پنتاگون اوکراین را منتظر گذاشت/ فعلا خبری از تانک آبرامز نیست

به نوشته روزنامه رأی الیوم، سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون گفت که وزارت دفاع آمریکا تانک‌های رزمی «آبرامز M۱A۲» مازاد برای تجهیز اوکراین ندارد و به همین دلیل چند ماه‌ طول می‌کشد تا تانک‌ها به میدان جنگ در اوکراین برسند. سینگ گفت: ما از ابتکارعمل کمک امنیتی اوکراین استفاده می‌کنیم؛ اما چندین ماه طول می‌کشد

کد خبر : 312157
تاریخ انتشار : جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
پنتاگون اوکراین را منتظر گذاشت/ فعلا خبری از تانک آبرامز نیست



به نوشته روزنامه رأی الیوم، سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون گفت که وزارت دفاع آمریکا تانک‌های رزمی «آبرامز M۱A۲» مازاد برای تجهیز اوکراین ندارد و به همین دلیل چند ماه‌ طول می‌کشد تا تانک‌ها به میدان جنگ در اوکراین برسند.

سینگ گفت: ما از ابتکارعمل کمک امنیتی اوکراین استفاده می‌کنیم؛ اما چندین ماه طول می‌کشد تا آنها (تانک‌ها) را به اوکراین برسانیم.

ویکتور نولاند، معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در این باره تصریح کرد: آمریکا تا بهار نمی‌تواند تانک‌های خود را به اوکراین بفرستد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که انگلیس، فرانسه و آلمان تانک‌های جنگی را در اختیار اوکراین قرار می‌دهند و آمریکا نیز ۳۱ تانک آبرامز را برای کی‌یف ارسال می‌کند.

همچنین سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحده در رابطه با اخبار مربوط به ارسال تانک به اوکراین اعلام کرد: ما خواهان صلح هستیم و این امر اقدامی در این جهت نیست.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در کنفرانسی مطبوعاتی زمانی که از وی در خصوص صادرات انبوه تانک به اوکراین سوال شد، اظهار کرد که این سازمان خواهان صلحی عادلانه در تطابق با حقوق بین‌الملل است و اقداماتی که در حال حاضر صورت می‌گیرند، حرکتی در این جهت نیست.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که برای اوکراینی‌ها یک سناریوی کاملا بد در حال اجراست. وی اذعان کرد: “ما تصمیم نداریم که هر باری که به اوکراین تسلیحات جدیدی ارسال می‌شود، اظهار نظر کنیم”.

وی تاکید کرد: “آنچه ما مایل به دیدن آن هستیم – یک صلح عادلانه در چارچوب منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل است. اما آنچه ما شاهدش هستیم، ما را به در این جهت سوق نمی‌دهد”.

دوجاریک خاطر نشان کرد: این در حالیست که این امر ما را از ارائه کمک‌های بشردوستانه بازنمی‌دارد.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین (۲۴ فوریه)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. در این میان، آمریکا با ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.