پهپادهای آمریکایی در راه امارات متحده عربی/ عکس

[ad_1] تینا مزدکی: ظاهرا بنابر دلایلی این معامله برای مدتی به تعویق افتاده بود، اما به گفته مقامات امارات آن‌ها تمام تلاش خود را کردند تا راه را برای پیشبرد قرارداد MQ-9 هموار کنند. وزارت امور خارجه ایالات متحده نیز به تعهد خود تایید کرده است و تمایل خود به ادامه روند فروش MQ-9 را

کد خبر : 460316
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
پهپادهای آمریکایی در راه امارات متحده عربی/ عکس

[ad_1]

تینا مزدکی: ظاهرا بنابر دلایلی این معامله برای مدتی به تعویق افتاده بود، اما به گفته مقامات امارات آن‌ها تمام تلاش خود را کردند تا راه را برای پیشبرد قرارداد MQ-9 هموار کنند. وزارت امور خارجه ایالات متحده نیز به تعهد خود تایید کرده است و تمایل خود به ادامه روند فروش MQ-9 را نشان داده است. از طرفی با جدایی قراردادهای MQ-9 و F-35 که اکنون توسط جنرال اتمیکس تایید شده است، پیش‌بینی می‌شود که امارات متحده عربی بتواند 18 فروند MQ-9B SeaGuardian را در سال جاری خریداری کند. رئیس سیستم‌های هوانوردی جنرال اتمیکس (GA-ASI) گفت: نامه رسمی درخواستی از امارات بین سه تا شش ماه آینده مجددا ارسال می‌شود.

پهپادهای آمریکایی در راه امارات متحده عربی/ عکس

اهمیت MQ-9 برای امارات

با پیشرفت این معامله، کارشناس اماراتی به نگرانی‌های مربوط به فناوری شبکه چینی هواوی پرداخت. وی با تاکید بر اینکه وجود فناوری شبکه چینی امنیت آن را تهدید نمی‌کند، تصریح کرد که MQ-9B منحصراً از طریق پیوندهای ماهواره‌ای عمل می‌کند. در واقع هدف این شفاف‌سازی کاهش هرگونه نگرانی بالقوه است و بر انعطاف پذیری فناوری MQ-9B تاکید می‌کند.

سال گذشته، جنرال اتمیکس برنامه‌های خود را برای ادغام موشک‌های گروه EDGE اماراتی در سکوی MQ-9B SkyGuardian فاش کرد که گامی مهم در جهت ارتقای قابلیت‌های دفاعی امارات و ارتقای استقلال این کشور در اقدامات دفاعی است. اگر قرارداد MQ-9 به نتیجه برسد، جنرال اتمیکس بر تولید پلت فرم در ایالات متحده نظارت خواهد کرد و ادغام موشک و آزمایش آن در امارات متحده عربی انجام خواهد شد.

پهپادهای آمریکایی در راه امارات متحده عربی/ عکس

کارشناسان MQ-9B را به نوعی یک عامل قدرت برای امارات متحده عربی در تقویت نظارت، شناسایی و قابلیت‌های حمله احتمالی می‌دانند. این اقدام همچنین بر تقاضای فزاینده برای فناوری هواپیماهای بدون سرنشین در خاورمیانه تأکید می‌کند، زیرا جنرال اتمیکس پیش‌بینی می‌کند که سایر بازیگران منطقه از جمله عربستان سعودی علاقه‌مند به چنین فناوری باشند.

با پیشرفت قرارداد MQ-9، امارات متحده عربی می‌تواند به عنوان یک بازیگر مهم در سیستم‌های هوایی بدون سرنشین و قابلیت‌های دفاعی شناخته شود. با این حال، در ماه‌های اخیر، پهپاد MQ-9B به دلیل آسیب‌پذیری‌های خود هنگام عملیات در میدان نبرد مدرن مورد بررسی قرار گرفته است. این نگرانی با حوادثی برجسته شده است که در آن دشمنان با موفقیت پهپاد را سرنگون کردند و باعث ارزیابی مجدد اثربخشی و انعطاف پذیری آن در محیط‌های مورد بحث شد.

منبع: eurasiantimes

227323

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.