پیام تبریک لوکاشنکو به مذاق اوکراینی‌ها خوش نیامد

[ad_1] به نقل از رویترز، الکساندر لوکاشنکو در پیامی غیرمنتظره در وب سایت خود به مناسبت سی و یکمین سالگرد استقلال اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی برای اوکراینی‌ها “آسمان صلح آمیز، بردباری، شجاعت، قدرت و موفقیت در بازگرداندن زندگی شایسته” آرزو کرد. بلاروس متحد نزدیک روسیه است و به مسکو اجازه داده است از خاکش

کد خبر : 246708
تاریخ انتشار : جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۰۸
پیام تبریک لوکاشنکو به مذاق اوکراینی‌ها خوش نیامد

[ad_1]

به نقل از رویترز، الکساندر لوکاشنکو در پیامی غیرمنتظره در وب سایت خود به مناسبت سی و یکمین سالگرد استقلال اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی برای اوکراینی‌ها “آسمان صلح آمیز، بردباری، شجاعت، قدرت و موفقیت در بازگرداندن زندگی شایسته” آرزو کرد.

بلاروس متحد نزدیک روسیه است و به مسکو اجازه داده است از خاکش برای اعزام هزاران نیرو به اوکراین و همچنین پرتاب موشک از حریم هوایی‌اش استفاده کند.

لوکاشنکو در این بیانیه گفت: من متقاعد شده‌ام که اختلافات امروز نمی‌تواند پایه‌های صد ساله روابط حسن همجواری صادقانه بین مردم دو کشور را از بین ببرد.

میخائیلو پودولیاک، دستیار ارشد رئیس جمهور اوکراین در توییتر از این بیانیه انتقاد کرد.

پودولیاک نوشت: لوکاشنکو واقعا معتقد است که جهان متوجه مشارکت او در جنایات علیه اوکراین نمی شود؟ به همین دلیل است که او با “تمسخر و تحقیر” برای ما آرزوی «آسمان آرام» می‌کند و در عین حال اجازه می‌دهد راکت‌های مرگبار به ما اصابت کنند.

بیانیه لوکاشنکو در تضاد با برخی از اعلامیه‌های اخیر او در حمایت از تهاجم روسیه به همسایه‌اش بود. او در ماه ژوئیه بلاروس را به عنوان “تنها کشور در جهان که از روسیه در مبارزه با نازیسم حمایت می‌کند” توصیف کرد و این سخنان مسکو را تکرار کرد که این یک “عملیات نظامی ویژه” در اوکراین برای پاکسازی این کشور از وجود ملی گرایان افراطی است.

کی‌یف و متحدان غربی آن می‌گویند روسیه یک جنگ تجاوزکارانه امپریالیستی را به راه انداخته است. لوکاشنکو پیش از این گفته بود که اقدامات کی‌یف، بلاروس را به جنگ می‌کشاند و پدافند هوایی بلاروس موشک‌های اوکراینی را سرنگون کرده است. اوکراین شلیک به اهدافی در بلاروس را تکذیب کرده است.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.