پناهگاه های امن مورد تقاضا برای مشکلات ناشی از کووید در چین

شروع بی ثباتی برای هفته بود و جلسات ایالات متحده با موضوع باقی ماند. دلار آمریکا روز دوشنبه به 106.74 رسید و از پایین ترین سطح 3-1/2 ماهه 105.32 کمی بهبود یافت و سرمایه گذاران نگران کند شدن اقتصاد جهانی و گسترش ویروس کرونا در چین بودند. سیاستگذاران فدرال رزرو نیز روز دوشنبه صحبت کردند

کد خبر : 287009
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰:۴۶
پناهگاه های امن مورد تقاضا برای مشکلات ناشی از کووید در چین


شروع بی ثباتی برای هفته بود و جلسات ایالات متحده با موضوع باقی ماند. دلار آمریکا روز دوشنبه به 106.74 رسید و از پایین ترین سطح 3-1/2 ماهه 105.32 کمی بهبود یافت و سرمایه گذاران نگران کند شدن اقتصاد جهانی و گسترش ویروس کرونا در چین بودند.

سیاستگذاران فدرال رزرو نیز روز دوشنبه صحبت کردند و این احساس را که به زودی زمان کاهش سرعت افزایش نرخ بهره برای بانک مرکزی برای ارزیابی چشم انداز اقتصادی فرا خواهد رسید را رد کردند. در عوض، به دلیل بازار کار فشرده، جیمز “جیم” بولارد، رئیس و مدیر عامل بانک فدرال رزرو سنت لوئیس گفت که این به فدرال رزرو مجوزی می دهد تا اکنون یک استراتژی کاهش تورم را دنبال کند.

جان ویلیامز، رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک روز دوشنبه گفت که او معتقد است که فدرال رزرو باید نرخ بهره را به حدی افزایش دهد که به اندازه کافی محدودکننده باشد تا تورم را پایین بیاورد و آن را برای تمام سال آینده در آنجا نگه دارد.

ویلیامز در یک رویداد مجازی که توسط باشگاه اقتصادی نیویورک برگزار شد، گفت: «من فکر می‌کنم باید سیاست محدودکننده را برای مدتی حفظ کنیم؛ من انتظار دارم که این سیاست حداقل تا سال آینده ادامه یابد.» که او انتظار رکود اقتصادی را ندارد.

در اوایل این ماه، فدرال رزرو چهارمین افزایش متوالی 75 واحدی نرخ پایه خود را انجام داد و هزینه های استقراض را به بالاترین میزان از سال 2008 رساند تا تورم سرسختانه بالا را مهار کند. بازارهای پول اکنون با احتمال 70 درصد قیمت گذاری می کنند که بانک مرکزی در ماه دسامبر افزایش کمتری 50 واحدی در ثانیه را ارائه کند.

در همین حال، بازارهای پرریسک بر ارزهای بتای بالا مانند پوند، AUD و یورو فشار آوردند. تحلیلگران بانک ANZ در یادداشتی در آغاز تجارت روز سه‌شنبه در آسیا گفتند: «قطع‌بندی‌ها ممکن است دستیابی به رشد اقتصادی پیش‌بینی‌شده‌اش را برای چین چالش‌برانگیز کند که پیامدهایی برای رشد اقتصاد جهانی نیز خواهد داشت».

در معاملات اواخر بعد از ظهر، S&P 500 1.59 درصد کاهش یافت. Nasdaq Composite 1.5% کاهش یافت در حالی که Dow Jones Industrial Average 1.44% سقوط کرد.

EUR/USD حدود 0.44% کاهش یافت و از 1.0496 به پایین ترین سطح 1.0333 سقوط کرد. GBP/USD از 1.2117 به 1.1940 کاهش یافت. AUD/USD از 0.6727 به 0.6642 سقوط کرد. بازده اسکناس 10 ساله آمریکا با 3 واحد افزایش به 3.71 درصد رسید. قیمت نفت به پایین‌ترین سطح خود در نزدیک به یک سال گذشته کاهش یافت، اما پس از آن که قیمت‌های پایین‌تر باعث افزایش تقاضا شد، دوباره بازگشت. WTI با 0.5 درصد افزایش به 76.93 دلار رسید. طلا با 0.7 درصد کاهش به 1741.02 دلار در هر اونس رسید. BTC/USD 1.2% کاهش یافت و نزدیک به پایین ترین سطح روز در 16004 بود.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.