پکن حمل و نقل عمومی را با گسترش کووید در چین محدود می کند

اواخر روز سه‌شنبه، شهر دیگری کار از خانه و سایر محدودیت‌های کووید را برای هفته آینده اعلام کرد. شهر مرکزی ژنگژو، محل سکونت 12.6 میلیون نفر و کارخانه تولید کننده آیفون اپل، فاکسکان، به ده ها شهر بزرگ در قرنطینه کامل یا جزئی می پیوندد. ارائه دهندگان خدمات گفتند که پایتخت بیش از 40 ایستگاه

کد خبر : 202266
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
پکن حمل و نقل عمومی را با گسترش کووید در چین محدود می کند


اواخر روز سه‌شنبه، شهر دیگری کار از خانه و سایر محدودیت‌های کووید را برای هفته آینده اعلام کرد. شهر مرکزی ژنگژو، محل سکونت 12.6 میلیون نفر و کارخانه تولید کننده آیفون اپل، فاکسکان، به ده ها شهر بزرگ در قرنطینه کامل یا جزئی می پیوندد.

ارائه دهندگان خدمات گفتند که پایتخت بیش از 40 ایستگاه مترو، حدود یک دهم شبکه و 158 مسیر اتوبوس را بسته است. بیشتر ایستگاه ها و مسیرهای معلق در منطقه چائویانگ، مرکز شیوع بیماری پکن، قرار دارند.

با ده‌ها مورد جدید در روز، پکن در تلاش است تا از قرنطینه کامل اجتناب کند، همانطور که شانگهای نیز در ابتدا انجام داد، در عوض امیدوار است که آزمایش‌های انبوه ویروس را قبل از انتشار پیدا کرده و جدا کند.

این شهر 22 میلیون نفری مدارس و همچنین برخی از مشاغل و ساختمان های مسکونی را در مناطق پرخطر تعطیل کرده است و بسیاری از مردم در صورت تعطیلی کامل در حال انبار کردن هستند.

دوازده منطقه از 16 منطقه پکن دومین دور از سه مرحله آزمایش را در این هفته انجام می دادند و هفته گذشته سه غربالگری گسترده را انجام دادند.

در شانگهای، پایانی برای قرنطینه وجود ندارد.

پس از گذشت بیش از یک ماه، اکثر مردم در بزرگترین شهر چین و مرکز مالی آن هنوز اجازه خروج از مجتمع مسکونی خود را ندارند.

برخی از ۲۵ میلیون نفر جمعیت شانگهای از روز یکشنبه از تسهیل آزمایشی اقدامات احتیاطی بهره مند شده‌اند، به طوری که معمولاً فقط یک عضو از یک خانواده اجازه دارد برای قدم زدن سریع، کمی هوای تازه و کمی خرید از سوپرمارکت‌ها خارج شود.

بر اساس آخرین داده‌ها، شانگهای 63 مورد جدید را در خارج از مناطق تحت شدیدترین محدودیت‌ها پیدا کرده است، که نشان می‌دهد این شهر راهی برای رسیدن به هدف عدم ابتلای چندین روز قبل از کاهش قابل توجه محدودیت‌ها دارد.

مقامات می گویند که هدف سیاست صفر کووید نجات تا حد امکان جان افراد است و به میلیون ها مرگ ناشی از کووید در خارج از چین اشاره می کند، جایی که بسیاری از کشورها اقدامات احتیاطی را برای “زندگی با کووید” انجام می دهند، حتی با گسترش عفونت ها.

“تحرک رشد بدتر شد”

اما این سیاست به مصرف داخلی و تولید کارخانه آسیب می رساند، زنجیره تامین کلیدی جهانی را مختل می کند و درآمد برخی از بزرگترین برندهای بین المللی مانند اپل، کرینگ مادر گوچی و یام چین، مالک تاکو بل را کاهش می دهد.

کاپیتال اکونومیکس تخمین می زند که کووید به مناطقی سرایت کرده است که 40 درصد از تولید و 80 درصد صادرات چین را تولید می کند – که همگی با درجات مختلفی از محدودیت ها مواجه هستند.

رتبه‌بندی فیچ در یادداشتی اعلام کرد: «روندهای اخیر تحرک نشان می‌دهد که شتاب رشد چین در ماه آوریل به‌طور قابل‌توجهی بدتر شده است، به طوری که ازدحام ترافیک، حجم مسافران مترو و سایر شاخص‌های فرکانس بالا در ضعیف‌ترین وضعیت خود از زمان شیوع اولیه بوده است».

تحلیلگران آن پیش بینی رشد سال 2022 خود را از 4.8 درصد به 4.3 درصد کاهش دادند که بسیار کمتر از هدف رسمی 5.5 درصدی چین بود.

شرکت استارباکس رهنمودهای خود را برای بقیه سال مالی خود در روز سه‌شنبه عمدتاً به دلیل محدودیت‌های کووید در چین به حالت تعلیق درآورد. فروش در چین، جایی که زنجیره در سال‌های اخیر به سرعت گسترش یافته است، 23 درصد کاهش یافت و رشد 12 درصدی در آمریکای شمالی را تحت الشعاع قرار داد.

Foxconn روز چهارشنبه گفت که به تولید خود در ژنگژو ادامه می دهد.

پس از قرنطینه شدن شانگهای از ماه مارس، بسیاری از کارخانه ها تعطیل شدند. در حالی که برخی شروع به بازگشایی کرده‌اند، بازگرداندن کارگران، در حالی که با زنجیره‌های تامین مخروطی سروکار دارند، دشوار است.

بر اساس نامه ای که تسلا به مقامات ارسال کرد و رویترز آن را مشاهده کرد، مقامات شانگهای به تسلا کمک کردند تا بیش از 6000 کارگر را منتقل کند و کار ضد عفونی را برای بازگشایی کارخانه خود در ماه گذشته انجام دهد.

تجارت بین المللی نیز با اختلال مواجه است.

یک مطالعه توسط تحلیلگران رویال بانک کانادا نشان داد که یک پنجم ناوگان کشتی های کانتینری جهانی در ازدحام در بنادر مختلف گیر کرده است.

در بندر شانگهای، 344 کشتی در انتظار پهلوگیری بودند که نسبت به ماه گذشته 34 درصد افزایش داشته است. آنها گفتند که حمل کالا از یک انبار در چین به انباری در ایالات متحده 74 روز بیشتر از حد معمول طول می کشد. (این داستان برای حذف “in” اضافی در عنوان مجدداً ثبت شده است)

(گزارش Aizhu Chen، Hou Xiangming، Brenda Goh و دفاتر پکن و شانگهای؛ نوشته ماریوس زهاریا؛ ویرایش توسط رابرت بیرسل)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.