پیام دیدار بشار اسد با مقام معظم رهبری به روایت امیرعبداللهیان

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای، درباره اهداف سفر اخیر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به ایران و دیدار او با مقام معظم رهبری، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و وزیر امور خارجه گفت: یک

کد خبر : 204775
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۵۴
پیام دیدار بشار اسد با مقام معظم رهبری به روایت امیرعبداللهیان

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای، درباره اهداف سفر اخیر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به ایران و دیدار او با مقام معظم رهبری، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و وزیر امور خارجه گفت: یک بعد این سفر بر می‌گردد به این که بالاخره در شرایطی که متاثر از برخی تحولات منطقه‌ای، متاثر از تاثیرات عمیق بحران اوکراین و در عین حال تحولاتی که در مناطق پیرامونی ما در غرب آسیا در حال وقوع است، سفر آقای بشار اسد این پیام را دارد که اولا، رابطه تهران و دمشق یک رابطه ممتاز و یک رابطه ناگسستنی است.

امیر عبداللهیان افزود: آن چیزی که در اراده رهبران دو کشور مشاهده می‌شود، توسعه و تعمیق روابط است. روابط در ماه‌های اخیر شکل متفاوتی پیدا کرده است. ما از فضای امنیتی-نظامی‌ای که در سوریه حاکم بود، روز به روز فاصله گرفته‌ایم و فضای کار همه جانبه اقتصادی، تجاری، توسعه گردشگری و همکاری‌های علمی، فناوری از جمله موضوعاتی است که در دستور کار دو کشور قرار دارد.

او همچنین در این راستا بیان کرد: در این رابطه، گفت‌وگوهای مهمی در حضور مقام معظم رهبری مطرح شد و تاکید شد بر این مسئله و هم در سطح روسای جمهور دو کشور در این موضوعات توافقات بسیار مهمی انجام شد و یک بار مرور شد بر همه پرونده‌های دوجانبه و با نگاه به منافع دو ملت و دو کشور، اقداماتی که باید در آینده به طور گسترده انجام بشود.

وزیر امور خارجه ایران درباره این دیدار گفت: فراموش نکنیم آن‌چه را مقام معظم رهبری اشاره فرمودند که سوریه امروز متفاوت از سوریه دیروز است. امروز سوریه جایگاه ممتازی در منطقه دارد. هرچند تحریم‌های موسوم به «سزار» غرب و آمریکا شرایط سختی را به لحاظ اقتصادی برای مردم سوریه ایجاد کرده اما مردم سوریه همان طور که از جنگ گسترده تروریستی توانستند از مسیر مقاومت با سرافرازی و پیروزی بیرون بیایند، از این جنگ اقتصادی هم با سرافرازی بیرون خواهند آمد و سوریه امروز در جهان عرب و در جهان اسلام در خط مقدم مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی از جایگاه برتر و ویژه‌ای برخوردار است.

امیرعبداللهیان در پایان گفت: من مایلم تاکید کنم آن‌چه که از فضای جلسه امروز ( روز یکشنبه)استخراج می‌شد و استنباط می‌شد، این بوده که امروز مقاومت در قوی‌ترین و بهترین وضعیت خود قرار دارد و صهیونیست‌ها در آینده این منطقه، علیرغم این که با اندک کشورهایی به دنبال نمایش عادی‌سازی روابط هستند، خواهند دید که جهان اسلام و منطقه و حتی بسیاری از حاکمان منطقه چنین اجازه‌ای را نخواهند داد که صهیونیست‌های اشغالگر بتوانند در منطقه نقش‌آفرین باشند.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.