پوند استرلینگ افزایش می یابد زیرا حال و هوای شاد بازار، داده های کارخانه را خنثی می کند

[ad_1] اشتراک گذاری: پوند استرلینگ از مقاومت روانی 1.3000 در بحبوحه جو خوش بازار جهش کرد. فعالیت‌های تولیدی بریتانیا با فشار بالاتر از نرخ بهره توسط BoE مواجه است. تولید ماهانه صنعتی و تولیدی بریتانیا به ترتیب 0.6% و 0.2% کاهش یافته است. پوند استرلینگ (GBP) به بالاتر از مقاومت روانی 1.3000 صعود

کد خبر : 374208
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
پوند استرلینگ افزایش می یابد زیرا حال و هوای شاد بازار، داده های کارخانه را خنثی می کند

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • پوند استرلینگ از مقاومت روانی 1.3000 در بحبوحه جو خوش بازار جهش کرد.
  • فعالیت‌های تولیدی بریتانیا با فشار بالاتر از نرخ بهره توسط BoE مواجه است.
  • تولید ماهانه صنعتی و تولیدی بریتانیا به ترتیب 0.6% و 0.2% کاهش یافته است.

پوند استرلینگ (GBP) به بالاتر از مقاومت روانی 1.3000 صعود کرده است و علیرغم افزایش بار افزایش نرخ های بهره توسط بانک انگلستان (BoE) بر بخش تولید بریتانیا، به طلسم برنده پنج روزه خود ادامه می دهد. جفت پوند/دلار آمریکا با هجوم آدرنالین پر شده است زیرا جو بازار به شدت شاد شده است و انتظار می‌رود که BoE علیرغم ایجاد فشار بر چشم‌انداز اقتصادی به طلسم سیاست‌های سخت‌گیرانه خود ادامه دهد.

تولیدات صنعتی و تولیدی بریتانیا در حال انقباض هستند زیرا شرکت ها از درخواست اعتبار جدید برای طفره رفتن از تعهدات بهره بالاتر اجتناب می کنند. کاهش فعالیت‌های تولیدی و افزایش مطالبات بیکاری نشانه‌های معنی‌داری از بار سنگین افزایش شدید نرخ بهره توسط بانک انگلستان است.

Daily Digest محرک‌های بازار: پوند استرلینگ از انگیزه ریسک سرمایه‌گذاری می‌کند

  • دفتر آمار ملی بریتانیا انقباض در ارقام ماهانه تولید ناخالص داخلی (GDP) ماه مه را 0.1٪ در مقابل اجماع 0.3٪ انقباض گزارش کرده است. در آوریل، تولید ناخالص داخلی ماهانه 0.2٪ افزایش یافت.
  • تولید صنعتی ماهانه به طور شگفت انگیزی به میزان 0.6% در مقابل انتظارات 0.4% انقباض و انتشار قبلی 0.2% کاهش یافت. داده های اقتصادی سالانه با انتظارات مربوط به انقباض 2.3 درصدی مطابقت دارد.
  • تولیدات تولیدی بهتر از حد انتظار رسیده است اما در مرحله انقباض باقی مانده است. این شاخص اقتصادی در برابر برآوردهای 0.5- درصد و انتشار قبلی 0.1- درصد در 0.2- درصد ثبت شده است. همچنین، ارقام سالانه به خوبی بهتر از انتظارات اما ضعیف تر از رقم قبلی باقی مانده است.
  • بار نرخ بهره بالاتر توسط بانک انگلستان در بخش تولید قابل مشاهده است.
  • این هفته، گزارش اشتغال بریتانیا پر از شگفتی بود. نرخ بیکاری سه ماهه در برابر برآوردها و انتشار قبلی 3.8 درصد به 4.0 درصد افزایش یافت.
  • ادعاهای بیکاری در ژوئن 25.7 هزار افزایش یافت در حالی که شرکت ها برای اجتناب از تعهدات نرخ بهره بالا به اعتبارات جدید منفی گفتند.
  • سیاستگذاران در بانک انگلستان (BoE) پس از سه ماهه که میانگین درآمد بدون پاداش (مه) سرعت را در 7.3٪ حفظ کرد، در حالی که سرمایه گذاران پیش بینی کاهش به 7.1٪ را داشتند، ناراحت شدند.
  • فشارهای دستمزد ثابت برای خنثی کردن سردی گزارش بازار کار کافی بود و شانس ادامه طلسم سخت‌گیری سیاست‌ها را بالا نگه داشت.
  • موسسه سلطنتی نقشه برداران خبره بریتانیا (RICS) گزارش داده است که درخواست های خریداران جدید برای ملک به شدت کاهش یافته است. هزینه‌های استقراض بالاتری که توسط بانک‌های تجاری در یک محیط پر تورم دریافت می‌شود، بخش املاک و مستغلات را آسیب‌پذیر می‌کند.
  • در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه، اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، گفت: «اقتصاد و سیستم مالی بریتانیا تا کنون در برابر ریسک نرخ بهره مقاوم بوده است».
  • بانک انگلستان در حال حاضر نرخ بهره را به 5 درصد افزایش داده است و بازارهای مالی انتظار دارند که نرخ بهره در حدود 6.5 درصد به اوج خود برسد.
  • احساسات بازار به شدت صعودی است زیرا تورم در ایالات متحده فراتر از انتظارات کاهش یافته است. سرفصل ماهانه و شاخص اصلی قیمت مصرف کننده (CPI) سرعت متوسط ​​0.2٪ را گزارش کردند.
  • نیل کشکاری، رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس (فدرال رزرو) به این نکته اشاره کرد که برای افزایش بیشتر نرخ‌های سیاستی مورد نیاز است و ناظران باید اطمینان حاصل کنند که بانک‌ها برای شناسایی بانک‌های در معرض خطر و اندازه کسری سرمایه فردی آماده اجرای تست‌های استرس جدید با تورم بالا هستند.
  • بر اساس ابزار CME Fedwatch، سرمایه گذاران امیدوارند که افزایش نرخ بهره در ماه جولای آخرین میخ بر تابوت امسال باشد.
  • شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از تورم بسیار ملایمی که ترس از رکود در ایالات متحده را تحت فشار قرار داده است، به زیر 100.50 سقوط کرد.

تجزیه و تحلیل فنی: پوند استرلینگ به طلسم برنده پنج روزه ادامه می دهد

پوند استرلینگ آنقدر قوی به نظر می رسد که بتواند بالای مقاومت روانی 1.3000 باقی بماند. قدرت کابل ناشی از فروش عمودی در شاخص دلار آمریکا پس از گزارش تورم ملایم است. کابل به طلسم برنده پنج روزه خود ادامه داده است و در حال نزدیک شدن به بخش بالایی الگوی نمودار کانال صعودی برای شکست مطمئن است. میانگین‌های متحرک نمایی کوتاه‌مدت یا بلندمدت روزانه (DEMA) شیب‌دار رو به بالا هستند، که نشان‌دهنده استحکام در سوگیری صعودی است.

سرمایه گذاران باید منتظر یک حرکت اصلاحی برای ایجاد موقعیت های خرید جدید باشند، زیرا موقعیت فعلی بازار وضعیت ریسک-پاداش نامطلوبی را به همراه دارد.

سوالات متداول BoE

بانک انگلستان (BoE) سیاست های پولی بریتانیا را تعیین می کند. هدف اصلی آن دستیابی به “ثبات قیمت” یا نرخ تورم ثابت 2٪ است. ابزار آن برای دستیابی به این امر از طریق تعدیل نرخ پایه وام است. BoE نرخی را تعیین می‌کند که با آن به بانک‌های تجاری و بانک‌ها به یکدیگر وام می‌دهند و سطح نرخ‌های بهره را در کل اقتصاد تعیین می‌کند. این همچنین بر ارزش پوند استرلینگ (GBP) تأثیر می گذارد.

هنگامی که تورم بالاتر از هدف بانک انگلستان باشد، با افزایش نرخ بهره پاسخ می‌دهد و دسترسی مردم و کسب‌وکارها به اعتبار را گران‌تر می‌کند. این برای پوند استرلینگ مثبت است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر بریتانیا را به مکانی جذاب‌تر برای سرمایه‌گذاران جهانی تبدیل می‌کند تا پول‌هایشان را پارک کنند. وقتی تورم به زیر هدف کاهش می‌یابد، نشانه‌ای است که رشد اقتصادی کاهش می‌یابد، و BoE کاهش نرخ بهره را برای ارزان‌تر کردن اعتبار در نظر می‌گیرد، به این امید که کسب‌وکارها برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های رشد زا وام بگیرند که این امری منفی برای پوند است.

در شرایط شدید، بانک انگلستان می تواند سیاستی به نام تسهیل کمی (QE) را اعمال کند. QE فرآیندی است که بوسیله آن BoE به طور قابل ملاحظه ای جریان اعتبار را در یک سیستم مالی گیر کرده افزایش می دهد. زمانی که کاهش نرخ بهره به نتیجه لازم نمی رسد، QE آخرین راه حل است. فرآیند QE شامل چاپ پول توسط BoE برای خرید دارایی ها – معمولاً اوراق قرضه شرکتی با رتبه دولتی یا AAA – از بانک ها و سایر موسسات مالی است. QE معمولاً منجر به پوند استرلینگ ضعیف‌تر می‌شود.

انقباض کمی (QT) معکوس QE است که زمانی اعمال می شود که اقتصاد در حال تقویت است و تورم شروع به افزایش می کند. در حالی که در QE بانک انگلستان (BoE) اوراق قرضه دولتی و شرکتی را از موسسات مالی خریداری می کند تا آنها را به وام دادن تشویق کند. در QT، BoE خرید اوراق قرضه بیشتر را متوقف می‌کند و سرمایه‌گذاری مجدد اصل سررسید روی اوراق قرضه‌ای را که قبلاً در اختیار دارد، متوقف می‌کند. معمولاً برای پوند استرلینگ مثبت است.

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.