تواند هر فردی را در هر سنی و در هر کشوری تحت تاثیر قرار دهد. AMR می تواند به طور طبیعی در طول زمان ایجاد شود، اما رشد آن در حال حاضر با استفاده بیش از حد و سوء استفاده از داروهای ضد میکروبی در انسان و حیوانات تسریع شده است. وقتی باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها نسبت به ضد میکروبی‌ها مقاوم می‌شوند، عفونت‌های رایج مانند ذات‌الریه ممکن است دیگر قابل درمان نباشند.

در طول مبارزه مداوم خود با همه‌گیری کووید-19، شاهد این بودیم که چگونه اقدام جمعی در مقیاس جهانی می‌تواند به نجات جان انسان‌ها کمک کند. به همین دلیل است که کانادا همچنان به رویکردی هماهنگ در مورد AMR متعهد است. برای مقابله با این چالش پیچیده بهداشتی، کانادا با استان‌ها و سرزمین‌ها و سهامداران کلیدی، از جمله شرکای بین‌المللی مانند سازمان بهداشت جهانی (WHO) و گروه عملیاتی ترانس آتلانتیک برای مقاومت ضد میکروبی (TATFAR) همکاری می‌کند.

دولت کانادا متعهد شده است که 28.6 میلیون دلار طی پنج سال، از سال 2021-2022، با 5.7 میلیون دلار در سال برای حمایت از تلاش‌ها برای جلوگیری از استفاده بیش از حد و سوء استفاده از داروهای ضد میکروبی و گسترش تلاش‌ها برای نظارت بر ظهور AMR در کانادا، هزینه کند. دولت کانادا از طریق مؤسسه تحقیقات بهداشتی کانادا (CIHR)، همچنین تلاش‌های تحقیقاتی کانادا را رهبری می‌کند و پیشرو جهانی در تحقیقات AMR است. طی پنج سال گذشته، CIHR 130.7 میلیون دلار در تحقیقات مرتبط با AMR سرمایه‌گذاری کرده است که تنها در سال‌های 2019-2020، 26.3 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

از آنجایی که علل و تأثیرات AMR بر سلامت انسان، حیوان و گیاه، تولید مواد غذایی و بخش‌های زیست‌محیطی است، کانادا رویکرد «یک سلامت» را برای پاسخ به AMR اتخاذ کرده است. رویکرد یک سلامت یک رویکرد جامع، مشارکتی، چند بخشی و فرا رشته ای است که ارتباطات متقابل بین افراد، حیوانات، گیاهان و محیط مشترک آنها را تشخیص می دهد.

همه ما می توانیم اقدامات ساده ای را برای انجام نقش خود در مبارزه با AMR انجام دهیم. می توانید اطلاعات بیشتری در مورد استفاده ایمن از داروهای ضد میکروبی در Canada.ca/antibiotics بیابید.

ارجمند ژان ایو دوکلوس، PC، MP

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.