پیام وزیر بهداشت – ماه های آگاهی از آلرژی غذایی و سلیاک

[ad_1] 4 مه 2022 | اتاوا، ON | بهداشت کانادا بیش از 3 میلیون نفر در کانادا آلرژی غذایی دارند و 400000 نفر از آنها به بیماری سلیاک مبتلا هستند. برای شناخت چالش‌هایی که روزانه با آن‌ها روبرو هستند، ماه آگاهی از آلرژی غذایی و ماه آگاهی از سلیاک را هر ماه می مشخص می‌کنیم.

کد خبر : 202519
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷
پیام وزیر بهداشت – ماه های آگاهی از آلرژی غذایی و سلیاک

[ad_1]

4 مه 2022 | اتاوا، ON | بهداشت کانادا

بیش از 3 میلیون نفر در کانادا آلرژی غذایی دارند و 400000 نفر از آنها به بیماری سلیاک مبتلا هستند. برای شناخت چالش‌هایی که روزانه با آن‌ها روبرو هستند، ماه آگاهی از آلرژی غذایی و ماه آگاهی از سلیاک را هر ماه می مشخص می‌کنیم.

یک واکنش آلرژیک می تواند به سرعت و بدون هشدار رخ دهد. آلرژی غذایی در صورت درمان نشدن می‌تواند باعث واکنش‌های شدید و تهدیدکننده زندگی شود. اگر فردی را می شناسید که حساسیت غذایی دارد، با انجام اقدامات احتیاطی لازم، مانند خواندن دقیق برچسب های مواد غذایی و جلوگیری از آلودگی متقاطع در حین تهیه غذا، به او کمک کنید تا از واکنش های آلرژیک جلوگیری کند.

اگر فکر می کنید ممکن است به یک آلرژن اولویت دار آلرژی داشته باشید – آن هایی که اغلب با آلرژی های غذایی و واکنش های آلرژیک مرتبط هستند (به عنوان مثال، تخم مرغ، شیر، بادام زمینی، آجیل درختی، ماهی، سخت پوستان، نرم تنان، کنجد، سویا، سولفیت ها، خردل یا گندم) – یا هر غذای دیگری، با متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید و در مورد آزمایش آلرژی بپرسید.

بیماری سلیاک به عنوان شایع ترین اختلال مزمن گوارشی، هر زمان که منابع گلوتن (گندم، چاودار یا جو) مصرف شود، باعث واکنش های نامطلوب و آسیب به روده کوچک می شود. بیماری سلیاک می تواند جذب مواد مغذی از غذا از جمله آهن، فولات، کلسیم، ویتامین D، پروتئین و چربی را برای فرد دشوار کند. علائم این بیماری می تواند به طور ناگهانی ظاهر شود و از نظر وسعت و شدت بسیار متفاوت است. در حال حاضر تنها راه درمان بیماری سلیاک پیروی از یک رژیم غذایی سخت بدون گلوتن است.

برای کمک به افراد مبتلا به آلرژی غذایی و بیماری سلیاک از غذاهایی که ممکن است به آنها آسیب برساند، اجتناب کنند، دولت ما تغییرات برچسب‌گذاری را ارائه کرده است که جملات “حاوی” را – که آلرژن‌ها یا منابع گلوتن موجود در غذا را برجسته می‌کند – خواناتر می‌سازد. آنها همچنین اطمینان حاصل می کنند که عبارات احتیاطی – هشدار برای غذاهایی که ممکن است حاوی مواد حساسیت زا یا گلوتن باشند – بلافاصله پس از لیست مواد تشکیل دهنده یا عبارت “حاوی” روی برچسب مواد غذایی ظاهر شود.

با یادگیری نحوه تشخیص و درمان واکنش های آلرژیک، می توانید یک زندگی را نجات دهید و از زندگی اطرافیان خود محافظت کنید. با یادگیری بیشتر در مورد بیماری سلیاک، می توانید از عوارض جدی سلامتی، چه برای خود، چه برای یک دوست یا یکی از عزیزان خود جلوگیری کنید. در ماه مه، یک لحظه وقت بگذارید و درباره آلرژی غذایی و بیماری سلیاک بیشتر بدانید.

ارجمند ژان ایو دوکلوس، PC، MP
وزیر بهداشت

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.