پنتاگون علیه روسیه به حالت آماده‌باش کامل درآمد

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) چهارشنبه گفت: گمان می‌کنم ما بسیار آشکار درباره تهدیداتی که از جانب روسیه در حوزه‌های متفاوت شاهد هستیم، صحبت کردیم. ما آنها را بسیار بسیار جدی در نظر می‌گیریم. وزارت دفاع آمریکا پس از آغاز دوباره درگیری میان جدایی‌طلبان روس‌گرا و سربازان اوکراینی در شرق اوکراین که به

کد خبر : 38622
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
پنتاگون علیه روسیه به حالت آماده‌باش کامل درآمد



جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) چهارشنبه گفت: گمان می‌کنم ما بسیار آشکار درباره تهدیداتی که از جانب روسیه در حوزه‌های متفاوت شاهد هستیم، صحبت کردیم. ما آنها را بسیار بسیار جدی در نظر می‌گیریم.

وزارت دفاع آمریکا پس از آغاز دوباره درگیری میان جدایی‌طلبان روس‌گرا و سربازان اوکراینی در شرق اوکراین که به آتش‌بس دو گروه که تابستان گذشته حاصل شده بود پایان داد، عمدتا فعالیت روسیه را با هوشیاری دنبال می‌کند.

دو سرباز اوکراینی از آغاز سال ۲۰۲۱ در درگیری‌ها کشته شده‌اند. دو طرف از سال ۲۰۱۴ که مسکو توانست شبه جزیره کریمه را دوباره ضمیمه خود کند، درگیر هستند. این درگیری به گفته کی‌یف، جان ۱۴ هزار تن را از زمان آغاز گرفته است.

جنگنده‌ها و بمب افکن‌های روسی همچنین در نزدیکی حریم هوایی متحدان آمریکا پرواز می‌کنند و فقط در روز دوشنبه موجب شدند تا جنگنده‌های ناتو ۱۰ مرتبه واکنش نشان دهند.

علاوه بر این، در اواخر مارس سه زیردریایی روس که به موشک‌های بالستیک هسته‌ای مسلح هستند، به طور همزمان در یک مانور نظامی در شمالگان شرکت کردند و این حرکت در شرایطی انجام شد که کرملین تدابیر دفاعی خود در شمالگان را افزایش داد.

اقدامات روسیه موجب شد تا فرماندهی آمریکا در اروپا سطح آماده باش خود را به بالاترین درجه برساند و به خصوص تحرک در اوکراین موجب شد تا رهبران امنیت ملی ارشد دولت بایدن با همتایان اوکراینی خود و دیگر رهبران در این منطقه تماس بگیرند. آنها متعهد شدند تا در کنار کی‌یف بمانند.

اما روسیه روز جمعه به ناتو نسبت به استقرار نیرو در اوکراین هشدار داد و تهدید کرد که چنین اقداماتی به تشدید تنش‌ها منجر شده و مسکو وادار می‌شود تا واکنش نشان دهد.

ژنرال گلن ونهرک، فرمانده فرماندهی شمالی آمریکا تاکید کرد که این وضعیت به دلیل بازگشت ایالات متحده و روسیه در “رقابت قدرت بزرگ”، درست مثل زمان جنگ سرد است. او به خبرنگاران گفت: واضح است که روسیه برای نشان دادن دوباره نفوذ و قابلیت‌های خودش در عرصه جهانی تلاش می‌کند.

310 310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.