پوند با چشمک زدن بازارها به اواسط اقیانوس اطلس روبرو می شود :Mike Dolan نوشته رویترز

© رویترز. عکس فایل: نمایی کلی از ساختمان بانک انگلستان (BoE)، بانک مرکزی اروپا تایید کرد که نرخ بهره را به 1.75 درصد در لندن، بریتانیا، 4 اوت 2022 افزایش داده است. رویترز/ماجا اسمیژکووسکا نوشته مایک دولان لندن (رویترز) – هر چه اقتصاد منطقه یورو در سال جدید از کاهش قیمت‌ها گرفت، بریتانیا هیچ کدام

کد خبر : 311546
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲:۵۶
پوند با چشمک زدن بازارها به اواسط اقیانوس اطلس روبرو می شود :Mike Dolan نوشته رویترز



© رویترز. عکس فایل: نمایی کلی از ساختمان بانک انگلستان (BoE)، بانک مرکزی اروپا تایید کرد که نرخ بهره را به 1.75 درصد در لندن، بریتانیا، 4 اوت 2022 افزایش داده است. رویترز/ماجا اسمیژکووسکا

نوشته مایک دولان

لندن (رویترز) – هر چه اقتصاد منطقه یورو در سال جدید از کاهش قیمت‌ها گرفت، بریتانیا هیچ کدام از آن را ندید – نشان می‌دهد که رکود در آنجا چقدر عجیب بریتانیایی شده است و فشار زیادی بر بانک انگلستان وارد می‌کند.

نظرسنجی‌های تجاری ژانویه از سراسر جهان در روز سه‌شنبه نشان داد که فعالیت‌های اقتصادی منطقه یورو برای اولین بار از ژوئن به بعد افزایش یافته است – به کمک یک زمستان غیرمعمول گرم که طی شش هفته گذشته بیش از نصف قیمت گاز طبیعی را به خود اختصاص داده است.

اگرچه بریتانیا شاهد کاهش قیمت‌های عمده‌فروشی انرژی بود، اما صنعت بریتانیا – بر خلاف آشکار – در این ماه به انقباض خود ادامه داد. در واقع با سریع‌ترین سرعت خود در دو سال اخیر کاهش یافت و همه چیز از تورم و افزایش نرخ بهره گرفته تا کمبود کارگر، اعتصاب‌های زنجیره‌ای کار و آسیب‌های فزاینده برگزیت مقصر شناخته شد. استرلینگ روز سه شنبه بیشترین کاهش یک روزه خود را در برابر یورو در بیش از یک ماه گذشته تجربه کرد.

و حتی اگر فکر می‌کنید نظرسنجی‌ها می‌توانند گاه به گاه بی‌تفاوت باشند، نظرسنجی کنفدراسیون صنعت بریتانیا از تولیدکنندگان این پیام را دوبرابر کرد و نشان داد که سفارشات در این ماه علی‌رغم کاهش فشار هزینه‌ها ضعیف‌تر می‌شوند.

دلیل دقیق این تاریکی مداوم هرچه باشد، بانک مرکزی را در ترشی رها می کند زیرا تلاش می کند تورم دو رقمی را مهار کند و رشد پرداختی بخش خصوصی را ثبت کند بدون اینکه اقتصاد حساس به مسکن را حتی بیشتر در باتلاق فرو ببرد.

BoE هفته آینده دوباره تشکیل جلسه می‌دهد و درخواست‌های فزاینده‌ای برای پایان دادن به کمپین یک ساله افزایش نرخ بهره وجود دارد که در حال حاضر نرخ اصلی خود را از 0.1 درصد در دسامبر 2021 به 3.5 درصد رسانده است.

شایستگی این تماس ها هرچه که باشد، اکثر پیش بینی ها گمان می کنند که BoE فعلاً ادامه خواهد داد. بیش از دو سوم از 42 اقتصاددانی که در نظرسنجی رویترز در این ماه شرکت کردند، انتظار دارند که در هفته آینده، نرخ 50 واحد پایه دیگری افزایش یابد و به 4 درصد برسد، در حالی که پیش‌بینی میانگین «نرخ پایانی» آن‌ها حاکی از افزایش یک چهارم واحد دیگر به 4.25 درصد پس از آن است.

قیمت گذاری در بازار مالی حتی تهاجمی تر است. علیرغم فانک اقتصادی، اوج نرخ بانکی که از بازارهای پول و سوآپ به دست می‌آید، تقریباً یک درصد کامل دیگر از افزایش را به 4.5 درصد نشان می‌دهد، قبل از اینکه بانک اواخر تابستان امسال آن را ترک کند.

این که اقتصاد تا آن زمان در چه وضعیتی قرار خواهد گرفت، حدس هر کسی است.

اما نقاط دورافتاده قابل توجه در دنیای پیش‌بینی احساس می‌کنند که اجماع در حال اضمحلال در شورای سیاست‌گذاری BoE می‌تواند بسیار زودتر از آنچه که گله تصور می‌کند متوقف شود. دو نفر از 9 رای دهنده – سیلوانا تنریرو و سواتی دینگرا – قبلاً در ماه گذشته به ثابت ماندن نرخ ها رای داده بودند، با این استدلال که تشدید سیاست ها تا به امروز برای بازگرداندن تورم به هدف “بیش از اندازه کافی” بوده است.

الیزابت مارتینز و سایمون ولز، اقتصاددانان HSBC در این هفته با جدیت به درخواست خود مبنی بر اینکه BoE هفته آینده تنها یک چهارم امتیاز افزایش در مخزن دارد و سپس آن را به پایان رسانده و گرد و غبار را با 3.75 درصد کاهش داده است – تقریباً 75bp کمتر از قیمت بازارها.

یکی و انجام شد؟

اگرچه آنها نگرانی BoE را در مورد بازارهای کار همچنان فشرده و رشد دستمزدها تصدیق می کنند، آنها اصرار دارند که سیاست گذاران طرف خود را تغییر دهند، افزایش نرخ بهره در سال گذشته با تأخیر رخ خواهد داد و پیش بینی های دائمی BoE در حال حاضر نشان می دهد که تورم در چند سال آینده بسیار کمتر از هدف است. سالها

تیم HSBC به مشتریان گفت: «افزایش نرخ‌ها با تأخیرهای طولانی و متغیر بر اقتصاد تأثیر می‌گذارد – تأثیر این چرخه تازه شروع شده است».

این یک فراخوان بزرگ است – که به دلیل بازخوانی ضعیف کسب و کار در ژانویه و مازاد بر استقراض دولت در ماه گذشته جسورتر شده است.

یک استدلال متقابل از رقیب سرشناس HSBC بارکلی (LON:) – کسانی که شاهد افزایش نیم واحدی دیگر نرخ در هفته آینده و نرخ پایانی 4.25 درصدی هستند – این است که نظرسنجی های این هفته برای “تاثیر مادی” بر معیارهای مهم بازار کار و قیمت کافی نبودند و خوانش بخش خدمات “فقط متوسطی بود”. انقباضی”.

در هر صورت، نتیجه نهایی BoE و پوند را در یک خانه نیمه راه رها می کند.

استرلینگ به چه سمتی جهش می‌کند – حفظ ارزش یورو در بحبوحه جوان‌سازی غافلگیرکننده اقتصاد یورو و بانک مرکزی اروپای جنگ‌طلب‌تر، یا ردیابی کاهش ارزش دلار به دلیل غافلگیری‌های منفی مشابه ایالات متحده و افزایش احتمال کاهش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو به یک چهارم. نقطه هفته آینده؟

شاید جایی در اواسط اقیانوس اطلس رها شود – بی شباهت به موقعیت سیاسی و اقتصادی این کشور که به طور فزاینده ای بی ربط است.

استفن جن، مدیر صندوق تامینی در Eurizon SLJ فکر می‌کند که گرایش بریتانیا پس از برگزیت – یا فقدان آن – هنوز دشوار است.

من هنوز در تعجب هستم که چرا (نخست وزیر ریشی) سوناک به نظر می رسد مشغول امضای قراردادهای دفاعی بیشتر از پیمان های تجاری است. شکست های چرخه ای و ساختاری بریتانیا توسط دولت پس از برگزیت آشکار است.”

جن فکر می‌کند که بریتانیا می‌تواند شباهت بیشتری در صورت فلکی اقتصادی ایالات متحده از تجارت دوقلو و کسری‌های خارجی و کاهش نیروی کار ببیند. اما در عمل، پوند احتمالاً در میانه چیزی که احتمالاً 10 درصد کاهش دیگر دلار را به طور گسترده‌تر در سال جاری خواهد داشت، گرفتار خواهد شد.

حدس من این است که اگر دلار به نزول خود ادامه دهد، کابل باید به طور پیش فرض افزایش یابد، اگرچه (پوند) ممکن است عملکرد کمتری نسبت به یورو داشته باشد.

نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده، ستون نویس رویترز است.

(توسط مایک دولان، توییتر: @reutersMikeD؛ ویرایش توسط آندریا ریچی)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.