پنهان کاری در زندگی مشترک؛ نشانه‌ها و روش برخورد

[ad_1] پنهان‌کاری یکی از زنگ خطرها در رابطه عاطفی محسوب می‌شود. گرچه شریک عاطفی پنهان‌کار بالاخره رسوا می‌شود، نشانه‌هایی برای پی‌بردن به پنهان‌کاری او وجود دارد. در این مقاله درباره پنهان کاری همسر، نشانه‌های آن و روش برخورد با این وضعیت می‌گوییم. با ما همراه باشید. منظور از پنهان‌کاری در رابطه چیست؟ دیده‌اید افرادی را

کد خبر : 472262
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
پنهان کاری در زندگی مشترک؛ نشانه‌ها و روش برخورد

[ad_1]

پنهان‌کاری یکی از زنگ خطرها در رابطه عاطفی محسوب می‌شود. گرچه شریک عاطفی پنهان‌کار بالاخره رسوا می‌شود، نشانه‌هایی برای پی‌بردن به پنهان‌کاری او وجود دارد. در این مقاله درباره پنهان کاری همسر، نشانه‌های آن و روش برخورد با این وضعیت می‌گوییم. با ما همراه باشید.

منظور از پنهان‌کاری در رابطه چیست؟

دیده‌اید افرادی را که سعی می‌کنند هرطور شده رابطه عاطفی‌شان را پنهان نگه دارند؟ گرچه ممکن است این افراد دلایل خاص خودشان را برای این رفتار ناخوشایند داشته باشند، شریک عاطفی این افراد با پی‌بردن به پنهان کاری همسر یا شریک عاطفی خود احساس ناامنی و سردرگمی می‌کند.

معمولا افرادی میل به پنهان‌کاری در رابطه دارند که نمی‌توانند متعهد بمانند یا اهل روابط عاطفی پایدار و طولانی‌مدت نیستند. ممکن است فرد پنهان‌کار در فضای خصوصی رابطه بسیار محبت‌آمیز رفتار کند، اما در فضاهای عمومی طوری رفتار می‌کند که انگار مجرد است و هیچ رابطه‌ای ندارد.

رونیکس

نشانه‌های پنهان کاری در رابطه

۱. سکوت در شبکه‌های اجتماعی

معمولا بیشتر افراد عکس‌های دونفره یا محتوایی از لحظات به‌یادماندنی‌شان را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان و عزیزانشان به اشتراک می‌گذارند. همسرتان در شبکه‌های اجتماعی فعال است و هیچ نشانه‌ای از شما یا رابطه‌تان در صفحه او دیده نمی‌شود؟ برخی افراد ذاتا علاقه‌ای به منتشرکردن لحظات خصوصی در فضای عمومی ندارند، اما اگر همسرتان محتواهایی از خودش و اطرافیان منتشر می‌کند اما حرفی از بودن شما نمی‌زند، ممکن است در حال پنهان‌کاری و تلاشی عامدانه برای مجرد به‌نظررسیدن باشد.

۲. نبردن شما با خودش به محافل اجتماعی

افراد متأهل یا کسانی که رابطه عاشقانه جدی و طولانی‌مدتی دارند، معمولا در محافل اجتماعی با شریک عاطفی‌شان حضور می‌یابند. یکی از نشانه‌های اصلی پنهان کاری همسر یا شریک عاطفی این است که حرفی از رابطه‌تان به دیگران نمی‌زند و در محافل خانوادگی و اجتماعی بدون شما حاضر می‌شود. ممکن است دلیل این پنهان‌کاری مرددبودن او برای عمومی‌کرن رابطه باشد.

۳. ابراز محبت نکردن در فضای عمومی

بسیاری از زوج‌ها در فضاهای عمومی با رفتارهایی مانند گرفتن دست یکدیگر محبتشان را ابراز می‌کنند. یکی از نشانه‌های پنهان کاری همسر یا شریک عاطفی این است که در فضای خصوصی و دونفره بسیار بامحبت و عاشق‌پیشه است، اما در فضاهای عمومی هیچ رفتار محبت‌آمیزی نشان نمی‌دهد و اگر شما هم قصد ابراز محبت را داشته باشید، مانعتان می‌شود.

۴. رفتارهای مشکوک

یکی از نشانه‌های پنهان کاری در زندگی مشترک این است که همسرتان هیچ توضیح مشخصی به برخی سؤالات شما نمی‌دهد و همیشه سعی می‌کند برخی مسائل را مخفی نگه دارد. این پنهان‌کاری نشانه این است که او می‌خواهد شما را از سایر جنبه‌های زندگی‌اش دور نگه دارد یا ترجیح می‌دهد اطلاعات زیادی درباره برخی فعالیت‌های او نداشته باشید.

۵. تمایل نداشتن به رسمی‌کردن رابطه

بیشتر زوج‌های موفق و متعهد پس از گذشت زمانی مشخص و اطمینان از پایداربودن رابطه مایل‌اند رابطه‌شان را رسمی کنند. تردیدداشتن یا امتناع از رسمی‌کردن رابطه زنگ خطری است مبنی بر پنهان‌کاری شریک عاطفی شما. ممکن است فرارکردن از رسمی‌شدن رابطه نشانه این باشد که شریک عاطفی شما اهدافی بلندمدت برای این رابطه ندارد.

۶. آشنانبودن با دوستان او

اگر دوستان شریک عاطفی‌تان از وجود شما یا جدی‌بودن رابطه‌تان بی‌خبرند، به‌احتمال زیاد با شریکی پنهان‌کار طرفید. این وضعیت گویای این است که شریک زندگی شما درباره رابطه دونفره‌تان به دیگران چیزی نگفته است و ترجیح می‌دهد رابطه‌تان پنهان باقی بماند.

۷. رابطه‌نداشتن با خانواده او

ملاقات‌نکردن اعضای خانواده شریک عاطفی یا دانستن اطلاعات کمی درباره آنها ممکن است نشانه این باشد که او سعی می‌کند شما را از زندگی شخصی خود دور نگه دارد. این پنهان‌کاری ممکن است به دلایل مختلفی از جمله ترس از کسب‌نکردن تأیید خانواده یا جدی‌نبودن رابطه به‌اندازه کافی برای معرفی به خانواده باشد.

۸. برنامه‌نداشتن برای آینده

بسیاری از شرکای عاطفی از آرزوهایشان برای آینده می‌گویند و برای رسیدن به این اهداف و آرزوها برنامه‌ریزی می‌کنند. بی‌میلی به برنامه‌ریزی برای آینده ممکن است نشانه این باشد که شریک عاطفی شما آدم وفاداری نیست یا واقعا آینده بلندمدتی را با شما تصور نمی‌کند. معمولا این‌گونه افراد نمی‌توانند به رابطه طولانی‌مدت پایبند و متعهد بمانند.

۹. اشتراک‌گذاری نابرابر اطلاعات

نبود تعادل در مقدار اطلاعات شخصی به‌اشتراک‌گذاشته‌شده بین شما دو نفر نشانه‌ای از پنهان کاری در زندگی مشترک است. این مسئله ممکن است نشانه تعهدنداشتن شریک زندگی شما یا تمایل او به دورنگه‌داشتن شما از خودش باشد.

۱۰. جشن‌نگرفتن مناسبت‌ها

در رویدادهای مهمی مانند تولد، تعطیلات یا جشن‌گرفتن دستاوردهای شخصی شریک عاطفی‌تان حضور ندارید؟ این نشانه آشکاری از پنهان‌بودن رابطه عاطفی شماست. در یک رابطه سالم معمولا شرکای عاطفی مشتاق‌اند که لحظات مهم زندگی‌شان را با هم جشن بگیرند.

ممکن است حضورنداشتن شما در هیچ‌کدام از رویدادهای مهم زندگی شریک عاطفی‌تان نشانه این باشد که او عمدا شما را از سایر جنبه‌های مهم زندگی‌اش جدا نگه می‌دارد که با نشانه‌های یک رابطه پنهان هم‌خوانی دارد.

۱۱. ارتباطات محافظت‌شده

شریک عاطفی‌تان فقط در مکان‌های خصوصی با شما قرار می‌گذارد و بیشتر اوقاتی که از هم دورید فقط با پیام‌دادن ارتباط برقرار می‌کند و در حضور دیگران با شما تلفنی صحبت نمی‌کند؟ این رفتارهای پنهان‌کارانه نشانه این است که او می‌خواهد رابطه‌تان را مخفی نگه دارد.

۱۲. وضعیت نامشخص رابطه در شبکه‌های اجتماعی

بیشتر افراد وضعیت رابطه‌شان را با آیکون‌هایی مانند قلب قرمز در کنار نام فرد یا مشخصا با درج واژه‌هایی مانند «متأهل» در قسمت توضیحات شبکه‌هایی مانند اینستاگرام مشخص می‌کنند. اگر وضعیت شبکه‌های اجتماعی شریک زندگی‌تان پنهان است یا بدتر از آن روی «مجرد» تنظیم شده، نشانه واضحی از تمایل او به پنهان نگه‌داشتن رابطه‌تان است.

۱۳. یادنکردن از شما در گفت‌وگوها

شریک عاطفی‌تان در گفت‌وگوهایش با دیگران مدام وجود شما را انکار می‌کند یا به‌سرعت موضوع صحبت را تغییر می‌دهد؟ این رفتار مشکوک نشانه این است که او از صحبت‌کردن درباره رابطه‌تان خجالت می‌کشد یا سعی می‌کند رابطه را مخفی نگه دارد. در یک رابطه شفاف شرکای عاطفی معمولا در گفت‌وگوهایشان با دیگران از یکدیگر یاد می‌کنند.

۱۴. احساسات متناقض خودتان

یکی از بارزترین نشانه‌های پنهان کاری همسر یا شریک عاطفی‌تان احساسات متناقض خودتان است. این احساسات ممکن است ناشی از ترکیب نشانه‌های مذکور و حس شهودی خودتان باشد. اعتماد به غرایز در این موقعیت مهم است، زیرا رابطه پنهانی ممکن است به عزت‌نفس و احساس ارزشمندی شما آسیب بزند.

راه‌حل‌های برخورد با پنهان کاری همسر یا شریک عاطفی

صحبت‌کردن برای حل پنهان کاری همسر

۱. احساسات‌تان را با او در میان بگذارید

اولین قدم برخورد با پنهان‌کاری این است که درباره احساسات متناقضتان با همسرتان صحبت کنید. بدون عصبانیت و سرزنش‌کردن او صحبت کنید و از تأثیر رفتارهای ناخوشایندش بر رابطه عاطفی‌تان بگویید. زمانی را برای صحبت‌کردن انتخاب کنید که حالش خوب و آماده گفت‌وگوست.

۲. سؤالات واضح بپرسید

از شریک عاطفی‌تان درباره نقشتان در زندگی او و آینده‌ای که برای رابطه‌تان در نظر دارد، سؤال کنید. از او بخواهید دلیل پنهان‌نگه‌داشتن رابطه را برایتان توضیح بدهد و خوب به گفته‌ها و دلایلش گوش کنید.

۳. حدومرز مشخص کنید

خواسته‌ها و حدومرزهایتان را واضح برای شریک عاطفی‌تان توضیح بدهید. اگر می‌خواهید دیگران در جریان رابطه‌تان باشند، این را کاملا صریح به او بگویید. ممکن است بگوید نمی‌تواند خواسته‌هایتان را برآورده کند. در این صورت باید فکر کنید و برای ادامه یا پایان‌دادن به رابطه بهترین تصمیم را بگیرید.

۴. به خواسته‌هایتان فکر کنید

از خودتان بپرسید:

  • چرا با این فرد در رابطه‌اید؟
  • آیا این رابطه با ارزش‌ها و نیازهایتان همخوانی دارد؟
  • چرا باید رابطه‌ای پنهانی را ادامه بدهید؟

ممکن است ترس از تنهاماندن یا هرچیز دیگر باعث ادامه‌دادن رابطه شده باشد. با بررسی وضعیت و مشخص‌کردن هدفتان از رابطه بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید.

۵. رابطه را ارزیابی کنید

برای ارزیابی اینکه رابطه واقعا نیازها و انتظارات شما را برآورده می‌کند یا نه، یک قدم به عقب بردارید. جنبه‌هایی مانند رضایت عاطفی، احترام و رشد متقابل را بررسی کنید. اگر پنهان کاری همسر یا شریک عاطفی‌تان باعث شده بیشتر اوقات احساس ناامنی و ناراحتی کنید، صحبت‌ها و تلاش‌های شما منجر به تغییرات مثبت نمی‌شود یا به‌رغم بیان نیازهایتان شریک زندگی‌تان همچنان مایل به پنهان‌کردن رابطه است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به پایان رابطه فکر کنید.

کلام پایانی

پنهان کاری همسر یا شریک عاطفی‌تان بی‌توجهی آشکار به ارزش‌های شماست. گفت‌وگویی آرام را با او آغاز کنید و نیازهای خود و تأثیر منفی رفتارهایش را توضیح دهید. در رابطه سالم، لازم نیست برای دیده‌شدن بجنگید. شما باید در رابطه‌ای باشید که به شما احساس ارزشمندی بدهد نه اینکه این احساس خوشایند را از شما سلب کند.

شما چه تجربه‌ای از پنهان کاری همسر دارید؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و همراهان عزیزمان در میان بگذارید.


کتاب الکترونیکی دلبستگی
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.