«پوریا شکیبایی» با نمایش در خانه هنرمندان ایران

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش «وقتی آنقدری که باید همدیگر را زجر داده ایم» نوشته مارتین کریمپ، با ترجمه خاطره کرد کریمی و کارگردانی مجتبی جدی اجراهای خود را از شب گذشته با نقش‌آفرینی (بازیگران به ترتیب ورود به صحنه): پوریا شکیبایی، نازنین حشم دار، پریسا هاشم پور، پریوش حاجی قدیری، نیکا زرانی، متین

کد خبر : 445910
تاریخ انتشار : جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷
«پوریا شکیبایی» با نمایش در خانه هنرمندان ایران

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش «وقتی آنقدری که باید همدیگر را زجر داده ایم» نوشته مارتین کریمپ، با ترجمه خاطره کرد کریمی و کارگردانی مجتبی جدی اجراهای خود را از شب گذشته با نقش‌آفرینی (بازیگران به ترتیب ورود به صحنه): پوریا شکیبایی، نازنین حشم دار، پریسا هاشم پور، پریوش حاجی قدیری، نیکا زرانی، متین مختومی، علیرضا لطفی زاده در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران آغاز کرد.

مجتبی جدی پیش از این تجربه کارگردانی نمایش‌هایی همچون؛ سعادت لرزان، مردمان تیره روز، ادیپ افغانی، چشم های بسته از خواب، تجربه های اخیر، امان و.‌.. را در کارنامه خود دارد. وی همچنین نمایش «سو قصدهایی به زندگی آن زن» از همین نویسنده را برای اولین بار در ایران به روی صحنه برده است.
این نمایش اقتباسی از رمان «پاملا یا پاداش پاکدامنی» نوشته ساموئل ریچاردسون است. مارتین کریمپ نویسنده بریتانیایی، از مطرح ترین نمایشنامه‌نویسان معاصر جهان به حساب می‌آید و منتقدان ادبی جهان، او را در زمره نویسندگان پست مدرن و همچنین تئاتر تهاجمی به حساب می آورند. بعضی دیگر از منتقدان نیز، نوع شخصیت پردازی در نمایشنامه‌های کریمپ را با فیلم‌های دیوید لینچ مقایسه کرده‌اند و بر این باورند که شخصیت‌های سرسخت و بی‌رحم آثار کریمپ یادآور شخصیت‌های سرسخت، خشن و پیچیده آثار دیوید لینچ هستند. فرم و زبان نمایش از مهمترین ویژگی های این نویسنده به حساب می‌آید که می‌توان این ویژگی‌ها را در ادامه سنت نمایشی ساموئل بکت، هارولد پینتر و سارا کین دانست. در نمایشنامه‌های کریمپ همه چیز در مرز حرکت می‌کند، در مرز تاریکی و عدم اطمینان. او نسبت به روابط انسانی دیدگاه تاریک و تلخی دارد. هیچ یک از شخصیت‌های آثارش عشق و لذت را عمیقا تجربه نمی‌کنند و در دنیایی تلخ و گزنده به سر می‌برند. بعضی از منتقدان نیز او را در زمره نمایشنامه‌نویسان تجربی می‌دانند.
از عوامل این نمایش می‌توان به؛ طراح گرافیک: وحید رزاقی، طراح صحنه: پریوش حاجی قدیری، طراح لباس: آیسن آق آتابای، طراح نور: نازنین یارویسی، ساخت ویدئو: یوسف جوان آراسته، دستیاران کارگردان: ابوالفضل کریم زاده و علیرضا لطفی زاده، ساخت دکور: محمد عابدی نسب و مدیر روابط عمومی: امیر پارسائیان‌مهر اشاره کرد.

«پوریا شکیبایی» با نمایش در خانه هنرمندان ایران

۵۷۵۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.