پیام مشترک وزرای بهداشت فدرال، خدمات بومی و امور شمال به مناسبت روز جهانی سل – 24 مارس 2022

[ad_1] بیانیه 24 مارس روز جهانی سل (TB) است، یک کمپین سالانه به رهبری سازمان بهداشت جهانی برای افزایش آگاهی در مورد یکی از ویرانگرترین بیماری های عفونی جهان که هنوز افراد، خانواده ها و جوامع را در کانادا تحت تاثیر قرار می دهد. هدف از روز جهانی سل برجسته کردن تعهد جهانی برای حذف

کد خبر : 183087
تاریخ انتشار : جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰:۲۹
پیام مشترک وزرای بهداشت فدرال، خدمات بومی و امور شمال به مناسبت روز جهانی سل – 24 مارس 2022

[ad_1]

بیانیه

24 مارس 2022 | اتاوا، انتاریو | آژانس بهداشت عمومی کانادا

24 مارسهفتم روز جهانی سل (TB) را جشن می‌گیرد، یک کمپین سالانه به رهبری سازمان بهداشت جهانی برای افزایش آگاهی در مورد یکی از مخرب‌ترین بیماری‌های عفونی جهان که هنوز افراد، خانواده‌ها و جوامع را در کانادا تحت تأثیر قرار می‌دهد. هدف از روز جهانی سل برجسته کردن تعهد جهانی برای حذف سل و تضمین دسترسی عادلانه به پیشگیری، درمان و مراقبت از این بیماری است.

امروز، ما بر تعهد کانادا برای پایان دادن به اپیدمی سل در سراسر جهان، همراه با سایر کشورها، همانطور که توسط سازمان ملل متحد تعیین شده است، تاکید می کنیم. در حالی که میزان کلی سل در بیشتر مناطق کانادا پایین است، این بیماری همچنان به طور نامتناسبی بر مردم بومی و جمعیت های در معرض خطر تأثیر می گذارد.

نرخ کلی بروز سل فعال در دهه گذشته در کانادا ثابت بوده است (با نرخ 4.7 در هر 100000 در سال 2020). با این حال، داده‌های ملی سل منتشر شده همچنان تداوم نرخ بالای سل را در افراد متولد خارج از کانادا (با نرخ 14.3 در هر 100000 در سال 2020) و در میان جمعیت‌های بومی (با نرخ 12.7 در هر 100000 در سال 2020) نشان می‌دهد. به طور خاص Inuit (با نرخ 72.2 در هر 100000 در سال 2020). برای از بین بردن سل و کاهش بار این بیماری به یک رویکرد چند بخشی جمعی و مشارکتی نیاز داریم.

در حالی که پیشرفت‌هایی حاصل شده است، باید کار بیشتری برای رسیدگی به نرخ بالای غیرقابل قبول سل در جوامع بومی در سراسر کانادا انجام شود. به همین دلیل است که دولت کانادا به همکاری با شرکا و سازمان‌های بومی برای تسریع تلاش‌ها برای از بین بردن این بیماری، از جمله تلاش برای بهبود عوامل اجتماعی سلامت، مانند مسکن، امنیت غذایی، درآمد، و دسترسی به سلامت فرهنگی مناسب ادامه می‌دهد. اهمیت دادن. ما همچنین به همکاری با Inuit Tapiriit Kanatami (ITK) برای از بین بردن سل در سراسر Inuit Nunangat ادامه می دهیم.

دسترسی بهتر به غربالگری سریع و تست های تشخیصی، همراه با برنامه های درمانی به موقع و موثر، می تواند به پیشگیری بیشتر از بیماری و خطر انتقال احتمالی به دیگران کمک کند. به این ترتیب، ما برای حمایت از استقرار و استفاده از فناوری‌های غربالگری و درمان موثر کار می‌کنیم.

از آوریل 2018، دولت کانادا از بیش از 360 دوره درمان سل بزرگسالان در جوامع بومی حمایت کرده است و ما همچنان به عرضه ریفاپنتین برای درمان عفونت نهفته سل ادامه می دهیم. علاوه بر این، از طریق مؤسسه تحقیقات بهداشتی کانادا، دولت کانادا در طول پنج سال گذشته تقریباً 30 میلیون دلار برای حمایت از تحقیقات سل سرمایه گذاری کرده است – از توسعه درمان های جدید گرفته تا استفاده از فناوری برای پیش بینی و توقف گسترش سل در کانادا.

به عنوان بخشی از تلاش های مداوم ما برای کاهش بروز سل در کانادا، دولت فدرال به همکاری با همه شرکا برای بهبود نظارت ملی بر بیماری سل فعال و سل مقاوم به دارو ادامه می دهد. در 22 ژوئن 2021، دولت کانادا چارچوب شاخص کانادایی را برای مرکز اهداف توسعه پایدار، شامل داده‌ها و شاخص‌های خاص بومی، مانند بروز سل در اینویت نونانگات، منتشر کرد.

ما از تحقیقات و فعالیت های مشترک بین دانشمندان، متخصصان بهداشت و اعضای جامعه در سراسر کشور که متعهد به پایان دادن به سل هستند، تشویق می شویم. ما از تلاش بسیاری از افراد، دولت ها و سازمان هایی که برای بهبود آگاهی، پیشگیری، تشخیص و درمان این بیماری قابل پیشگیری تلاش می کنند، قدردانی می کنیم.

از Canada.ca/Tuberculosis دیدن کنید تا درباره سل و نحوه کمک به رفع آن بیشتر بدانید.

ارجمند ژان ایو دوکلوس، PC، MP
وزیر بهداشت

محترم پتی هاجدو، PC، MP
وزیر خدمات بومی کانادا

The Honorable Daniel Vandal، PC، MP
وزیر امور شمال

مخاطب

ماری فرانس پرولکس
دبیر مطبوعاتی
دفتر ژان ایو دوکلوس محترم
وزیر بهداشت


613-957-0200

کایل آلن
دبیر مطبوعاتی
دفتر دانیل وندال محترم
وزیر امور شمالی، وزیر مسئول توسعه اقتصادی پریریز کانادا و وزیر مسئول آژانس توسعه اقتصادی شمال کانادا


819-953-1153

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.