پوتین در جریان سفر شی جینپینگ توضیحاتی درباره موضع روسیه در قبال اوکراین ارائه خواهد کرد

[ad_1] (رویترز) – کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور چین، در جریان سفر رسمی شی جینپینگ به روسیه که از روز دوشنبه آغاز می شود، “توضیحات” مفصلی درباره دیدگاه روسیه در مورد مناقشه اوکراین ارائه خواهد کرد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین طی تماسی با خبرنگاران گفت که دو رهبر در مورد موضوعات طرح

کد خبر : 335910
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
پوتین در جریان سفر شی جینپینگ توضیحاتی درباره موضع روسیه در قبال اوکراین ارائه خواهد کرد

[ad_1]

(رویترز) – کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور چین، در جریان سفر رسمی شی جینپینگ به روسیه که از روز دوشنبه آغاز می شود، “توضیحات” مفصلی درباره دیدگاه روسیه در مورد مناقشه اوکراین ارائه خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین طی تماسی با خبرنگاران گفت که دو رهبر در مورد موضوعات طرح صلح اوکراین که ماه گذشته توسط پکن پیشنهاد شد، گفتگو خواهند کرد.

پسکوف گفت: «به هر طریقی، موضوعاتی که در این طرح مطرح شده است، به ناچار در جریان تبادل نظر درباره اوکراین» بین پوتین و شی، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

اما در اینجا، البته، توضیحات جامعی از سوی رئیس جمهور پوتین ارائه خواهد شد تا رئیس جمهور چین بتواند دیدگاه دست اولی از لحظه فعلی از طرف روسیه داشته باشد.

مقاله 12 ماده‌ای چین که خواستار گفت‌وگو بین دو طرف بود، هیچ نقشه راهی برای پایان دادن به جنگ که اکنون در سیزدهمین ماه خود قرار دارد، ندارد. اوکراین محتاطانه از آن استقبال کرد اما با توجه به امتناع چین از محکوم کردن تهاجم روسیه، ایالات متحده نادیده گرفته شد.

شی قرار بود حوالی ساعت 1030 به وقت گرینویچ وارد مسکو شود و بعدازظهر دوشنبه با پوتین گفتگوهای “غیررسمی” یک به یک و پس از آن شام داشته باشد. مذاکرات رسمی برای سه شنبه برنامه ریزی شده است.

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا چین می تواند واسطه ای بین مسکو و واشنگتن باشد، از پاسخ مستقیم خودداری کرد.

در حال حاضر، ما شاهد یک خط مستمر برای جلوگیری از هر گونه کاهش سرعت در خصومت هستیم. واشنگتن، وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا به طور علنی و رسمی در مورد این موضوع صحبت می کنند.»

مسکو ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی را به ریختن سلاح به اوکراین به منظور تحمیل “شکست استراتژیک” به روسیه متهم می کند. واشنگتن و متحدانش می گویند که در حال مسلح کردن اوکراین هستند تا به این کشور کمک کنند تا در برابر تهاجم بی دلیل روسیه و تصرف زمین به سبک امپریالیستی دفاع کند.

پسکوف گفت: «ایالات متحده به موضع خود که با هدف تحریک بیشتر درگیری، جلوگیری از کاهش شدت خصومت ها و پمپاژ سلاح به اوکراین است، پایبند است.»

(گزارش رویترز، نوشته مارک ترولیان؛ ویرایش توسط گرت جونز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.