پیام ایران به آمریکا با حمله به مقرهای موساد و داعش

[ad_1] «محمد مرندی» تحلیلگر سیاسی و کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگویی با شبکه الجزیره دیدگاه‌های خود را درباره تحولات تنش‌زای منطقه‌ای در پی در گرفتن جنگ غزه میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت فلسطین، همچنین درباره ابعاد منطقه‌ای حملات موشکی اخیر سپاه پاسداران ایران علیه مقرهای جاسوسی و تروریستی ضدایرانی در روسیه و عراق تشریح

کد خبر : 455768
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
پیام ایران به آمریکا با حمله به مقرهای موساد و داعش

[ad_1]

«محمد مرندی» تحلیلگر سیاسی و کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگویی با شبکه الجزیره دیدگاه‌های خود را درباره تحولات تنش‌زای منطقه‌ای در پی در گرفتن جنگ غزه میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت فلسطین، همچنین درباره ابعاد منطقه‌ای حملات موشکی اخیر سپاه پاسداران ایران علیه مقرهای جاسوسی و تروریستی ضدایرانی در روسیه و عراق تشریح کرد.

مرندی در این گفت‌وگو در پاسخ به این که با وجود وقوع این حملات، تا چه اندازه نگران گسترش تنش‌ها در منطقه است، پاسخ داد: همه به جز رژیم صهیونیستی و متحدان آمریکایی آن نگران گسترش تنش‌ها هستند. از همان روز اول، ایران به همراه برخی دیگر خواستار آتش‌بس بوده‌اند. در حالی که آمریکایی‌ها و بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا از حمایت از آتش‌بس خودداری کرده‌اند.

حملاتی که ایران انجام داد هم برای هدف قرار دادن دفاتر موساد و تشکیلات تروریستی و هم برای فرستادن پیامی به آمریکا و اسراییل بود که این تنش‌زایی بیش از هر کسی به آن‌ها آسیب خواهد زدمرندی ادامه داد: با ادامه یافتن جنگ و بدترشدن نسل‌کشی در غزه، دامنه جنگ گسترش یافت. حزب‌الله در شمال، عملا از روز اول در جنگ بوده‌اند. آن‌ها در تلاش برای دور نگه داشتن ارتش اسراییل از غزه، ۱۵۰ نفر یا بیشتر شهید داشته‌اند. انصارالله نیز کشتی‌های این رژیم را برای ورود به بنادر اسراییلی تحت فشار گذاشته تا این قتل‌عام پایان بیابد. مقاومت عراق نیز تلاش کرده است برای پایان دادن به این وضع به آمریکا فشار بیاورد، اما تا کنون،‌ شاهد تنش‌زدایی نبوده‌ایم و فقط با تنش‌زایی روبه‌رو بودیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تشریح کرد: حملاتی که ایران انجام داد هم برای هدف قرار دادن دفاتر موساد و تشکیلات تروریستی و هم برای فرستادن پیامی به آمریکا و اسراییل بود که این تنش‌زایی بیش از هر کسی به آن‌ها آسیب خواهد زد.

سپاه پاسداران ایران نیمه‌شب گذشته، با شلیک ۲۴ فروند موشک به مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق و محل تجمع تروریست‌ها در مناطقی از سوریه، مواضع آنان را مورد هدف قرار داد.

پیام حملات سپاه به مقر تروریست‌ها از نگاه مرندی
حمله به مقرهای تروریستی در ادلب سوریه

مرندی در پاسخ به این سوال خبرنگار الجزیره مبنی بر این که با توجه به انجام شدن برخی از حملات سپاه پاسداران به منطقه‌ای در نزدیکی مقر کنسولگری آمریکا، ایران به دنبال فرستادن چه پیامی به واشنگتن است، گفت: بسیاری از دفاتر سازمان‌های تروریستی و موساد در فاصله بسیار نزدیکی از کنسولگری آمریکا واقع شده‌اند، چراکه به این طریق، احساس امنیت می‌کنند. اما ایران هم پیام حمله به این اهداف را فرستاد، به دلیل این که شمال عراق منطقه‌ای به شدت نفوذشده است و هم این پیام را به آمریکا فرستاد که موشک‌های ما بسیار دقیق هستند و ما از هدف قرار دادن این دفاتر و این پایگاه‌ها در نزدیکی ساختمان‌های شما نمی‌ترسیم.

او تاکید کرد که این حملات دربردارنده این پیام به آمریکا است که «ایران قدرت بسیار زیادی در منطقه دارد و اگر شما خواهان ثبات در منطقه هستید واگر می‌خواهید بازارهای نفت ثبات داشته باشند و اقتصاد جهانی رشد کند، این آتش‌بس باید برقرار شود.»

ایران این پیام را به آمریکا فرستاد که موشک‌های ما بسیار دقیق هستند و ما از هدف قرار دادن این دفتار و این پایگاه‌ها در نزدیکی ساختمان‌های شما نمی‌ترسیم

مرندی در پاسخ به این سوال که پیام انجام شدن این حملات، مستقیما از سوی ایران و نه از سوی آنچه «گروه‌های نیابتی آن در منطقه» خوانده می‌شود، چه می‌تواند باشد، پاسخ داد: نظر من این نیست که ایران نیروی نیابتی دارد. آن‌ها متحدان ایران هستند، چه در یمن، چه در عراق و چه لبنان. نیروهای مسلح عراق دوشادوش ایرانی‌ها در میدان برای شکست داعش که به لطف نهادهای غربی و ناتو تشکیل شده بود، جنگیدند.

پیام ایران به آمریکا با حمله به مقرهای موساد و داعش

او همچنین گفت که ایران و نیروهای مقاومت منطقه در حال تلاش برای افزایش‌ فشارها بر آمریکا به منظور پایان دادن به این «قتل‌عام» هستند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.