پوند مصر در آستانه نشست صندوق بین المللی پول توسط رویترز همچنان در بازار سیاه سقوط می کند

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: مشتری اسکناس های 50 پوندی مصری خود را در صرافی در مرکز شهر قاهره، مصر، 19 آوریل 2016 می شمرد. رویترز/عمرو عبدالله دلش نوشته پاتریک ور قاهره (رویترز) – شکاف بین نرخ رسمی پوند مصر در برابر دلار و قیمت در بازار سیاه بیشتر شده است و فشار بر مصر

کد خبر : 293016
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳
پوند مصر در آستانه نشست صندوق بین المللی پول توسط رویترز همچنان در بازار سیاه سقوط می کند

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: مشتری اسکناس های 50 پوندی مصری خود را در صرافی در مرکز شهر قاهره، مصر، 19 آوریل 2016 می شمرد. رویترز/عمرو عبدالله دلش

نوشته پاتریک ور

قاهره (رویترز) – شکاف بین نرخ رسمی پوند مصر در برابر دلار و قیمت در بازار سیاه بیشتر شده است و فشار بر مصر در آستانه نشست حیاتی هیئت مدیره صندوق بین‌المللی پول در هفته آینده را تحت فشار قرار داده است.

مصر با وجود دو کاهش ارزش عمده در سال جاری همچنان با کمبود ارز خارجی مواجه است.

قرار است صندوق بین المللی پول در 16 دسامبر درخواست مصر برای 3 میلیارد دلار تسهیلات تمدید شده برای کمک به تقویت مالی خود را بررسی کند. مصر و صندوق بین المللی پول این بسته را در سطح کارکنان در 27 اکتبر اعلام کردند.

احمد کوچوک معاون وزیر دارایی روز چهارشنبه گفت که انتظار دارد هیئت صندوق بین المللی پول این بسته را در این نشست تصویب کند.

هنگامی که مصر توافقنامه در سطح کارکنان را اعلام کرد، گفت که به یک “رژیم نرخ ارز با انعطاف پذیری پایدار” رفته است و نیروهای عرضه و تقاضا را برای تعیین ارزش EGP در برابر سایر ارزهای خارجی واگذار کرده است.

کوچوک در بیانیه ای که روز جمعه توسط کابینه صادر شد، بار دیگر تاکید کرد که هدف از توافق با صندوق بین المللی پول دستیابی به نرخ ارز انعطاف پذیر است.

دلالان در بازار سیاه دلار را بین 32 تا 33 پوند می فروختند در حالی که نرخ رسمی آن حدود 24.6 برای دلار بود. فروشندگان سطح خیابان دلار را به قیمت حدود 30 پوند می خریدند.

افزایش شکاف با نرخ رسمی بسیاری از تحلیلگران را به این باور رسانده است که مصر ممکن است اجازه دهد که ارز پیش از نشست صندوق بین المللی پول دوباره تضعیف شود و احتمالاً نرخ بهره را نیز افزایش دهد.

جاپ مایجر از ارقام کپیتال گفت: «ما فکر می کنیم که شاهد کاهش یا تعدیل دیگری خواهیم بود. با این حال، ما انتظار کاهش ارزش 32-34 را نداریم، همانطور که اکنون لیست لندن یا بازار سیاه نشان می دهد.

ارزش پوند در برابر دلار در 27 اکتبر 14.5 درصد کاهش یافت. از اوایل نوامبر، بانک مرکزی اجازه داده است که نرخ رسمی به طور تدریجی به طور متوسط ​​حدود 0.01 پوند در روز کاهش یابد.

بسیاری از تحلیلگران گفتند که پوند تحت مدل های مختلف ارزش منصفانه آنها به اندازه کافی ضعیف شده است، اما ممکن است به یک دوره تعدیل نیاز باشد زیرا عقب ماندگی واردات پاک می شود و بازدهی اطمینان حاصل می شود.

چارلز رابرتسون از رنسانس کپیتال گفت: آخرین کاهش ارزش پوند مصر را به ارزش منصفانه رساند و افزود که مدل او ممکن است بلافاصله پس از کاهش ارزش، نرخ ارز را دقیقاً منعکس نکند.

وزارت دارایی مصر پیش‌بینی کرد که دوره افزایش تورم پس از حرکت به سمت انعطاف‌پذیری ارز کوتاه خواهد بود و گفت که این همان چیزی است که پس از کاهش شدید ارزش پول در نوامبر 2016 اتفاق افتاد.

در کتابچه ای که این هفته منتشر شد، آمده است: «به طور کلی تأثیر اعمال تغییرات در قیمت ارز بر روی قیمت های داخلی، پس از اتخاذ انعطاف پذیری نرخ ارز به اوج خود می رسد، قبل از اینکه به تدریج مهار شود».

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.