پوتین برای جنگ با اوکراین اعلام بسیج عمومی کرد

به گزارش وب‌سایت گاردین، این سخنرانی مهم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای شب گذشته هماهنگ شده بود اما در نهایت به امروز موکول شد. ولادیمیر پوتین در ابتدای صحبت‌هایش گفت: سخنرانی من خطاب به روس‌ها، مردمان دونتسک و لوهانسک، سکنه خرسون و مناطق زاپوریژیا و دیگر مناطق آزاد شده است. ولادیمیر پوتین گفت که صحبت‌هایش

کد خبر : 258134
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۷:۴۹
پوتین برای جنگ با اوکراین اعلام بسیج عمومی کرد



به گزارش وب‌سایت گاردین، این سخنرانی مهم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای شب گذشته هماهنگ شده بود اما در نهایت به امروز موکول شد.

ولادیمیر پوتین در ابتدای صحبت‌هایش گفت: سخنرانی من خطاب به روس‌ها، مردمان دونتسک و لوهانسک، سکنه خرسون و مناطق زاپوریژیا و دیگر مناطق آزاد شده است.

ولادیمیر پوتین گفت که صحبت‌هایش در مورد سیاست‌های خصمانه نخبگان غربی است که تلاش‌ دارند تا سلطه خودشان را حفظ کنند. پوتین گفت: هدف غرب نابودی روسیه است، آنها علنا می‌گویند که فروپاشی شوروی را مدیریت کردند و اکنون وقت روسیه رسیده است. کی‌یف آشکارا طرح‌های حل مناقشه در دونباس را کنار گذاشت و ادعای دستیابی به سلاح هسته‌ای را اعلام کرد و گفت حمله به کریمه ممکن است رخ دهد.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: اهداف اصلی عملیات ویژه روسیه همانطور باقی مانده؛ لوهانسک به طور کامل آزاد شد و قسمتی از دونتسک هم آزاد شده است.

پوتین به دولتش و وزارت دفاع روسیه دستور داد تا وضعیت حقوقی داوطلبان و نیروهای شبه‌نظامی دونباس را در سریع‌ترین زمان ممکن روشن کند. او همچنین گفت که کی‌یف بعد از آغاز عملیات نظامی روسیه واکنش مثبتی به پیشنهادهای روسیه نشان داد اما غرب، اوکراین را موظف کرد تا مذاکرات را رها کند.

پوتین گفت: سیاست ارعاب و وحشت رژیم کی‌یف هر روز وحشیانه‌تر می‌شود. روسیه برای تضمین امنیت در جریان همه‌پرسی در دونباس و سایر مناطق، هر کاری انجام خواهد داد.

رئیس‌جمهوری روسیه با مجموعه‌ای از اتهامات علیه کشورهای غربی ادامه داد و گفت که سال‌ها “نفرت کامل” علیه روسیه وجود داشته است. او غرب را به آغاز جنگ علیه روسیه در اوکراین در سال ۲۰۱۴ متهم کرد.

پوتین می‌گوید که عملیات نظامی “پیشگیرانه” تنها گزینه ممکن بود زیرا غرب از به دست آمدن راه‌حل مسالمت‌آمیز برای “مشکل دونباس” و ادعای حق استفاده از سلاح‌های هسته‌ای خودداری کرد.

پوتین گفت مردم دونباس در “گروگان” کی‌یف هستند. او مردمی را که در کنار ارتش روسیه می‌جنگند به عنوان “میهن‌پرست واقعی” توصیف کرد. پوتین می‌گوید داوطلبانی که در کنار ارتش حرفه‌ای روسیه می‌جنگند، باید از همان پرداخت‌ها و تضمین‌های اجتماعی برخوردار شوند.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت که ارتش اوکراین توسط ناتو آموزش دیده و در واقع از سوی فرماندهان خارجی هدایت می‌شود. سیاست‌های “ترور و ارعاب” علیه روسیه تشدید شده است.

او درباره رفراندوم‌ها هم گفت، روسیه هرکاری از دست بربیاید برای تضمین شرایط ایمن برگزاری رفراندوم‌ها انجام می‌دهد تا مردم بتوانند خواسته خود را بگویند. رئیس‌جمهوری روسیه همچنین ادامه داد: ارتش ما به عنوان خط مقدم نظامی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر در مقابل کل عملیات نظامی غرب عمل می‌کند. ما برای دفاع از سرزمین خود از بسیج نسبی حمایت می‌کنیم. تاکیدم بر بسیج نسبی است چون فقط برای کسانی است که نیروی ذخیره هستند و به خدمت فراخوانده می‌شوند. این حکم امضا شده است.

پوتین همچنین گفت، روسیه از برگزاری رفراندوم‌های اعلام شده در لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به منظور پیوستن به فدراسیون روسیه حمایت می‌کند. او همچنین غرب را به آغاز جنگ علیه روسیه در اوکراین در ۲۰۱۴ متهم کرد و افزود: غرب در سیاستگذاری ضد روس خود از تمامی خطوط عبور کرده است. غرب به دنبال نابودی روسیه است و از تهدید اتمی استفاده می‌کند.

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد: از تمامی ابزار در دسترسی استفاده می‌کنیم و آنهایی که تلاش می‌کنند تا از تهدید اتمی علیه روسیه استفاده کنند، خواهند دید که ورق بر می‌گردد. من بلوف نمی‌زنم.

پوتین همچنین ادامه داد: تهدید اتمی مورد استفاده قرار گرفته است. ما نه تنها در مورد گلوله‌باران نیروگاه اتمی زاپوریژیا آن هم با تشویق‌های غرب صحبت می‌کنیم که تهدید به فاجعه هسته‌ای است، بلکه در مورد اظهارات نمایندگان ارشد کشورهای ناتو در مورد امکان و مجاز بودن استفاده از تسلیحات کشتار جمعی علیه روسیه حرف می‌زنیم که همان تسلیحات اتمی است.

او افزود: باید یادآورم شوم آنهایی که چنین اظهاراتی را درباره روسیه مطرح می‌کنند باید بدانند که کشور ما هم ابزار مختلفی برای نابودی دارد و در برخی از موارد این ابزار، از داشته‌های کشورهای ناتو هم پیشرفته‌تر هستند. وقتی یکپارچگی قلمروی کشور ما تهدید شود، ما از تمامی این ابزار برای حفاظت از مردم و کشور روسیه استفاده می‌کنیم.

به دنبال صحبت‌های پوتین، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه هم گفت که اوکراین تقریبا نیمی از ارتش خود یا به عبارتی بیش از ۱۰۰ هزار نیرو را از دست داده است. شویگو گفت: در مرحله ابتدایی، نیروهای مسلح اوکراین حدود ۲۰۱ هزار تا ۲۰۲ هزار نیرو بود. اکنون بیش از ۱۰۰ هزار مجروج وجود دارد. همزمان بیش از ۶۱ هزار تن کشته و بیش از ۴۹ هزار تن زخمی شده‌اند. آنها نیمی از نیروهای مسلح خودشان را از دست دادند.

۳۱۱۳۱۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.