پوتین و شی متعهد شدند از یوان استفاده کنند زیرا روسیه و چین به تسویه ارزهای ملی می‌پردازند – اقتصاد بیت‌کوین نیوز

[ad_1] به عنوان بخشی از مذاکراتی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در حال حاضر در روسیه انجام می دهند، روسیه متعهد شده است که از یوان چین به عنوان ارز تسویه حساب با کشورهای آسیایی، آفریقایی و لاتام استفاده کند. پوتین بیان کرد که استفاده از ارزهای

کد خبر : 337005
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۵:۰۰
پوتین و شی متعهد شدند از یوان استفاده کنند زیرا روسیه و چین به تسویه ارزهای ملی می‌پردازند – اقتصاد بیت‌کوین نیوز

[ad_1]

به عنوان بخشی از مذاکراتی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در حال حاضر در روسیه انجام می دهند، روسیه متعهد شده است که از یوان چین به عنوان ارز تسویه حساب با کشورهای آسیایی، آفریقایی و لاتام استفاده کند. پوتین بیان کرد که استفاده از ارزهای ملی برای تجارت بین المللی “باید بیشتر تشویق شود.”

روسیه از استفاده از یوان چین در تسویه حساب های بین المللی حمایت می کند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهاراتی مبنی بر جایگزینی دلار آمریکا به عنوان ارز تسویه حساب برای پرداخت های بین المللی ارائه کرده است. در بخشی از سفری که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به روسیه انجام می دهد، پوتین نظر مثبت خود را در مورد استفاده از یوان چین به عنوان نوعی پرداخت در تجارت دوجانبه به ویژه با اقتصادهای نوظهور ابراز کرد.

به نقل از خبرگزاری تاس، پوتین گفت:

ما از استفاده از یوان چین در پرداخت‌های بین روسیه و کشورهای آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین حمایت می‌کنیم.

در حال حاضر، دو سوم مبادلات تجاری انجام شده بین روسیه و چین با استفاده از ارزهای ملی مدیریت می شود و به گفته پوتین، این امر باید با سطح عمیق تری از یکپارچگی بین بانک ها و مؤسسات بازار در هر دو کشور توسعه یابد.

دور شدن از دلار

روسیه بخشی از یک گروه جهانی از کشورهایی است که به عنوان بخشی از ترتیبات پرداخت دوجانبه و چندجانبه خود در تلاشند تا از دلار آمریکا دور شوند. در ماه آگوست، انجمن ارتباطات مالی بین بانکی جهانی (SWIFT) اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان می داد روسیه سومین بازار بزرگی است که از یوان برای پرداخت های جهانی استفاده می کند. همچنین در آن زمان، یوان چین در رتبه پنجم پرکاربردترین ارزها برای این تسویه حساب ها قرار داشت.

با این حال، به گفته تحلیلگران، این ارقام ممکن است به دلیل پیکربندی جهانی جدید که درگیری فعلی روسیه و اوکراین در بازارهای اقتصادی ایجاد می کند، افزایش یابد. دونگ دنگسین، مدیر موسسه مالی و اوراق بهادار دانشگاه ووهان، اظهار داشت:

اگر تحریم ها علیه روسیه ادامه یابد، سهم در استفاده از آن همچنان افزایش خواهد یافت.

با این حال، برخی دیگر معتقدند که این اتکا به یوان چین ممکن است در دراز مدت برای روسیه مضر باشد. الکساندرا پروپوپنکو، تحلیلگر بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی، نوشت:

روسیه وابستگی دلاری خود را با اتکا به یوان عوض می کند. در صورت بدتر شدن روابط با چین، روسیه ممکن است با زیان ذخایر و اختلال در پرداخت مواجه شود.

گروه های دیگر برنامه های خود را برای دور شدن از دلار دارند. کشورهای بریکس – روسیه که یکی از آنهاست – در حال حاضر برای انتشار ارز ذخیره خود کار می کنند. در ماه ژانویه، برزیل و آرژانتین نیز اعلامیه هایی مبنی بر ایجاد یک ارز مشترک لاتام برای تسویه حساب کردند.

برچسب ها در این داستان

آسیا، بریکس، چین، یوان چین، شهرک های بین المللی، لاتام، روسیه، سویفت، دلار آمریکا، ولادیمیر پوتین، شی جین پینگ

نظر شما در مورد استفاده روسیه از یوان چین برای شهرک سازی بین المللی چیست؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شده است. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تأثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، Salma Bashir Motiwala / Shutterstock.com

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.