پوند استرلینگ با جو مثبت بازار به بالای 1.2600 بازگشت

[ad_1] اشتراک گذاری: پوند استرلینگ در برابر دلار آمریکا پس از کاهش به دنبال داده‌های قوی NFP بهبود می‌یابد و به اواسط 1.2600 می‌رسد. 253 هزار استخدام جدید در ماه آوریل در ایالات متحده ایجاد شد که یک افزایش شدید از 179 هزار مورد انتظار اقتصاددانان است.. این امر باعث می شود که

کد خبر : 355825
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
پوند استرلینگ با جو مثبت بازار به بالای 1.2600 بازگشت

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • پوند استرلینگ در برابر دلار آمریکا پس از کاهش به دنبال داده‌های قوی NFP بهبود می‌یابد و به اواسط 1.2600 می‌رسد.
  • 253 هزار استخدام جدید در ماه آوریل در ایالات متحده ایجاد شد که یک افزایش شدید از 179 هزار مورد انتظار اقتصاددانان است..
  • این امر باعث می شود که دلار آمریکا بر اساس انتظارات تورمی بالاتر افزایش یابد و پوند/دلار آمریکا پس از رسیدن به اوج خود در سال کاهش یابد.
  • با این حال، پوند استرلینگ از واگرایی سیاست پولی سود می برد، زیرا تورم بالا نشان دهنده افزایش تهاجمی تر در بریتانیا است.

پوند استرلینگ (GBP) تا اواسط 1.26 در برابر دلار آمریکا (USD) بهبود می یابد و تمام خسارت های وارد شده توسط انتشار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در روز جمعه را جبران می کند. اداره آمار کار ایالات متحده گزارش داد که در ماه آوریل 253 هزار شغل جدید به اقتصاد اضافه شده است که در مقابل انتظار 179 هزار شغل بود. میانگین درآمد ساعتی نیز افزایش یافت و به 4.4 درصد در مقابل 4.2 درصد پیش بینی و 4.3 درصد قبلی رسید که نشان دهنده فشارهای تورمی مداوم است.

به طور کلی داده‌ها به بازار کار فشرده اشاره می‌کنند که از نظرات جروم پاولز، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در روز چهارشنبه حمایت می‌کند. این نشان می‌دهد که فشارهای تورمی پایدار هستند و ممکن است دیدگاه گسترده بازارها را مبنی بر اینکه فدرال رزرو (فدرال رزرو) دیگر نرخ‌ها را افزایش نخواهد داد، زیر سوال ببرد. این منجر به خرید دلار آمریکا شد که بر این جفت فشار وارد کرد.

از آن زمان GBP/USD تمام زیان های ناشی از نزول پس از گزارش را جبران کرده و به بالاترین حد خود در سال جدید که در حال حاضر روی 1.2652 قرار دارد، صعود کرده است. بازگشایی قوی برای سهام ایالات متحده، که منعکس کننده احساسات مثبت بازار و یک محیط ریسک پذیر است، به عنوان پشتوانه این بازگشت در نظر گرفته شده است. دلار آمریکا یک ارز امن است، بنابراین به طور کلی در دوره احساسات مثبت بازار آسیب می بیند.

در همین حال، پوند استرلینگ به دلیل واگرایی سیاست پولی بریتانیا با ایالات متحده بر اساس تورم بسیار بالاتر در بریتانیا، همچنان ادامه دارد. اثرات بعدی داده های مثبت PMI بریتانیا و نتایج زودهنگام انتخابات محلی بیشتر از پوند استرلینگ حمایت می کند. در همین حال، ترس های بانکی منطقه ای به عنوان خاری در چشم دلار آمریکا باقی مانده است.

از دیدگاه فنی گسترده، GBP/USD همچنان در یک روند صعودی بلندمدت به طور کلی صعودی به بالاترین حد خود ادامه می دهد. با توجه به ضرب المثل قدیمی که “روند، دوست شماست”، بنابراین، شلوارهای بلند به شورت ترجیح داده می شوند.

GBP/USD محرک های بازار

  • شروع خوش‌بینانه روز معاملاتی ایالات متحده، با افزایش سهام پس از باز شدن وال استریت، پس از فروش سهام پس از انتشار فهرست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، یک شبکه ایمنی را زیر پوند/دلار آمریکا قرار می‌دهد و منجر به بازگشت به بالاترین سطح جدید می‌شود.
  • دلار آمریکا پس از آن که داده های بازار کار تصویر مثبتی از بازار کار ترسیم کرد، افزایش یافت که نشان می دهد تورم همچنان تحت فشار باقی خواهد ماند. حقوق و دستمزد غیرکشاورزی 253 هزار، میانگین درآمد ساعتی 4.4 درصد و نرخ بیکاری 3.4 درصد افزایش یافته است. هر سه انتظارات را شکست دادند.
  • این داده ها ممکن است فدرال رزرو را تحت فشار قرار دهد تا به طور بالقوه سخت گیری های بیشتری را بررسی کند، علیرغم حذف عبارت از بیانیه همراه در آخرین جلسه، به این معنا که تشدید بیشتر “مناسب” نخواهد بود.
  • در همین حال، از آنجایی که فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) و بانک مرکزی اروپا (ECB) به اوج نرخ بهره رسیده اند یا تقریباً به اوج نرخ بهره رسیده اند، پوند استرلینگ از خروجی های کلی دلار و یورو بالاست. چرخه پیاده روی فعلی
  • با توجه به اینکه داده‌ها همچنان تورم بریتانیا را بالای 10 درصد برای هفتمین ماه متوالی نشان می‌دهند و داده‌های PMI قوی، و همچنین افزایش اخیر قیمت مسکن، به نظر نمی‌رسد که این نیروهای تورمی در آستانه فروکش هستند.
  • این نشان می دهد که بانک انگلستان (BoE) بر خلاف همتایان خود، با افزایش نرخ بهره فاصله زیادی دارد و ممکن است مجبور شود بیش از یک بار افزایش یابد تا تورم را تحت کنترل خود درآورد. اگر چنین است، این یک عامل صعودی میان مدت برای پوند استرلینگ است.
  • بنابراین، نشست سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس (BoE) پنجشنبه آینده می تواند یک محرک کلیدی باشد زیرا قصد بانک مرکزی انگلیس را در مورد خط مشی سیاست آینده آشکار می کند. اگر به ویژه جنگ‌طلب باشد، این واگرایی با فدرال رزرو را برجسته می‌کند و منجر به افزایش جریان به پوند استرلینگ می‌شود.
  • عملکرد ضعیف تا کنون دولت محافظه کار در انتخابات محلی توسط برخی به عنوان عاملی برای کمک به پوند استرلینگ تلقی می شود زیرا می تواند نشان دهنده تغییر دولت در انتخابات عمومی بعدی باشد. پوند استرلینگ تحت مدیریت نادرست اقتصاد توسط لیز تراس نخست وزیر قبلی و کوازی کوارتنگ، صدراعظم او، به پایین ترین سطح تاریخی سقوط کرد که منجر به از دست دادن اعتماد به حزب محافظه کار به عنوان یک جفت دست امن در اقتصاد شد.
  • S&P Global Services PMI بریتانیا در روز پنجشنبه نتیجه بالاتر از حد انتظار 55.9 در مقابل پیش بینی بدون تغییر 54.9 را نشان داد. PMI ساخت و ساز در روز جمعه نیز از انتظارات پیشی گرفت و در برابر 50.7 ماه قبل به 51.1 رسید. این نشان می‌دهد که تورم در بریتانیا به افزایش خود ادامه خواهد داد و بانک انگلستان (BoE) باید اقدامات بیشتری برای مبارزه با آن انجام دهد.
  • دلار آمریکا پس از ترس از بحران بانکی مجدد در ایالات متحده رنج می برد، پس از این خبر که دو بانک منطقه ای دیگر، PacWest و Western Alliance با مشکل مواجه شده اند، و بانک دوم اعلام کرد که در حال بررسی گزینه های استراتژیک از جمله فروش احتمالی تمام یا بخشی است. از کسب و کار خود

تحلیل تکنیکال پوند/دلار آمریکا: رسیدن به بالاترین سطح جدید

GBP/USD افزایش یافت و پس از کاهش شدید پس از انتشار داده های مثبت حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه، به بالاترین حد خود در اواسط 1.26 ثانیه رسید. این جفت در یک روند صعودی باقی می‌ماند که از پایین‌ترین سطح سپتامبر 2022 آغاز شد و از لانگ پوند استرلینگ به جای شلوارک استفاده کرد.


GBP/USD: نمودار روزانه

با افزایش های اخیر، ممکن است شکستن بالای 1.2593 در 28 آوریل “تعیین کننده” باشد و بنابراین نشان دهنده افزایش های بعدی باشد. اگر جمعه با بسته شدن صعودی نزدیک به اوج خود به پایان برسد، به شدت نشان می دهد که این جفت به طور قطعی بالاتر رفته است و روند صعودی خود را گسترش خواهد داد. با این حال، اگر روز با بسته شدن ضعیف به پایان برسد، اعتبار شکست قبلی را زیر سوال می برد و می تواند نشانه نزول بیشتر باشد.

همانطور که اوضاع پیش می‌رود، گاوها به طور کلی در صندلی رانندگی باقی می‌مانند و اگر قیمت بتواند به طور قاطع بالاتر از 1.2634 شکسته شود، انتظار می‌رود روند به هدف بعدی در 1.2680 ادامه پیدا کند و به دنبال آن 1.2727 که میانگین متحرک ساده 100 هفته است. واقع شده است. بسته شدن قوی نزدیک به اوج های روز – در حال حاضر روی 1.2652 در روز جمعه – نیز نشانه صعودی خواهد بود و نشان دهنده صعود بیشتر در آینده است.

شکست های تعیین کننده معمولاً با حرکاتی مشخص می شوند که با یک نوار سبز قوی روزانه شروع می شوند که بالاتر از مقاومت کلیدی مورد نظر می شکند. چنین شکست‌هایی ممکن است با یک نوار سبز بلند با بسته شدن قیمت در نزدیکی بالاترین سطح روز تکمیل شود، یا سه میله سبز متوالی که بالاتر می‌شکنند. چنین علائمی تأیید می کند که شکستن یک «شکست نادرست» یا تله گاو نر نیست.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در زیر سطح خرید بیش از حد باقی می ماند و در حال افزایش است تا واگرایی نزولی خفیف روزهای اخیر را بشکند. این یک نشانه حمایتی ملایم برای این جفت است و ممکن است نشان دهنده دستاوردهای بعدی باشد.

برای نشان دادن معکوس شدن روند صعودی غالب، نیاز به شکست قاطع زیر 1.2435 نوسانی دارد و در نتیجه دنباله اوج های بالاتر و پایین تر را معکوس می کند. قبل از آن، شکست قاطع به زیر 1.2548 اولین نشانه ظاهر شدن ترک خواهد بود.

سوالات متداول پوند استرلینگ

پوند استرلینگ چیست؟

پوند استرلینگ (GBP) قدیمی ترین واحد پول در جهان (886 پس از میلاد) و واحد پول رسمی انگلستان است. طبق داده های سال 2022، این چهارمین واحد پرمعامله برای ارز خارجی (FX) در جهان است که 12 درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است، به طور متوسط ​​​​630 میلیارد دلار در روز.
جفت‌های معاملاتی کلیدی آن GBP/USD، با نام مستعار «کابل» هستند که < href="https://fxssi.com/the-most-traded-currency-pairs">11% از FX، GBP/JPY، یا “اژدها” که توسط معامله گران (3٪) و EUR/GBP (2٪) شناخته می شود. پوند استرلینگ توسط بانک انگلستان (BoE) صادر می شود.

تصمیمات بانک انگلستان چه تأثیری بر پوند استرلینگ دارد؟

تنها مهم‌ترین عامل مؤثر بر ارزش پوند استرلینگ، سیاست‌های پولی است که توسط بانک انگلستان تعیین می‌شود. BoE تصمیمات خود را بر این اساس استوار می کند که آیا به هدف اصلی خود یعنی “ثبات قیمت” دست یافته است – نرخ تورم ثابت در حدود 2٪. ابزار اصلی آن برای دستیابی به این امر، تعدیل نرخ بهره است.
زمانی که تورم خیلی بالا باشد، BoE سعی می کند با افزایش نرخ بهره آن را مهار کند و دسترسی مردم و کسب و کارها به اعتبار را گران تر کند. این به طور کلی برای پوند انگلیس مثبت است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر بریتانیا را به مکانی جذاب‌تر برای سرمایه‌گذاران جهانی برای پارک پول خود تبدیل می‌کند.
وقتی تورم خیلی پایین می‌آید، نشانه کند شدن رشد اقتصادی است. در این سناریو، BoE کاهش نرخ بهره را برای کاهش اعتبار در نظر می‌گیرد تا کسب‌وکارها برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مولد رشد وام بیشتری بگیرند.

چگونه داده های اقتصادی بر ارزش پوند تأثیر می گذارد؟

داده های منتشر شده سلامت اقتصاد را می سنجد و می تواند ارزش پوند استرلینگ را تحت تاثیر قرار دهد. شاخص هایی مانند تولید ناخالص داخلی، PMI تولید و خدمات، و اشتغال همگی می توانند بر جهت GBP تأثیر بگذارند.
اقتصاد قوی برای استرلینگ خوب است. نه تنها سرمایه‌گذاری خارجی بیشتری را جذب می‌کند، بلکه ممکن است BoE را تشویق کند تا نرخ‌های بهره تعیین کند، که مستقیماً پوند را تقویت می‌کند. در غیر این صورت، اگر داده های اقتصادی ضعیف باشد، پوند استرلینگ احتمالا سقوط خواهد کرد.

تراز تجاری چگونه بر پوند تأثیر می گذارد؟

یکی دیگر از اطلاعات مهم منتشر شده برای پوند استرلینگ، تراز تجاری است. این شاخص تفاوت بین درآمد یک کشور از صادرات خود و آنچه را که برای واردات در یک دوره معین هزینه می کند را اندازه گیری می کند.
اگر کشوری صادرات بسیار مورد تقاضا را تولید کند، ارز آن صرفاً از تقاضای اضافی ایجاد شده از سوی خریداران خارجی که به دنبال خرید این کالاها هستند، سود خواهد برد. بنابراین، تراز خالص تجاری مثبت یک ارز را تقویت می کند و بالعکس برای تراز منفی.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.