پهپادهای “کامیکاز” روسیه به کیف حمله کردند، پوتین به متحد بلاروس رسید

[ad_1] نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور 30 ​​پهپاد را در سومین حمله هوایی روسیه به پایتخت اوکراین در شش روز گذشته و آخرین حمله در یک سری حملات از ماه اکتبر که شبکه انرژی اوکراین را هدف قرار داده بود، سرنگون کرد و باعث خاموشی گسترده در زیر صفر شد.

کد خبر : 295353
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰:۴۹
پهپادهای “کامیکاز” روسیه به کیف حمله کردند، پوتین به متحد بلاروس رسید

[ad_1]

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور 30 ​​پهپاد را در سومین حمله هوایی روسیه به پایتخت اوکراین در شش روز گذشته و آخرین حمله در یک سری حملات از ماه اکتبر که شبکه انرژی اوکراین را هدف قرار داده بود، سرنگون کرد و باعث خاموشی گسترده در زیر صفر شد. دما

مقامات گفتند که حداقل سه نفر در منطقه کیف زخمی و 9 ساختمان آسیب دیده اند.

آژانس انرژی اتمی اوکراین روسیه را به ارسال یکی از پهپادها بر فراز بخشی از نیروگاه اتمی اوکراین جنوبی در منطقه میکولایف متهم کرد.

انرژی اتم در تلگرام نوشت: «این یک نقض مطلقاً غیرقابل قبول ایمنی هسته ای و تشعشعی است.

نیروهای متجاوز روسیه اکنون مجتمع راکتور هسته ای Zaporizhzhia، بزرگترین رآکتور اروپا، در جنوب شرقی اوکراین در نزدیکی خط مقدم را اشغال کرده اند.

پهپادهای “کامیکازه” که در این حملات استفاده می شوند، هواپیماهای بدون سرنشین یکبار مصرف ارزان قیمتی هستند که قبل از سقوط سریع و انفجار به سمت هدف خود پرواز می کنند.

یکی از شاهدان رویترز گفت که در طول شب آتش سوزی در یک تاسیسات انرژی در منطقه شوچنکیفسکی در مرکز کیف که اغلب مورد هدف قرار می گیرد، شعله ور شد.

“من صدای انفجار را شنیدم. و در عرض سه یا چهار دقیقه صدای انفجار دیگری شنیدم.

منطقه سولومیانسکی در بخش غربی کیف، یک مرکز حمل و نقل شلوغ، محل قرارگیری ایستگاه قطار و یکی از دو فرودگاه مسافربری شهر، نیز مورد حمله قرار گرفت.

مقامات کیف گفتند که 18 پهپاد از 23 پهپاد بر فراز این شهر 3.6 میلیون نفری سرنگون شده است.

شهردار ویتالی کلیچکو در برنامه پیام رسان تلگرام گفت: در نتیجه حمله به پایتخت، تأسیسات زیرساختی حیاتی آسیب دیدند. مهندسان در حال کار برای تثبیت سریع وضعیت با تامین انرژی و گرما هستند.

اولسکی کولبا، فرماندار منطقه اطراف کیف گفت که زیرساخت ها و خانه های شخصی آسیب دیده و دو نفر زخمی شده اند. او گفت که سه منطقه بدون برق مانده است.

فعالیت بلاروس

در شمال غربی اوکراین، ماه‌هاست که فعالیت نظامی مستمر روسیه و بلاروس در بلاروس، متحد نزدیک کرملین که نیروهای مسکو از آن به عنوان سکوی پرتاب برای حمله نافرجام خود به کیف در ماه فوریه استفاده کردند، وجود داشته است.

سفر پوتین برای گفتگو با الکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس، اولین سفر او از سال 2019 به مینسک بود – قبل از همه‌گیری و موج اعتراضات خیابانی بلاروس در سال 2020 که لوکاشنکو با حمایت کرملین سرکوب شد.

سرهی نایف، فرمانده نیروهای مشترک اوکراینی، گفت: «در طول (این مذاکرات) سؤالاتی برای تجاوز بیشتر به اوکراین و مشارکت گسترده‌تر نیروهای مسلح بلاروس در عملیات علیه اوکراین، به ویژه، به نظر ما، در زمین بررسی خواهد شد. قبل از ورود پوتین گفت.

لوکاشنکو مکرراً گفته است که قصد ندارد نیروهای کشورش را به اوکراین بفرستد، جایی که تهاجم مسکو اخیراً با یک رشته عقب‌نشینی در میدان نبرد در مقابل یک ضد حمله بزرگ اوکراینی به شدت شکست خورده است.

کرملین این پیشنهاد را که پوتین می‌خواهد بلاروس را به سمت نقش فعال‌تری در درگیری سوق دهد، رد کرد. خبرگزاری ریانووستی به نقل از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، چنین گزارش هایی را “بی اساس” و “احمقانه” خواند.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد، نیروهای روسی که در ماه اکتبر به بلاروس نقل مکان کردند، تمرینات تاکتیکی گردان انجام خواهند داد. هنوز مشخص نیست که آنها چه زمانی شروع به کار خواهند کرد.

درگیری 10 ماهه در اوکراین که بزرگترین درگیری در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است، ده ها هزار نفر را کشته، میلیون ها نفر را از خانه های خود رانده و شهرها را به ویرانه تبدیل کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که نیروهای مسلح در شهر باخموت – صحنه شدیدترین درگیری‌ها طی هفته‌های متمادی در حالی که روسیه تلاش می‌کند در استان دونتسک در شرق اوکراین پیشروی کند، مستحکم هستند.

او گفت: «ما کنترل شهر را در دست داریم، با وجود اینکه اشغالگران هر کاری انجام می‌دهند تا هیچ دیواری سالم باقی نماند.»

روز دوشنبه، زلنسکی از رهبران غربی در نشستی در لتونی درخواست کرد تا طیف وسیعی از سیستم‌های تسلیحاتی به ویژه تانک‌های جنگی مدرن، سامانه‌های دفاع هوایی و توپخانه را تامین کنند.

زلنسکی در سخنرانی خود از طریق لینک ویدیویی گفت که پهپادهای مورد استفاده در حملات روز دوشنبه بخشی از یک دسته جدید حدود 250 فروندی است که روسیه از ایران خریداری کرده است. ایران تأیید کرده است که پهپادهای مسکو را تامین کرده است، اما گفته است که این قبل از حمله بوده است.

دنیس پوشیلین، مدیر مستقر در روسیه در بخشی از منطقه دونتسک که تحت کنترل مسکو است، گفت که نیروهای اوکراینی یک بیمارستان در شهر دونتسک را گلوله باران کردند که در نتیجه یک نفر کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور در 24 ساعت گذشته چهار موشک ضد تشعشع HARM ساخت آمریکا را بر فراز منطقه بلگورود در مرز اوکراین سرنگون کرده اند.

رویترز نمی تواند به طور مستقل گزارش های میدان نبرد را تأیید کند.

پوتین آنچه را که «عملیات نظامی ویژه» روسیه در اوکراین می‌خواند، به عنوان لحظه‌ای معرفی می‌کند که مسکو سرانجام در مقابل بلوک غربی به رهبری ایالات متحده ایستاد که به دنبال سرمایه‌گذاری از سقوط اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 با نابودی روسیه بود.

کیف و غرب می گویند که ادعای او مزخرف است و پوتین هیچ توجیهی برای جنگی به سبک امپریالیستی برای بازگرداندن سلطه بر جمهوری سابق روسیه و کنترل مسکو بر حدود یک پنجم اوکراین ندارد.

(نوشته لینکلن فست، نیک مکفی و مارک هاینریش؛ ویرایش توسط شری ناواراتنام، توماس جانوفسکی و هیو لاوسون)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.