پوند/دلار آمریکا نتوانست از محدوده فوریه عبور کند و به زیر 1.3600 بازگردد زیرا نگرانی ژئوپلیتیکی همچنان بالاست.

[ad_1] GBP/USD تلاش کرد، اما نتوانست از محدوده 1.3500-1.3650 خود که در بیشتر ماه فوریه غالب بود، عبور کند. این جفت ارز در جلسه ایالات متحده به زیر 1.3600 سقوط کرد زیرا نگرانی ژئوپلیتیکی همچنان بالاست. این امر موجب حفظ تقاضای دلار و نفی عقب نشینی در برابر افزایش نرخ بهره 50 واحدی در ماه

کد خبر : 168401
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲:۲۸
پوند/دلار آمریکا نتوانست از محدوده فوریه عبور کند و به زیر 1.3600 بازگردد زیرا نگرانی ژئوپلیتیکی همچنان بالاست.

[ad_1]

  • GBP/USD تلاش کرد، اما نتوانست از محدوده 1.3500-1.3650 خود که در بیشتر ماه فوریه غالب بود، عبور کند.
  • این جفت ارز در جلسه ایالات متحده به زیر 1.3600 سقوط کرد زیرا نگرانی ژئوپلیتیکی همچنان بالاست.
  • این امر موجب حفظ تقاضای دلار و نفی عقب نشینی در برابر افزایش نرخ بهره 50 واحدی در ماه مارس از سوی ویلیامز فدرال رزرو شد.

GBP/USD تلاش کرد اما در نهایت نتوانست از بالای محدوده 1.3500-1.3650 که در بیشتر ماه فوریه تاکنون وجود داشت، خارج شود و در نهایت این جفت ارز در طول تجارت ایالات متحده به زیر سطح 1.3600 بازگشت. خشونت در شرق اوکراین روز پنجشنبه تشدید شد و احساسات کلان را تحت تأثیر قرار داد زیرا روسیه همچنان به جمع آوری نیروها در نزدیکی مرز اوکراین با وجود تعهدات اوایل هفته مبنی بر عقب نشینی نسبی ادامه می دهد. این بدان معناست که دلار آمریکا در برابر اکثر همتایان خود در گروه G10، از جمله پوند، افزایش یافت.

از آنجایی که معامله‌گران به ارزیابی وضعیت سریع اوکراین و این احتمال که هفته آینده باعث کاهش بیشتر ریسک‌پذیری شود، ادامه می‌دهند، احتمالاً فعلاً محدوده قیمت پوند/دلار آمریکا منطقی است. داده‌های قوی خرده‌فروشی بریتانیا در ژانویه منتشر شد که در اوایل جلسه روز جمعه اروپا منتشر شد، اگرچه نشانه‌ای از این بود که مصرف‌کننده بریتانیایی سال 2022 را با شتاب خوبی آغاز کرد، اما نتوانست قیمت پوند را افزایش دهد. به این دلیل که اقتصاددانان همچنان نگران افزایش آتی مالیات و هزینه‌های انرژی در ماه آوریل هستند که به بودجه مصرف‌کنندگان آسیب وارد می‌کند و احتمالاً به عنوان یک وقفه در رشد عمل می‌کند.

اعضای مختلف فدرال رزرو روز جمعه به جریان افتادند و قابل توجه ترین لحظه اظهارات جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو نیویورک بود مبنی بر اینکه دلیل قانع کننده ای برای برداشتن یک “گام بزرگ” (بخوانید: افزایش نرخ بهره 50bps) در شروع افزایش وجود ندارد. . در نتیجه، احتمال تلویحی بازار پول مبنی بر افزایش 50 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در نشست آتی مارس به شدت کاهش یافت و تنها به 21 درصد رسید که در مقایسه با 50 درصد در یک هفته پیش کاهش یافت. این “باید” بر دلار سنگینی می کرد، اما فدرال رزرو صحبت می کند و داده های ایالات متحده در این هفته تأثیر کمتری بر بازارها نسبت به معمول با تمرکز بسیار بر ژئوپلیتیک داشته است.

به احتمال زیاد هفته آینده نیز با دیدار رودرروی کلیدی میان آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، به امید کاهش تنش ها، این وضعیت باقی خواهد ماند. در غیر این صورت، بررسی‌های فوریه PMI بریتانیا و ایالات متحده، صحبت‌های بیشتر بانک مرکزی و داده‌های تورم هسته مرکزی ایالات متحده برای ژانویه، نکات برجسته در تقویم داده‌ها را تشکیل می‌دهند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.