پول نمی خواهیم، فقط به ما کار بدهید!

یک تولیدکننده صنایع‌دستی می‌گوید: متاسفانه اغلب هنرمندانی که در حوزه صنایع‌دستی در روستاها و شهرستان‌های کوچک کار می‌کنند یا سرپرست خانوار هستند یا به طور کلی معیشتشان از این راه تامین می‌شود که با تعطیل شدن کارگاه‌های صنایع‌دستی، امیدشان نیز از بین رفته است. حامد اکرمی، احیاگر و تولیدکننده صنایع‌دستی و سوغات شهرستان ابرکوه در گفت‌وگویی با

کد خبر : 43108
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱:۴۷
پول نمی خواهیم، فقط به ما کار بدهید!



یک تولیدکننده صنایع‌دستی می‌گوید: متاسفانه اغلب هنرمندانی که در حوزه صنایع‌دستی در روستاها و شهرستان‌های کوچک کار می‌کنند یا سرپرست خانوار هستند یا به طور کلی معیشتشان از این راه تامین می‌شود که با تعطیل شدن کارگاه‌های صنایع‌دستی، امیدشان نیز از بین رفته است.

حامد اکرمی، احیاگر و تولیدکننده صنایع‌دستی و سوغات شهرستان ابرکوه در گفت‌وگویی با ایسنا درباره وضعیت بازار تولید و فروش محصولات در دوران کرونا، اظهار کرد: ما پیش از شیوع ویروس کرونا در تلاش بودیم تا برخی از هنرهای منسوخ شده را احیا کنیم و رشدی هم در حال صورت گرفتن بود، اما متاسفانه با شیوع کرونا این فرآیند متوقف شد و عرضه آثار بیشتر به صورت آنلاین و از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت گرفت که متاسفانه به دلایل مختلفی این مدل فروش به صورت محدود انجام می‌شود. 

او ادامه داد: از سوی دیگر باید این نکته را نیز در نظر داشت که حجم تولیدات ما به دلیل کمبود یا نبود مواد اولیه و همچنین شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کارگاه‌های تولیدی، به شدت کاهش پیدا کرده است. قیمت مواد اولیه در این مدت تقریباً به سه برابر افزایش پیدا کرده است یا اینکه اصلا در بازار موجود نیست. به عنوان مثال یکی از مواد اصلی کار ما، پنبه است که اصلاً پیدا نمی‌شود! به این ترتیب عملاً امکان تولید، به شدت کاهش پیدا کرده است.

اکرمی درباره مشکلات هنرمندان فعال در عرصه صنایع‌دستی نیز اظهار کرد: برخی از هنرمندان تماس می‌گیرند و می‌گویند اصلا پول نمی خواهیم، فقط کاش می‌توانستیم سر کارمان برگردیم. در واقع برخی از این هنرمندان حاضرند مجانی کار کنند، اما حداقل مشغول به کار باشند. این در حالی است که با توجه به اینکه مواد اولیه نداریم، امکان فعالیت چندانی هم در یک سال گذشته وجود نداشته است. متاسفانه اغلب هنرمندانی که در حوزه صنایع دستی در روستاها و شهرستان‌های کوچک کار می‌کنند یا سرپرست خانوار هستند یا به طور کلی معیشتشان از این عرصه تامین می‌شود که با تعطیل شدن کارگاه‌های صنایع‌دستی، امیدشان نیز از بین رفته است.

این فعال حوزه صنایع دستی همچنین درباره کمک‌های مالی یا معنوی از سوی متولیان امر نیز خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه کمکی در این ایام صورت نگرفته است. به شخصه این توقع را از مسوولان شهر خود داشتم که به ما سر بزنند و حداقل آثار صنایع دستی هنرمندان را به بهانه حمایت و به منظور استفاده از آنها برای هدیه خریداری کنند، اما حتی این رویکرد نیز در میان آنها وجود نداشت.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.