پهپادهای روسی به زیرساخت های حیاتی در کیف و اطراف آن حمله می کنند

اوکراینی‌ها در حالی که پدافند هوایی آنها موشک‌ها و پهپادهای روسیه را در اولین ساعات سال نو از آسمان منفجر می‌کرد، از بالکن تشویق می‌کردند، که روسیه با حمله به اهداف غیرنظامی در سراسر اوکراین آغاز شد. «افتخار بر اوکراین! افتخار قهرمانان!» در حالی که آژیرهای حمله هوایی فریاد می زدند، برخی فریاد می زدند.

کد خبر : 301163
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
پهپادهای روسی به زیرساخت های حیاتی در کیف و اطراف آن حمله می کنند


اوکراینی‌ها در حالی که پدافند هوایی آنها موشک‌ها و پهپادهای روسیه را در اولین ساعات سال نو از آسمان منفجر می‌کرد، از بالکن تشویق می‌کردند، که روسیه با حمله به اهداف غیرنظامی در سراسر اوکراین آغاز شد.

«افتخار بر اوکراین! افتخار قهرمانان!» در حالی که آژیرهای حمله هوایی فریاد می زدند، برخی فریاد می زدند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه با قدردانی از اوکراینی ها به دلیل قدردانی از سربازان و یکدیگر گفت: نیروهای اوکراینی 45 پهپاد شاهد ساخت ایران را که توسط روسیه شلیک شده بود در اولین شب سال سرنگون کردند.

او درباره روس‌ها گفت: «پهپادها، موشک‌ها و هر چیز دیگری به آنها کمک نمی‌کند. “چون ما متحد هستیم. آنها فقط با ترس متحد می شوند.»

با این حال، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی سخت‌گیرانه در سال نو میلادی، هیچ گونه توقفی در حمله به اوکراین نشان داد.

اداره نظامی اوکراین اعلام کرد تا ساعت 3 صبح (0100 GMT)، سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین 20 شی هوایی را در بالای کیف منهدم کردند.

الکسی کولبا، فرماندار کیف گفت: «در منطقه و در پایتخت صدای بلند است: حملات پهپادهای شبانه.

روس‌ها چندین موج پهپاد شاهد را پرتاب کردند. هدف قرار دادن تاسیسات زیرساختی حیاتی پدافند هوایی در حال کار است.» او در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام گفت.

شهردار ویتالی کلیچکو گفت که پیش از این، یک نفر بر اثر آوار هواپیمای بدون سرنشین منهدم شده بر فراز کیف که به یک جاده برخورد کرد و به ساختمانی در یکی از مناطق شمال شرقی پایتخت آسیب رساند، زخمی شد.

کلیچکو در اپلیکیشن تلگرام گفت، یک مرد 19 ساله در منطقه عمدتا مسکونی Desnianskiy، در ساحل چپ رودخانه Dnipro به بیمارستان منتقل شد.

رویترز قادر به تأیید مستقل این اطلاعات نبود.

فرماندهی نظامی منطقه در شرق اوکراین اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی 9 پهپاد ساخت ایران را بر فراز مناطق دنیپروپتروفسک و زاپوریژژیا تا ساعات اولیه روز دوشنبه منهدم کردند.

سال نو در سنگر

بریجت برینک، سفیر ایالات متحده در اوکراین در توییتر خود نوشت: «روسیه در ساعات اولیه سال نو میلادی سرد و بزدلانه به اوکراین حمله کرد. اما به نظر می رسد پوتین هنوز نمی داند که اوکراینی ها از آهن ساخته شده اند.

سربازان سال نو را در خط مقدم استان دونتسک در شرق اوکراین جشن گرفتند. یکی از سربازان، پاولو پریژهدسکی، 27 ساله، آهنگی را که پس از کشته شدن 12 نفر از همرزمانش در یک شب بر روی گیتار نوشته بود، نواخت.

او به رویترز گفت: «مایه تاسف است که به جای ملاقات با دوستان، جشن گرفتن و دادن هدایا به یکدیگر، مردم مجبور به جستجوی سرپناه شدند و برخی کشته شدند.

این یک تراژدی بزرگ است که هرگز قابل بخشش نیست. به همین دلیل است که سال نو غم انگیز است.»

در یک سنگر نزدیک، سرباز اوله زهرودسکی، 49 ساله، گفت که پس از فراخوانی پسرش به عنوان سرباز ذخیره، داوطلب شده است. اکنون پسرش در بیمارستان بستری است و به دلیل آسیب مغزی برای جان خود می جنگد، در حالی که پدرش در جبهه حضور دارد.

او در حالی که اشک هایش را نگه داشت گفت: «الان خیلی سخت است.

‘سال نو مبارک’

آندری نبیتوف، رئیس پلیس کیف، عکسی را در اپلیکیشن تلگرام منتشر کرد که نشان می‌دهد تکه‌ای از پهپاد مورد استفاده در حمله به پایتخت قرار گرفته است که روی آن یک تابلوی دست‌نویس به زبان روسی با عنوان «سال نو مبارک» نوشته شده است.

نبیتوف گفت: “این خرابه در جبهه نیست، جایی که نبردهای شدید در جریان است، اینجا در زمین های ورزشی است که کودکان در آن بازی می کنند.”

روسیه از زمانی که پوتین در فوریه دستور حمله به او را صادر کرد، شهرهای اوکراین را با خاک یکسان کرده و هزاران غیرنظامی را کشته است و می‌گوید اوکراین یک کشور مصنوعی است که دیدگاه غرب‌گرایانه آن امنیت روسیه را تهدید می‌کند.

روسیه که هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد می کند، از آن زمان مدعی شده است که حدود یک پنجم اوکراین را ضمیمه خود کرده است.

اوکراین با حمایت نظامی غرب مقابله کرده است و نیروهای روسیه را از بیش از نیمی از سرزمینی که تصرف کرده بودند بیرون رانده است. در هفته‌های اخیر، خطوط مقدم تا حد زیادی ساکن بوده و هزاران سرباز در جنگ‌های شدید جان خود را از دست داده‌اند.

روسیه می گوید هدف حملات هوایی آن کاهش توانایی اوکراین برای جنگ است. کیف می گوید که آنها هیچ هدف نظامی ندارند و قصد دارند به غیرنظامیان صدمه بزنند که جنایت جنگی است.

پوتین در یک سخنرانی در شب سال نو در جمع گروهی که لباس نظامی به تن داشتند، به جای پس‌زمینه معمولی دیوارهای کرملین، گفت: «مهمترین چیز سرنوشت روسیه است.

دفاع از وطن وظیفه مقدس ما در قبال اجداد و فرزندانمان است. عدالت اخلاقی و تاریخی در کنار ماست.»

فرماندار این منطقه روز دوشنبه گفت که حمله هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی به تاسیسات برق در منطقه بریانسک روسیه در مرز اوکراین آسیب رساند و افزود که تلفات جانی نداشته است.

روسیه هفته گذشته اعلام کرد که یک پهپاد اوکراینی را در نزدیکی یکی از پایگاه های بمب افکن دوربرد در عمق خاک خود سرنگون کرده و سه پرسنل نیروی هوایی کشته شده اند.

رویترز قادر به تایید مستقل این گزارش نبود.

(گزارش توسط دفاتر رویترز؛ نوشته پیتر گراف، لیدیا کلی، دن پلشوک و مایکل پری؛ ویرایش توسط کلارنس فرناندز، رابرت بیرسل)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.