پنتاگون: به‌شدت مخالف عملیات ترکیه در سوریه هستیم

استرول طی سخنرانی در «اندیشکده خاورمیانه» درباره وضعیت میدانی در سوریه گفت: «داعش همچنان یک تهدید واقعی و قوی است. داعش برای نفوذ به مراکز جمعیتی تلاش می‌کند و همزمان در دسته‌های کوچک در مناطق روستایی نیز فعالیت دارد». خبرنگار شبکه «صدای آمریکا» به نقل از وی در این جلسه گزارش داد: «ایالات متحده متعهد

کد خبر : 229031
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
پنتاگون: به‌شدت مخالف عملیات ترکیه در سوریه هستیم



استرول طی سخنرانی در «اندیشکده خاورمیانه» درباره وضعیت میدانی در سوریه گفت: «داعش همچنان یک تهدید واقعی و قوی است. داعش برای نفوذ به مراکز جمعیتی تلاش می‌کند و همزمان در دسته‌های کوچک در مناطق روستایی نیز فعالیت دارد».

خبرنگار شبکه «صدای آمریکا» به نقل از وی در این جلسه گزارش داد: «ایالات متحده متعهد به حفظ حضور نیروهای خود در عراق و سوریه برای دستیابی به شکست پایدار داعش است. ۱۰ هزار جنگجوی داعش همچنان در زندان‌های موقت در سراسر شمال شرق سوریه توسط نیروهای دموکراتیک سوریه (شبه‌نظامیان کُرد) نگهداری می‌شوند».

این مقام پنتاگون توضیح داد: «پنهان نیست که داعش می خواهد حمله ژانویه به زندان الحسکه را تکرار کند. توانایی حمله به داعش در شمال غربی سوریه به خوبی بر نیروهای ویژه آمریکا و توانایی انتقال نیرو منعکس می‌شود».

استرول با بیان اینکه واشنگتن بودجه‌ای برای ساخت تأسیسات جدید برای زندانیان داعشی در نظر گرفته، گفت:‌ «بازداشتگاه‌های تامین مالی شده در پایگاه‌های حیاتی شمال شرق سوریه در الحول و الروج نیز بازسازی می‌شوند».

طبق این گزارش، وی مدعی شد: «داعش یا به مناطق دورافتاده و بیابانی فرار کرده یا در شمال غربی سوریه پنهان شده است. ما شبکه رهبری داعش را تحقیر می‌کنیم. ما رهبران داعش را که توانایی الهام بخشیدن و برنامه ریزی حملات را دارند از مخفیگاه‌هایشان بیرون می‌آوریم».

معاون وزیر دفاع آمریکا در ادامه با هشدار درباره هرگونه عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال سوریه، تاکید کرد: «[این عملیات] همه پیشرفت‌ها را به خطر می‌اندازد. ما به شدت با هر گونه عملیات ترکیه مخالفیم. داعش از این کارزار سوء استفاده خواهد کرد».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، استرول در سخنرانی خود که پر بود از هشدارهای مکرر به ترکیه درباره هرگونه عملیات در شمال شرقی سوریه، اضافه کرد: «[این عملیات] نیروهای آمریکایی را به خطر می‌اندازد، فرصت‌هایی را برای داعش فراهم می‌کند و بحران‌های انسانی را ایجاد می‌سازد».

وی در ادامه تصریح کرد: «ایالات متحده نگرانی‌های مشروع آنکارا و تمایل خود برای کار بر روی آنها را به رسمیت می‌شناسد. اما هرگونه عملیات نظامی که باعث شود نیروهای دموکراتیک سوریه تمرکز منابع خود را از ماموریت ضد داعش جابجا کنند، آسیب‌رسان است».

این مقام پنتاگون برای ترغیب کردن ترکیه به صرف نظر از عملیات در سوریه، حتی مدعی شد که هر گونه عملیاتی از سوی ترکیه می‌تواند باعث نزدیک‌شدن شبه‌نظامیان کُرد نیروهای دموکراتیک به سوی دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه یا حتی ایران شود.

استرول در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه آمریکا هنوز حدود ۹۰۰ نظامی در سوریه دارد، اظهار داشت: «در سوریه، ما با روسیه هماهنگ نیستیم. فقط در حال رفع مناقشه هستیم».

23311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.